Even voorstellen: systemtest

Na een tijdje meegelezen te hebben en een account te hebben aangemaakt heb ik me nog steeds niet voorgesteld. Maar nu ik zelfs al horloges heb overgenomen van gewaardeerde forumleden wordt het toch wel tijd. Ik neem jullie graag mee in mijn horlogereis, met veel plaatjes natuurlijk.

Het begon allemaal met kerst, 2022. Geen idee waarom maar YouTube schotelde mij iets voor wat ik wel interessant vond. Een review van een Casio F91W. Ik heb horloges altijd al wel interessant gevonden maar nu begon het helemaal te kriebelen. Wat een cool ding, wat een gave historie en ongelofelijk dat dit horloge nog steeds gemaakt en zo veel verkocht wordt. En dat het zo gretig aftrek vindt onder allerlei mensen. Die moest ik ook hebben. Dus op naar de Lucardi, 15 euro neergelegd en ik had hem! Genieten natuurlijk. De bar slechte backlight was eigenlijk wel cult te noemen en die bliepjes als je op de knopjes drukt! Echt vet.

Daarna de Casio rabbit hole in gedoken. Want er zijn nog veel meer leuke Casio horloges. En op YouTube zijn er volop leuke reviews te vinden. Ik had wat voorwaarden aan het nieuwe horloge. Het liefst een oranje backlight en het liefst een reverse display, of hoe noem je dat. Dat het scherm zwart is en de cijfers licht iig. Uiteindelijk uitgekomen bij de W-217HM-7BVEF voor net geen 20 euro.

Daarna de zogenaamde Casio Royale gehaald met een kek bandje van Vario. Dat het bandje duurder was dan het horloge zelf… :man_shrugging:t2::sweat_smile:

Dan nog even twee horloges die ik voor de opleving al had. Een Seiko 5, gekregen van mijn vrouw voor mijn verjaardag een aantal jaar terug, dus die gaat niet weg. En een Seiko Solar Chronograph die ik jaren daar weer voor zelf gekocht had. Beide horloges doen het nog prima ondanks dat ze lang ik de la gelegen hebben. De solar moet wel eerst flink lang in de zon.

Daarna viel mijn oog op een Tissot PRX. Wat is dat een gaaf ding! Maar holy moly, 400 euro! Voor de quartz versie natuurlijk want waarom zou je meer betalen voor mechanisch. Wat is dat eigenlijk? Uiteindelijk via marktplaats 1 kunnen scoren. Nieuw en voor slechts 240 euro, via een grijze dealer. Alsnog erg duur en ik durfde het horloge zowat niet om te doen :sweat_smile: Echt mijn pride en joy!

Daarna weet ik de volgorde niet helemaal zeker meer maar na veel youtube kijken kwamen er nog een aantal G-Shocks.

En ik wilde wel eens een Casio Duro proberen. Helaas kon ik er geen vinden met Marlijn op de wijzerplaat. Wel achter gekomen dat ik duikhorloges niet super tof vind en deze Duro eigenlijk veel te groot vind.

Daarna zag ik op YouTube de zogenaamde Seitona. Een Seiko Speedtimer. Nog even getwijfeld tussen andere panda chronographs zoals de Dan Henry 1962 maar ik moet wel echt saffier glas hebben anders komen er krassen op. Het Hardlex van Seiko is in het verleden ook niet onbekrast gebleven. Uiteindelijk via Marktplaats een tweedehands exemplaar kunnen scoren voor 400 euro. Het traditionele budget oprekken was begonnen aangezien ik eerder 240 euro nog erg veel vond.

Daarna voor sinterklaas nog het “horloge van de paus” (rip) gekregen.

Daarna ook een account gemaakt op het Horlogeforum. En ben ik me meer gaan interesseren voor mechanische horloges. Wat is dat nou eigenlijk en waarom is dat cooler dan quartz? Ik vond het toch wel erg gaaf om een soort minimachine om mijn arm te hebben die dan de tijd bijhoudt.

Ik was op zoek naar een GADA horloge. Een horloge die gewoon alles kan. En ik ben er inmiddels wel achter dat ik dat de gaafste horloges vind. Ik had een Traska Commuter op het oog. Of misschien een Traska Summiteer want 369 wijzerplaten vind ik ook erg gaaf. Opeens zag ik in het blauw een Henry Archer Vesterhav die ik heel gaaf vond. Berichtje gestuurd naar @piede en voordat ik het wist was ik de eigenaar.

Paar dagen later zag ik in het blauw een RZE Resolute Pro staan met zwarte wijzerplaat die ook al op de GADA shortlist stond. Berichtje gestuurd naar @jan13 en hop! Weer een horloge erbij! Deze draag ik erg vaak en heb er ook een cool Erikas MN bandje bij gekocht inmiddels.

Ik zal gaan afronden want het wordt een beetje een lang verhaal. Inmiddels heb ik mijn andere hobby (video games) wat uitgedund en heb ik een horloge spaar potje. Ik heb mijj zinnen gezet op mijn eerste luxe horloge, een Tudor Ranger! Maar ik weet niet goed of ik echt zoveel geld over heb voor een horloge. Ik zou hem sowieso tweedehands kopen om de eerste afschrijving voor te zijn. Ik denk er nog even over na, voor dat geld zou ik ook meerdere andere horloges kunnen kopen. Maar de adviezen over snacks en doorsparen voor het horloge wat je echt wil heb ik al gelezen :sweat_smile:

Maar nu sla ik echt door. Bedankt voor het lezen iig!

115 likes

Van harte welkom :+1:

Uitloggen heeft al geen zin meer.
Van 15,- naar 3.500,- in tweeëneenhalf jaar :wink:

image

Fraaie collectie!

13 likes

Welkom! Leuke collectie!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

1 like

Welkom en veel plezier!

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Mooie voorstelpost en welkom op het forum. Ik ben ook langs de velden geweest en heb nu een collectie horloges waarvan ik eigenlijk alleen mijn echte eerste liefde nog draag. Is ook de duurste, dus sterkte!

1 like

Leuk! :grin:

1 like

welkom-home

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving :partying_face:

2 likes

welkom

1 like

Zo, dat is even lekker aangestoken worden door een virus die we allemaal kennen. Draag je de eerste Casio nog? Het blijkt leuk. Ik ken gasten die alles hebben wat je je maar kunt bedenken, maar dolblij hun F-91W dragen. Begin er vooral niet over, want je bent een half uur verder! I love it. :rofl:

1 like

Mooi verhaal. Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en dank voor je verhaal. We zijn er allemaal geweest.
Maar zoals @Anthony al zegt

Heb je de Tudor in principe al uitgegeven, maar dan over verschillende horloges.
Je kan 2 dingen doen. Collectie uitdunnen en sneller richting de Ranger of sparen.

Ik zie je NA van een Rolex Explorer graag tegenmoet!

:wave:t2:

3 likes

Hele leuke collectie en verhaal erbij :+1:
En heel veel plezier gewenst op dit interessante en gezellige forum.

1 like

Welkom!

1 like

:joy:

Welkom bij de club!

IMG_3074

3 likes

Welkom…:+1:

1 like