Even voorstellen: Staartklok

Mijn naam is Mark, ik ben 33 jaar en na enkele weken meelezen leek het me goed mezelf voor te stellen.

Wat horloges betreft heb ik al veel geleerd van dit forum, dank daarvoor.
De belangrijkste lessen tot nu toe:

1. Horloges van kledingmerken zijn geen echte horloges,
  2. krassen op een Swatch niet erg zijn.

Mijn horloges,
Als student met een kleine beurs was ik zo’n beetje geobsedeerd door al het moois wat ik voorbij zag komen op websites als watch24 e.d. In die heb ik de Theorema skeleton op leer (linksboven), Stuhrling Uhren op goudkleurige band (rechtsboven) en Spinnaker (tweede van linksboven) aangeschaft. Ik heb werkelijk geen idee of dit “goede” horloges zijn, ik vond ze vooral mooi. Onlangs heb ik de stalen band van de Spinnaker vervangen voor een blauwe rubberen band voor een sportievere look. De Garmin Forerunner 945 blinkt uit in datavergaring tijdens trainingen en krijgt daarbuiten eigenlijk weinig draagtijd.

Mijn favorieten,
De gouden Casio was liefde op het eerste gezicht. Wat een fijn, licht dragend horloge is dat. Prijs/draagplezier gezien mijn fijnste horloge.
Het bemachtigen van de Omega X Swatch MoonSwatch mercury was nogal een uitdaging. Talloze telefoontjes naar de Swatch store in Rotterdam en bezoeken aan Swatch stores waar ik in de buurt kwam leidden tot niets. Uiteindelijk stuitte mijn vriendin in Barcelona op dit exemplaar. De originele band vind ik persoonlijk niet om aan te zien, vandaar de Nato James Bond band. Fijne klok, krast als je ernaar kijkt, maar dat schijnt om onduidelijke redenen volledig acceptabel te zijn, want Swatch. Zoals gezegd, heb ik al veel geleerd van het forum.
De Breitling was een cadeau van mezelf voor mijn 30e verjaardag. Mijn eerste serieuze ‘‘investering’’ in de horloge hobby. Het was een flinke drempel om zo’n bedrag uit te geven aan een horloge, maar inmiddels ben ik wijzer en weet ik dat dat er nu eenmaal bij hoort. Je leeft tenslotte maar één keer.

Mijn wensen,
Met een beetje geluk verwelkom ik later dit jaar een ‘‘echte’’ speedmaster. Daarnaast blijft mijn browser steeds uitkomen mij een Tissot PRX. De powermatic op staal met groene dial en de gouden variant blijven jeuken. Daarnaast is zo’n CasiOak toch ook wel een mooie aanvulling en eigenlijk vind ik zo’n Tudor BB ook wel erg mooi, maar lijkt dat niet te veel op Rolex? En is dat überhaupt erg?

Mijn grail,
Patek Philippe Nautilus, blauwe/groene dial.

61 likes

Welkom, mooie verzameling en veel leesplezier!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom bij de club Mark.

1 like

1 like

Welkom :partying_face: Correctie is wel op zijn plaats: elk horloge dat de tijd aangeeft dmv een uurwerk met of zonder batterij is een echt horloge :smirk:

2 likes

30661

1 like

welkom…van alles wat in de box :wink:
zal, als je hier langer gaat verblijven, gerust wel vol raken.

1 like

Welkom! Mooie Casio :+1:

1 like

Welkom Mark,

Hier nog iemand die graag en TRX erbij zou willen hebben

1 like
  1. Horloges noemen we geen klok :smile:

Van harte welkom! Veel leesplezier gewenst :+1:

2 likes

haha staat genoteerd!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Welkom Mark.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

1 like

Mark, welkom op HF!

1 like

Welkom Mark, mooi geschreven intro! Veel plezier hier, een erg leuke community.

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving

1 like

Welkom op HF Mark!:+1:

1 like