Even voorstellen: Sender

Hallo allen,

Ik ben Sender, midden 40 en woonachtig in Limburg. Tijdens de zomervakantie vorig jaar heb ik dit forum ontdekt en was ik hier regelmatig even rond aan het neuzen. Ik heb nooit een voorliefde voor sieraden gehad maar kon een mooi horloge zeker waarderen. Zo heb ik in het verleden - en waarschijnlijk liggen ze nog ergens op zolder - een keur aan horloges gehad. Allereerst een Camel op staal, daarna een Armani op leder, 4 Casio’s en zo een houten horloge die vaker stuk is gegaan dan die heeft gelopen. Een jaartje of 2 geleden heb ik een smartwatch gekocht. Die zat verrassend comfortabel en heb ik tot eind vorig jaar ook om gehad.

Begin vorig jaar zijn we in Dubai geweest en daar heb ik me laten overdonderen door al het horlogegeweld in al die megamalls. Van het niet naar binnen mogen bij Patek Philippe tot het passen van, en ernstig twijfelen over het aankopen van een Tag Heuer. Daar is mijn horlogereis zo een beetje begonnen. Toen als stip op de horizon gezet om ooit eens een mooi horloge te bezitten. Aangezien die smartwatch goed dienst deed, had ik echter geen haast om iets te kopen. Door hier met enige regelmaat wat rond te neuzen me wat meer gaan verdiepen in merken en technieken.

Eind november vorig jaar zag ik bij een juwelier in Culemborg (die ja) een Seiko Presage Kabuki LE die er op het plaatje heel mooi uitzag. Qua prijs viel die wel mee dus die wilde ik gaan bestellen. Ik had er echter wat twijfels over. Dus naar Culemborg getogen en er daar achter gekomen dat dat niet de horloge voor mij was. Echter lag er een Hamilton American Classic Intra-matic die ik en heel mooi vond en die me goed paste. Wat getwijfeld tussen de 38 en 42mm, maar die eerste viel heel klein op mijn 20cm pols. Dus de 42mm meegenomen. Wel netjes betaald natuurlijk. Mooie dresser die ik zowel casual als chique kan dragen.

De honger - of is het verzamelwoede in wording? - was daarmee niet gestild. Via mijn broertje - sinds jaar en dag een liefhebber en - (ex)-bezitter van veel prima modellen, bij Yema uitgekomen waarbij ik op slag verliefd werd op een Rallygraf meca-quartz Panda. Na ampel beraad met vrouwlief die besteld. Ik heb hem op mesh genomen, maar ga er binnenkort een bruine lederen band voor bestellen aangezien die mesh me niet helemaal lekker zit. :confused: Buiten dat is het echt een heel mooi horloge waar ik veel opmerkingen over krijg. Meestal positief gelukkig.

Op een surpriseavond werd ik verrast met twee Addiesdive horloges. De welbekende AD2030 en de AD2055. Kende het merk wel want Youtube staat er vol mee, maar nooit eraan gedacht om er zelf eentje te bestellen. Beiden best prima horloges die ik stiekem toch met enige regelmaat om heb. Daarnaast ook handig om te oefenen met het toevoegen en verwijderen van schakels en dadelijk het vervangen van een strap. :slight_smile:

Ik had voor 2025 een wensenlijstje gemaakt. Daarop stond onder andere de Mido Ocean Star 39. Ik vind divers mooi, maar vaak wat groot. Ik had deze in Culemborg gezien en deze bleef in mijn gedachten zweven. Als inmiddels geregistreerd gebruiker houd ik natuurlijk de horlogemarkt in de gaten en daar kwam dit exemplaar voorbij. Na een soepele onderhandeling en dito communicatie, deze naar me op laten sturen. Ik was wat huiverig dat de wave dial te opvallend zou zijn, maar dat is absoluut niet het geval. Anders gezegd, of foto springt hij er nogal uit, maar irl valt dat reuze mee. Qua afwerking op hetzelfde niveau als de Hamilton, maar vanzelfsprekend een heel ander horloge. Dus ja, ik heb een relatief grote dresser en een relatief kleine diver. :smiley: Op de pols dragen ze echter nagenoeg even groot.

Inmiddels ben ik in ieder geval voor even van de gedachte afgestapt dat ik per se ooit een “duur” horloge moet hebben. Maar aangezien er nog een plekje vrij is in mijn horlogedoos, mag er in de toekomst nog wel één bij. Of de addies verdwijnen naar voornoemde zolder en dan mogen er nog 3 bij. :slight_smile: Ik heb vooralsnog geen graal, maar moet wel vermelden dat de merken in de Swatchgroep en de Yema’s me trekken. De Rado DialStar Original intrigeert me. Maar ik weet niet goed of ik hem nou mooi vind of gewoon heel apart. Die ga ik over een poosje eens ergens live bewonderen.

Enfin, tot op heden beschouw het hier als een erg leuk forum waarbij voor mij voldoende te lezen is, ik vaak verdwaal in alle pracht en praal en waarbij ik hopelijk nog heel veel kan leren.

92 likes

Welkom op het forum, Sender! :+1:

1 like

Welkom Sender! Je bent al aan een mooie horloge reis begonnen en er zitten al een paar fraaie exemplaren in je verzameling. Veel plezier op het HF! Voor een horloge verslaving hoef ik je niet meer te waarschuwen, je bent al besmet en verloren… maar dat voelt heerlijk.

1 like

Welkom

1 like

Welkom en een mooie collectie heb je reeds!

Veel plezier hier op het forum, Sender!

1 like

Hallo Sender. Misschien kun je mij even wegwijzen, omdat jij ook nieuw bent op horlogeforum, waar ik de button + nieuw topic kan vinden. Ik kan hem nl niet vinden en dús mezelf niet presenteren.

Bvd.

Sander

3 likes

Dat kan hier

2 likes

Welkom :partying_face: Rado is wel de shizzle hoor :grin:

1 like

welkom

1 like

Welkom Sender en veel plezier op het forum en met je mooie collectie!

Fun fact: volgens mij is dit horloge heel populair om als cadeau te geven bij bruiloften in India. :india:

1 like

Welkom Sender , veel plezier op het forum !

1 like

Dat is wel heel toevallig. Ik hou heel erg van Indisch eten. :wink:

1 like

:wave:

1 like

FTFY :smirk:

1 like

Welkom Sender, een fijne gevarieerde collectie! :+1:

1 like

Ik denk dat je die nog niet ziet omdat je echt net bent aangemeld, even wat topics lezen en wat berichten plaatsen dan krijg je vanzelf een melding dat je tl1 hebt bereikt.

1 like

Welkom Sender. Alvast veel plezier op het forum gewenst!

1 like

Welkom Sender. Veel plezier hier.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom!

1 like