Even voorstellen...uit China

Hallo Horlogeforum, ik wil me graag voorstellen vanuit het verre China, waar ik woon en werk, meer precies in de provincie Jiang Su in de delta van de Yangtze, niet ver van Shanghai. Ik ben 61 jaar en zo lang ik me kan herinneren heb ik interesse in horloges. Niet direct in de techniek (hoewel ik daar zeker wel gevoelig voor ben), maar vooral in de uitstraling als sieraad en als (ouderwets) gebruiksvoorwerp. Beschieden als ik ben (hè hè), gaat mijn interesse vooral uit naar idem horloges, hoewel dat een breed begrip is.

Ik heb mijn dierbare horloges helaas thuisgelaten in Nederland, maar als ik in de gelegenheid ben, zal ik een update geven. Ik probeer mijn horloge-uitgaven te beperken, maar heb toch een tamelijk low budget Rolex in mijn collectie.

Om toch een zware jongen aan mijn pols te hebben voor weinig, ga ik binnenkort eens kijken wat er in Shanghai te koop wordt aangeboden. Ik ben al eens voorbij (!) de winkel van Patek Philippe gelopen, in het mooiste pand, dat ik ooit van een horlogefirma heb gezien…geheel in stijl met de producten die ze er verkopen. Maar er binnen gaan zal niet gebeuren…voor grote budgets is Shanghai echter een walhalla.

Zelf draag ik momenteel naar grote tevredenheid een Swatch Irony…

Voor de toekomst denk ik erover om een Seiko 5 te kopen, interessant vanwege de geschiedenis van het merk en de pretentieloosheid. Naast horloges heb ik een liefhebberij voor analoge fototoestellen, die ik natuurlijk ook gebruik, en vintage Hifi apparatuur.

Ik blijf graag met veel interesse het forum volgen en zal proberen ook zo nu en dan zelf een zinvolle bijdrage te doen.

106 likes

Van harte welkom Olivier :+1:

Olivier… welkom

Welkom olivier als je lang genoeg blijft rond hangen hier tot trust level 2 kun je in off topic ook je intresse in fototoestellen en hifi apparstuur delen!

1 like

Welkom hier! En veel plezier op dit gezellige forum!

Welkom!

Welkom op HF Olivier. Geniet van je persoonlijke horloge reis en je tijd in China

Welkom, Olivier! HF is een interessante en internationaal gespreid forum. Fijn dat je hier aansluit. En veel plezier met je horloges & andere liefhebberijen!

Van harte welkom!

Wordt je in China niet bedolven onder de China made horloges?

Welkom Olivier! :hugs::pray:t3:

黄银光临!:+1:t3:

Welkom Olivier :fist_left:

Welkom Olivier! Vanuit China, dat zijn er weinig hier. Veel plezier!

1 like

Welkom :+1:

Welkom

Welkom Olivier!

Welkom hier!

Welkom en…… Heel nieuwsgierig naar je horloges natuurlijk!

Hoi Oliver. Veel leesplezier gewenst hier.