Beste Forumleden,
Ik dwaal al een tijdje anoniem op HF, dus ik dacht dat het toch maar eens tijd was om mijzelf voor te stellen. Mijn naam is Sander ben sinds de jaarwisseling helemaal gek geworden van horloges. Ik woon in Nijmegen en sinds ik gepromoveerd ben van arme student naar werkend consultant betrapte ik mijzelf erop dat ik meer en meer naar hologes aan het kijken was op internet. Uiteindelijk had ik mijzelf een doel gezet op mijn werk en zodra ik die gehaald had beloofde ik mijzelf een horloge met een budget van 300euro. Er zat maar één voorwaarde aan; er moest en zou een maanstand op moeten (omdat het zakhorloge van mijn opa die ook had). Uiteindelijk ben ik beland bij een Graf Zeppelin Hindenburg LZ 129. Nog steeds ben ik dol op het horloge, maar er zat een prijskaartje aan; ik kan niet stoppen met kijken naar alles wat horloge gerelateerd is :). Mijn vader heeft zijn twee oude horloges aan mij gegevens. Een Seiko 5 Actus (lekker retro) en een Bulova Barracuda. Van de tweede heb ik het bandje vervangen en er een ‘‘James Bond’’ NATO opgezet. Zelf heb ik in San Fransisco nog een Seiko 5 SNK803 gekocht als aandenken aan de reis. Ook hier heb ik het bandje van vervangen.
Tja wat wordt dan het volgende horloge? Mijn ogen zitten nu te loeren naar een Junkers Bauhaus 6050-5 of een Seiko Presage SSA385J1. Aangezien het deze week mijn verjaardag is gaat er zoiezo wel een aankoop gedaan worden. Het horloge wat ik echt graag wil is een Junghans Max Bill 027/4700.00, maar ik weet niet of het wel over mijn hart kan krijgen om zoveel geld uit te geven aan een horloge. Tips?
Ik heb ook de zakhorloges van mijn grootouders gekregen, hier heb ik geen verstand van en dus kunnen jullie uitkijken naar verdere fotos. Hopelijk kunnen jullie er mij meer over vertellen. Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar alle lol die ik/wij aan het forum beleven.