Hallo allemaal,
Na jaren in de luwte te hebben meegelezen op dit forum, leek het mij gepast om mijzelf eindelijk eens formeel voor te stellen. Mijn naam is Sebas, student en woonachtig op de Veluwe. De fascinatie voor horloges begon op de middelbare school, aangewakkerd door een vriend met voor die leeftijd een opmerkelijk goede smaak. Destijds had ik nog nauwelijks enig benul van horloges, maar die onwetendheid maakte al snel plaats voor nieuwsgierigheid en uiteindelijk een blijvende passie.
Voor het behalen van mijn middelbare schooldiploma kreeg ik mijn eerste ‘serieuze’ horloge: een Seagull 1963. Sindsdien ben ik begonnen met wat inmiddels een persoonlijke traditie is geworden: bij iedere academische/educatieve mijlpaal voeg ik een horloge toe aan mijn collectie.
Voor mijn P een Invicta 1953, voor mijn Bachelor een Tissot PRX, en ter viering van mijn Master een Nomos Club Campus.
Tussen deze academische gemotiveerde aankopen door heb ik ook het genoegen gehad enkele erfstukken te mogen ontvangen. Hoewel ze geen grote namen of hoge waarden hebben zijn het voor mij juist deze horloges die de meeste ziel dragen.
Recentelijk, met het oog op een reis naar Marokko, heb ik via een bevriende HF’er nog een G-Shock aangeschaft. Niet enkel praktisch maar ook heel handig voor alle avonturen buiten de lage landen.
Tot slot: wanneer de studententijd plaatsmaakt voor het werkende leven, staat er een volgende stap op mijn horlogewenslijst: Een BB GMT of een Speedy (of beide ;).
Ik kijk ernaar uit om hier mijn interesse verder te verdiepen, ervaringen te delen en wellicht af en toe een horlogefilosofietje uit te wisselen.
Met vriendelijke groet,
Sebas