Even voorstellen: Sugoi

Beetje de verkeerde volgorde want ik heb al een actief topic voordat ik mezelf heb voorgesteld… foei.

Mijn naam is Jochem en net als jullie heb ik een ‘milde’ affiniteit met horloges, iets meer dan m’n vrouw lief is (wie ik inmiddels stiekem toch besmet heb).
Ik kom uit regio Rotterdam en heb al sinds m’n hele jonge jaren een ding met horloges… al kwamen die toen uit de ‘grijpert automaat’.

M’n eerste ‘echte’ horloge was een vol titanium Citizen WR100 rond '96. Deze is inmiddels overleden, maar door sentimentele waarde zoek ik af en toe nog naar het betreffende quartz binnenwerk om het ding te herstellen.
Hierna heb een Raymond Weil Don Giovanni (Quartz) gekocht rond '00. Super horloge en is nog steeds een werkend gewaardeerd onderdeel van de collectie.
Jaren later kwam ik op m’n werk een leverancier tegen met een supermooi horloge. Schaamde me een beetje om te vragen wat het was dus heb (achteraf waarschijnlijk ongemakkelijk) het merk weten af te lezen. Maurice Lacroix. Vervolgens lang op google gezocht naar plaatjes die overeen kwamen. Lang verhaal kort; Maurice Lacroix Masterpiece Chrono Globe, 1ste generatie. Vervolgens schrok ik redelijk van de prijs en was de ambitie een beetje afgekoeld. Ongeveer een jaar later kwam ik het ding op eBay tegen voor een erg goede prijs dus het ding uiteindelijk gekocht. Ik denk dat dit stiekem nog steeds m’n favoriet is al draag ik hem eigenlijk te weinig.
De volgende aanwinst was een Tag Heuer Carrera Caliber 1887, toch redelijk snel uitgekeken op dit horloge en achteraf was het formaat ook een probleem; erg oncomfortabel onder een motor jas.
Voor de opbrengst van de Carrera (plus wat bijleggen) heb ik een Tudor Black Bay 58 gekocht. Denk dat ik deze 80% van de tijd draag.
Verder heb ik nog een Seiko 5, Seiko Presage, Helgray Bomber, Detomaso Tasca zakhorloge, Pulsar klus-klok en een ‘merkloos’ Triumph horloge dat bij een Speed Triple 1050 John Bloor Edition geleverd werd. Van deze laatste is de kwaliteit uitermate dubieus, maar het gaat hier vooral om het idee.

In de (nabije) toekomst… poeh. Budget is even gelimiteerd, maar ik vind de Seagull 1963 een erg mooie toevoeging, jammer dat de lugwidth 18mm of 22mm is; al m’n Nato’s zijn 20…
Wat vooralsnog even dromen is; een Oyster Perpetual 39mm, ‘Moonwatch’ en een Superocean Heritage staat op de verlanglijst… Ik heb gelukkig nog even :slight_smile:

op de foto met een ‘generatie 2’ stalen band, want deze vond ik mooier dan degene die erbij hoorde. Heeft ook een zwart lederen band die het mooist is, maar niet het meest praktisch

lastig te zien, maar zowel de wijzerplaat als uurmarkeringen zijn ‘grainy’, wat het een beetje extra geeft

29 likes

Jochem, welkom op HF !

1 like

Beste Jochem,
welkom op HF!

1 like

Goed bezig Jochem, veel plezier op het Forum.

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:t2:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF Jochem.
Je bent besmet met het Echte Virus ! :slightly_smiling_face:
Veel plezier en je hebt al een indrukwekkende verzameling.

1 like

en een mooie verzameling :+1:

1 like

welkom-home

1 like

Sugoi :smiley: !

1 like

Welkom, Jochem en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

1 like

Mijn beste,

Jochem, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!!

1 like

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst, mooie verzameling!

1 like

Welkom Jochem!

1 like

Welkom!

1 like

Leuke verzameling :+1: en welkom !

1 like

image

1 like

Mooie collectie. Welkom hier op het Forum.

images

1 like