Even voorstellen + suggesties

Hallo!

Dit nieuwe lid zal zich even kort voorstellen. Ik ben Niek, 19 jaar en sinds een aantal jaren gek van horloges. Begonnen met een Davis, vervolgens een Seiko gehad en momenteel de trotse bezitter van een Sevenfriday P2-2. Nu ben ik absoluut niet van plan om deze weg te doen, maar ik ben wel op zoek naar een uitbreiding van mijn “collectie”.

Ik ben op zoek naar een mooi vintage horloge die zijn waarde zal behouden en mijn voorkeur ligt in de jaren '70. Ik zit zelf te denken aan een Tudor oysterprince of iets wat daar op lijkt en mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro. Suggesties hoor ik graag!

2 likes

Welkom Niek!

Welkom! Met dat budget heb je veel keuze. Succes met je zoektocht.

1 like

Hallo Niek, welkom!
Ik ben altijd wel gecharmeerd van vintage Omega.
Zijn ook behoorlijk waardevast.
iig veel plezier hier.

Grt.

1 like

Mijn beste,

Niek, van harte welkom binnen de gelederen van dit respectabele HorlogeForum der Lage Landen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Zo’n oyster prince heb ik ook gehad. Achteraf vind ik dat echt een net niet horloge. Puur gekocht om de naam die erop staat. Met 34mm net een fractie te klein op een beetje mannenpols.

Voor jouw budget zijn er veel leukere horloges te vinden.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/tudor2.jpg.html][/URL]

2 likes

Voor mij is het formaat ook eigenlijk het enige minpunt… Ik vind het ontwerp alleen wel erg clean en mooi, echter zijn dergelijke horloges van 40mm+ vaak een stuk duurder(of zie ik dat verkeerd?) Andere suggesties worden op prijs gesteld!

Van harte welkom :clap:
Wellicht een Tudor Jumbo, die zijn wat groter qua formaat.

Pieter.

2 likes

Welkom Niek!! Wat dacht je van een Omega speedmaster reduced? In mijn ogen een geweldig horloge, perfecte maat en erg waardevast.

2 likes

Welkom!

1 like

Goede suggestie! Ik was er van overtuigd dat Speedmasters duurder waren maar een “reduced” valt inderdaad wel te vinden in deze prijsklasse. Ga zeker op zoek naar eentje!

1 like

Tudor Jumbo’s vallen buiten het budget helaas… wel bedankt voor de suggestie, weer wat geleerd (wist niet dat er een Jumbo versie bestond)

1 like

Graag gedaan! Had die ook graag gewild. Vallen helaas buiten mijn budget. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen.

1 like

Welkom hier Niek!
Je bent al heel goed bezig met je “collectie”. Wat de 70ties betreft adviseer ik ook eens te kijken naar Omega Constellations, of wat sportiever de Seamaster en chronostop series.
Veel plezier nog.

1 like

Niek: hartelijk welkom!

1 like

Welkom Niek!🖒

1 like

Welkom Niek! Ben benieuwd waar je op uit zal komen. Veel plezier :slight_smile:

1 like

Welkom! Dat heb je inderdaad goed gezien. Maar zoals je zelf al aangeeft is 34mm eigenlijk net te klein vaak wat terug te zien is in de prijzen.

Er is binnen jouw budget echt heel veel verschillends leuks te vinden. Heb je mischien wat meer specifieke eisen nog? Of dingen die je mooi vind?

2 likes

Van Harte Welkom Niek en veel plezier hier.

Wellicht is een Tudor Rotor self winding wat, valt zelfs als full set binnen het budget en is met 37mm net wat groter. Succes in ieder geval!

1 like

Dingen die ik mooi vind zijn er genoeg! Strakke ontwerpen zoals een Rolex Milgauss, Tudor Oysterprince (of de Self-winding hier boven) maar ook een Omega Speedmaster vind ik erg mooi. Ik ben niet zo’n fan van hele “aparte” horloges zoals de Bullheads of horloges in schreeuwerige kleuren. Duikers zoals die van Oris vind ik overigens ook erg mooi! Ik ben dus vooral op zoek naar een “net” horloge dat zijn waarde vast houdt en het liefst een vintage uitstraling heeft. De eerder genoemde Omega Speedmaster Reduced ga ik bijvoorbeeld zeker in de gaten houden.