Even voorstellen; Tudoluurs

Hoi allemaal !

Ben inmiddels al jaren op het horlogeforum aan het kijken voor advies, tips, wetenswaardigheden van merken etc. en door een fijne Paasontmoeting met Richard / @Sjotelsplak en zijn vriendin ook gelijk maar besloten om een account aan te maken :wink:

Ik heb nl een prachthorloge van hem overgenomen afgelopen maandag, maar daar later meer over.

Mijn naam is Bart, 56 jr en ik ben werkzaam als Engineer / Normsteller bij Defensie.
In mijn militaire loopbaan veel van de wereld gezien door de nodige oefeningen / uitzendingen en nu is dat wat beperkt tot symposia/beurzen & fabrikanten bezoeken.

Ik heb 3 kinderen; allemaal jongens in de leeftijd van 11, 13 en 28.

Sinds een jaar weer vrijgezel en merk dat ik daardoor extra motivatie heb gekregen om mijn collectie weer wat uit te breiden met iets speciaals.

Al van jongs af aan interesse in horloges en diversen merken ( Casio, Gul, Seiko, Ice, Esprit ) gehad.
Ondanks dat de horloges misschien niet noemenswaardig waren, toch jammer dat ik ze niet meer in bezit heb…

Een selectie van mijn horloges in chronologische volgorde (en nog wel in bezit), waarvan ik toen bij de aankoop echt blij van werd;

Rond '86 gekocht (en laatst van mijn ex teruggekregen, want zat in een doos op zolder bij haar…).
Miste m niet en draag hem dus ook nooit meer;

In 2009 mijn toenmalige droomhorloge (Tag Heuer Aquaracer WAF111E) tijdens een West Amerika trip gekocht op LAX.
Toch best spannend om te kopen, want kreeg m pas toen ik aan boord ging;

Jaren gehad, maar kreeg in de zomerperiode toch wat last van uitslag bij mijn pols.
Uiteindelijk verkocht…spijt van, want had m gewoon moeten houden, ondanks dat ik hem niet meer droeg.

Ingelezen over titanium en dat is tegenwoordig een vereiste voor me door bovenstaande.

Misschien is mijn volgende aankoop geen bijzondere, maar deze Seiko SGG729P1 is prettig om te dragen;
Seiko Titanium (SGG729P1)

Vervolgens verder gaan kijken en kwam uit bij de Casio Oceanus Solar Radio Wave OCW-S100-1AJF.
Nieuw uit Japan laten komen en deze heeft me echt positief verrast!;
Oceanus 1

Tja en toen…Ik wilde een flinke stap maken. Lang gezocht en uitgekomen bij de
Tudor Pelagos 39 Titanium M25407N-0001.
Nieuw of 2e hands…Maar dat laatste moet dan ook echt goed voelen.
Nou dat zat wel goed met Richard :wink: Ben er erg blij mee;

Ben nu nog niet actief bezig met mijn volgende aankoop, maar wie weet wat ik nog ga ontdekken op dit forum.
De kernwoorden blijven voor mij; Titanium, Automatisch uurwerk (of Solar) en de ‘klik’ zelf.

Grtjes Bart

35 likes

Welkom op HF Bart en gefeliciteerd met je NA. Welkom ook als Tudorist

1 like

Welkom op HF :slight_smile:
En kijk ook eens bij RZE. Erg leuke titanium horloges

Dankje ! En ook bedankt voor de RZE tip :wink:

1 like

Van harte welkom Bart :+1:

1 like

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

1 like

Welkom Bart,

Proficiat met de prachtige Tudor!

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Van harte welkom op dit prachtige forum. Blijft toch de nachtmerrie van een horloge liefhebber, uitslag op de pols. Ik heb precies hetzelfde als ik altijd metaal draag. Wissel het nu af met rubber en leer, dat werkt voor mij prima tot nu toe. Veel plezier op het forum!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum Bart . :+1:

1 like

Welkom Bart!

1 like

Welkom op HF, Bart!

Leuk dat je jouw horlogereis, tot nu toe, deelt!

En m.b.t. jouw

Ja, eigenlijk zeg je het zelf al.

TAG Heuer Aquaracer: Adventure Awaits | TAG Heuer NR

1 like

Welkom Bart nu in het echie tussen onze gelederen, al jaren aan het rondkijken op het forum. Dus hoef je niet te vertellen hoe leuk dit forum is.

Wat betreft dat horloges niet noemenswaardig zijn is natuurlijk niet waar. Smaken verschillen en ook de beurs die men heeft. Voor mij is elk horloge noemenswaardig, ongeacht de prijs want zelf kan ik ze niet maken :wink:
En ja, lees het maar al te vaak, spijt van verkoop. Gewoon niet meer doen :smiley:

Maar natuurlijk gefeliciteerd met je Pelagos waar ik je veel draagplezier mee wens, en niet verkopen he :wink: :+1: :ok_hand:

1 like

Mooi samengevat en deze checkt idd de boxen :slight_smile: Bedankt voor de tip en hou m in gedachte

1 like

Welkom,veel plezier hier.

1 like

Welkom!

1 like

welcome home

1 like