Even voorstellen. SRADracer

Ik ben al een hele tijd annoniem aan het meelezen en nu toch maar besloten om een account aan te maken.

Mijn naam is Willy, 42 jaar en ben woonachtig in regio Eindhoven.
Als kind vond ik horloges al leuk. Zelf kreeg ik ooit voor mijn verjaardag een Casio digitaal horloge (ik denk een F91W). Alles vond ik leuk aan dat horloge. Alarm, stopwatch. De piepjes. :slightly_smiling_face: Helaas is deze niet meer in bezit.

Later ben ik voornamelijk Seiko en Citizen gaan dragen. o.a. deze 2:

Maar de drang naar een luxe horloge bleef altijd aanwezig. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Omega Aqua Terra aangeschaft. Dit horloge heb ik jarenlang dagelijks met veel plezier gedragen. Mooie afwerking, zwaar. Past overal bij. Mijn andere horloges had ik in de tussentijd zelfs verkocht, aangezien ik ze niet meer droeg.

Maar na een jaartje of 5 begon de Omega toch wat slechter te lopen. Hoop krassen erop. Tijd voor een servicebeurt. Ik schrok alleen van de kosten hiervan. Ik ben meer een prijs/kwaliteit persoon, dus 650 euro voor een beurtje en dan mag er nog niks defect zijn, vond ik toch wel erg overdreven.
Na wat wikken en wegen kwam ik op het “beruchte” merk Pagani Design. De een is er lovend over, de ander vind het regelrecht jatwerk en zou het nooit dragen.
Uiteindelijk 1 gekocht voor 75 euro met metalen en blauw lederen band.

De kwaliteit is goed. Zeker voor die prijs. De metalen band was wel een drama, dus die is snel de prullenbak in gegaan. De lederen band is goed genoeg. Er zit een Seiko automatisch uurwerk in, dus dat loopt prima. Horloge is zelfs een keer in de wasmachine geweest incl 1400rpm centrifugeren (vergeten uit mijn zak te halen) en meer dan een jaar later werkt die nog prima. Misschien verklaren een aantal leden mij voor gek, maar uiteindelijk de Omega verkocht en deze gehouden.

Toch begon een tijd later het luxe horloge gevoel weer te kriebelen. Vast wel herkenbaar :joy:
Grand Seiko sprak mij altijd al erg aan. De afwerking, de polijsting, de wijzerplaten, zo ontzettend mooi. Mijn vrouw zei toen tegen mij, zou je geen GS willen? Nou, niet veel later een GS aangeschaft.
Ik wou iets bijzonders. Na wat zoeken besloten om toch voor Quartz te gaan. De nauwkeurigheid, lage kosten voor onderhoud, niet elke keer goedzetten.
Sea of Clouds met HAQ uurwerk. Uit het geboortejaar van mijn dochter en “Limited Edition”
De wijzerplaat is ongelooflijk mooi. De ene keer blauw met reliëf, dan weer zilver en glad. Niet op camera vast te leggen.

Later nog een seiko chronograaf en een Casio digitaal horloge (de zwarte voelde het meest retro, de metalen teruggestuurd) aangeschaft voor de afwisseling. Zeker dat Casio horloge, voel me weer net een jongetje van 10 en draag deze momenteel het vaakst.

En dochterlief wil inmiddels ook al de hele dag een horloge om :slightly_smiling_face:

Ga ik ooit nog een mechanisch horloge kopen? Waarschijnlijk wel, want er komt altijd weer wat moois voorbij. Ik zou nog wel een maanfase horloge willen.
Tot nu toe kom ik dan alweer uit bij Omega. De Speedmaster Moonphase in het blauw REF 304.33.44.52.03.001. Die is echt schitterend. De tijd zal het leren.

Nog een laatste overzichtsfoto:

72 likes

Welkom! Mooie horlogereis Willy. En die Grand Seiko wow, prachtig! Denk dat die nooit weg gaat?

Willy, welkom op HF!

Welkom Willy!:+1:

Van harte welkom Willy!

IMG_1947

:wink:

Welkom!

Welkom!

Leuk verhaal van de Pagani wasbeurt
iets voor de marketingafdeling
First Watch in the Wasmachine

Welkom!

welkom

inderdaad, en dat wordt door het HF alleen nog aangesterkt :sweat_smile:

Leuk verhaal Willy, welkom hier :+1:.

Welkom op het forum Willy!
Leuk intro! :hugs::pray:

horloge liefhebber op de motor. altijd goed :smile:
welkom

welkom-home

Welkom bij de club Willy.

Welkom Willy

Welkom op het forum!!

1 like

Een behoorlijke horloge reis al achter de rug Willy maar wel jammer dat je de Omega heb laten gaan. Welkom bij de club :+1:

Fraaie collectie. Niet schrikken van een service beurt voor edn Speedy Moonphase :face_with_peeking_eye:
Welkom :partying_face:

1 like

Leuk dat je ons even meeneemt in de overwegingen van je horlogereis. Niets dan leuke merken gezien :smiley:

Van harte welkom!

Welkom…:+1: