Even voorstellen: Stanoomen

Beste medeliefhebbers,

Mijn naam is Stan en ik wil mij graag voorstellen aan jullie.
De passie voor horloges begon al op vrij jonge leeftijd. Een kennis van mijn ouders was in het bezit van een automatisch horloge wat mij uitermate fascineerde.

De nasleep hiervan is dat ik mij zelf op mijn 14-jarige verjaardag een cadeau had gegeven - een Palerma automatic met power reserve, datum en uur-functionaliteit. Toen erg trots op en nu nog steeds in mijn bezit.

Na deze aankoop is het een hele andere kant opgegaan, ik begon op redelijk schaal te handelen in horloges die binnen dit forum beter niet genoemd kunnen worden. Uiteindelijk veel van geleerd en wel een goede boterham mee verdiend.

Toen kocht ik op mijn 21-jarige verjaardag mijn eerste ‘echte’ horloge. Een Breitling chronomat Vitesse ref. B13050.1. Een horloge die ik al heel veel jaren nog steeds met plezier draag. Origineel gekocht met pilot band maar (in mijn ogen) verbetert met een staal/ gouden Rouleaux band inclusief UTC. De originele pilot band is overigens niet weg, die blijft bij het horloge horen… Ik ben nog op zoek naar een blauwe wijzerplaat voor de UTC dus als iemand die heeft liggen…

Nu een aantal jaar verder is mijn collectie uitgebreid naar verschillende soorten en maten, Quartz of automaat - beide varianten heeft mijn waardering. Natuurlijk wel iets meer waardering voor de automatische horloges.
Ik bewonder het design van de Omega Polaris en heb er daar dan ook een aantal van.

De Omega Swatch heeft mijn collectie verlaten, dit vond ik qua prijs kwaliteit toch niet zo mijn ding.
Hier is een Seiko Solar Leonardo Di Caprio spec voor in de plaats gekomen. Ik ben alleen nog bezig met een nieuwe stalen ‘rek’ band, deze heb ik liggen maar in goud. Even kijken hoe ik die goudlaag ervan af krijg…

Mocht er nog iemand een groen of rood bandje hebben voor een L&JR dan weet je mij te vinden. :wink: kan ook eventueel ruilen tegen een zwarte…

Als klap op de vuurpijl houdt ik het niet alleen bij verzamelen. Ook horloge maken heeft mijn interesse getrokken en hier ben ik volop in aan het leren. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik mij heb aangemeld op dit forum, om op dat vlak te leren.

Om deze hobby uit oefenen is natuurlijk wat gereedschap nodig en het is me dan ook gelukt om een vintage uurwerkschoonmaakmachine te kopen. Hier heb ik afgelopen weekend voor de eerste keer (redelijk) succesvol een beurt kunnen geven aan een horloge. Hij loopt nog niet heel goed (veel te snel +/- tussen de +200 en +400 seconden) maar het loopt wel en dat was de eerste stap.

Ik hoop dat ik veel van eenieder kan leren en ik ben benieuwd wat jullie van mijn passie vinden.

Groetjes Stan

75 likes

welkom,
alle begin is moeilijk, maar een doorzetter komt er wel :ok_hand:

2 likes

Welkom.
Succes met leren

2 likes

Welkom bij je nieuwe verslaving

2 likes

Welkom!

2 likes

Welkom Stan :facepunch:

2 likes

Van harte welkom gewenst Stan, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Mooie collectie heb je inmiddels opgebouwd! En gaaf natuurlijk dat je ook geïnteresseerd bent in de techniek van de horlogerie. Heel veel plezier gewenst hier! :slightly_smiling_face:

2 likes

Welkom hier bij HF !
Die Omega’s zijn heel mooi.

2 likes

Welkom!

2 likes

Welkom!

2 likes

Van harte welkom Stan!

2 likes

Welkom :+1:

2 likes

Veel plezier op HF :partying_face:

2 likes

Welkom en flinke verzameling.

2 likes

Welkom! :watch:

2 likes

Welkom Stan. Veel plezier hier.

2 likes

Welkom!

2 likes

Van harte welkom Stan :+1:

IMG_1947

2 likes

Welkom Stan emot-tiphat

2 likes

Welkom Stan!

Mooie introductie en collectie!

Veel plezier hier op dit gezellige forum.

2 likes