Even Voorstellen + suggesties

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar ben al langere tijd weg van horloges.

In mijn collectie heb ik nu een Ingersoll en een Archimede Pilot (deze wordt overigens binnekort aangepast).

Ik ben nu opzoek naar een “nieuw” horloge. mijn budget zit tussen de 500 en 800 euro en het mag zowel een mooie gebruikte als een nieuw horloge zijn.

Wat ik mooie horloges vind zijn:

Meistersinger: Perigraph
Omega: Speedmaster (valt alleen buiten budget)
Eberhard & Co: Traversetolo Vitre (zoals te koop op het forum)
Fortis: flieger Chronograph (deze is alleen erg dik?)
Een automatische chrono van een mooi merk zou erg mooi zijn maar valt waarschijnlijk buiten budget.

Waar ik niet van houd zijn:
Duikhorloges

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn collectie aan te vullen!!

Met vriendelijke groet,

Mark

Mijn beste,

Mark, ik heet je van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Je zal het hier ongetwijfeld snel naar je zin hebben en de wijsheid der horlogemagie met gepaste trots doen verkrijgen.

En voor wat betreft jou nieuwe horloge aanwinst kan onderstaande jou wellicht van dienst zijn.

http://www.wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=883&Itemid=20

Deze Longines komt wel wat hoger uit dan jou prijspeil, maar je kan uiteraard een bod doen. Het horloge staat al geruime tijd te koop.

Of van onze forumgenoot, deze schitterende Hamilton. Een echte aanrader, zeker weten!! (tu)

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,130166

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tissot62 Schreef:

Of van onze forumgenoot, deze schitterende
Hamilton. Een echte aanrader, zeker weten!! (tu)

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,130166

Dit was ook gelijk mijn eerste gedachte!!! Dit is echt een super horloge! Echt een aanrader. Maar wees snel, want ik denk dat hij niet lang te koop staat.

Welkom trouwens en vee plezier!

He Mark,

Had een tijdje geleden dezelfde vraag hier gesteld, aan goede antwoorden geen gebrek. Ik weet niet welk type Speedmaster je zoekt, maar zo nu en dan kom je er wel 1 tegen die past bij jouw budget. Op MP staat nu bijv. een mooie Speedmaster Mark II te koop die mooi aansluit bij jouw budget. Als je snel bent hangt ie voor het weekend aan jouw pols.

Succes!!

Eric

Hallo Mark,welkom op dit forum!

Jouw vraag, met een hoop suggesties, is dit half jaar geregeld langsgekomen.
Probeer de zoekfunctie even om ze terug te vinden.
Waar je ook veel kunt vinden (al is het alleen maar om te zien wat er zoal is en de prijs) is deze site: http://www.chrono24.com/nl/home/index.htm?SETLANG=NL

welkom Mark, veel plezier op dit forum.
Voor een leuke chrono: kijk eens naar een Revue Thommen airspeed.

Groet,
Arno.

Hoi Mark!

Welkom op het forum! Wat vind je van een Sinn 903 st?

Heel erg bankt voor de nu al vele reactie’s!

Om te beginnen zoek ik een horloge dat stijlvol is. Een klassieker, 1 die over twintig jaar nog mooi te dragen is. Ik krijg namelijk een horloge van mijn vader voor mijn 21ste verjaardag. Die is reeds geweest dus ben ik nu dus opzoek naar een geschikt horloge wat past bij zo’n gelegenheid. Een horloge dat tijdloos is (figuurlijk).

Ik vind de Longines echt werkelijk waar prachtig. Dit is echt het type horloge wat ik bedoel. Helaas is hij buiten budget anders had ik het wel geweten!

De Hamilton vind ook ik een mooi horloge maar is niet wat ik zoek.

Van de Speedmaster vind ik de latere modellen mooier hiermee bedoel ik de volledige zwart/zilvere versies. Excusses dat ik van dit horloge niet de exacte moddel namen weet. Haha.

De Revue Thommen chrono’s zijn een goed alternatief voor een Fortis Chronograph. Ik weet dat de Longines een totaal ander horloge is maar daar zou ik dan eerder voor gaan qua tijdloos design.

De Sinn is erg mooi stoer en robuust maar, ligt A ver boven budget en B weet ik niet of ik hem na 20 jaar nog zal dragen of hem alweer verkocht zal hebben!

Heeft iemand nog meer suggesties is de trand van de Longines? Of goede adressen voor dit horloge? Ik begin naarmate ik deze reactie typ hem steeds meer te waarderen.

Alvast Bedankt,

mark

Welkom!

Er zijn erg mooie mechaninsche chrono’s die ruim in je budget passen. Bijvoorbeeld:

(klik Hier
http://www.usseagull.com/chronograph.htm
)

Groeten,

Martin

Ik vind het model van de Sea-Gull aardig… Ik houd niet zo van romeinse cijfers. De Longines vind ik erg mooi. het enige jammere vind ik aan het horloge het relatief grote Longines logo. Wat ik erg mooi vind aan een horlogezijn geblauwde wijzers.

Weet iemand misschien een goed adres voor de Longines Olympic. Of weet een goed alternatief?

Alvast bedankt,

Mark

Mark, je hebt een privébericht.

Ik doe de Sinn misschien weg, dan komt ie aardig in de buurt van je budget

MartinB Schreef:

Welkom!

Er zijn erg mooie mechaninsche chrono’s die ruim
in je budget passen. Bijvoorbeeld:

http://www.usseagull.com/chronograph/m190s/m190big
.png
http://www.usseagull.com/chronograph/m199s/m199s2.
png

(klik Hier)

Groeten,

Martin

En deze niet vergeten:

copyright MartinB

Mooie klassieke chronograaf met geblauwde wijzers en aan die leren band, supercombi!

Dag Bender,

Ik had enkele jaren geleden dezelfde vraag als jij. Wat ik toen gedaan heb is een goed maar betaalbaar uurwerk uitkiezen. In mijn geval de Valjoux7751. Dit uurwerk komt in zeer veel horloges voor varierend van van der Gang tot Tissot. Vervolgens heb ik een ‘kastje’ erbij uitgezocht die ik mooi vond. Uiteindelijk heb ik de Hamilton Jazzmaster gekocht (niet die achterlijk grote) en ik vind het nog steeds een uiterst stijlvol horloge.
Ik moet alleen wel eerlijk zijn en melden dat ik vervolgens een jaartje later toch ook maar een Speedmaster gekocht heb…die is zo mooi…

succes met je besluit, de Longines vond ik ook mooi!

:slight_smile: inderdaad. Was ik bijna vergeten.

Welkom Mark, geloof dat de tissot le locle in dit topic nog niet voorbij was gekomen, verassend want die komt steevast voor in dit soor rijtjes, misschien is het wat voor je?

Dit is overigens ook een erg fraaie chronograaf, een Sinn 6015, met wat zoeken op Google kom je diverse varianten tegen en op Ebay zie je ze soms voor rond de 850euro voorbij komen.

De Sinn vindt ik een mooi horloge. Alleen Moon Complication houd ik niet zo van.
Tissot Spreekt mij niet zo aan als merk.

Ik blijf de longines toch de mooiste vinden. op de site van William Wien zie ik staan dat de kast een diameter van 42mm heeft maar op andere sites zie ik 40mm staan. Het zal wel 40mm zijn excl. de kroon. Of heb ik het mis?

Kent iemand nog een goed adresje voor dit horloge of weet een waardig alternatief?

Alvast heel erg bedankt,

Mark Bender

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben toch erg geinteresserd in de Longines ik heb m’n budget bijgesteld naar 1000 euro dus daarvoor ligt ineens erg veel binnen bereik.

Tissot62 zei dat de longines al geruime tijd te koop stond… weet iemand misschien hoelang het hoorloge al ligt bij William Wien?

Een ander horloge wat mij blijft trekken is iets heel anders. De Omega Speedmaster. Ik vraag mijzelf af wat het verschil is tussen de Speedmaster en de Speedmaster professional. Misschien kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt,

Mark Bender

Ik wil graag even iedereen bedanken voor het helpen vinden van een geschikt horloge.:slight_smile:
Ik heb vandaag het horloge wat ik zocht gekocht.
Het is de Longines Olympic Chrono geworden gekocht van William Wien.
Tissot62 bedankt voor de suggestie!!:wink:

Gr Mark