Na lang gelurkt te hebben de grootste tijd om me maar eens voor te stellen.
Ik ben Peter en heb al jaren interesse in horloges.
Vooral de werking vind ik interessant. Helaas ben ik een te grote prutser om zelf aan uurwerken te werken maar ik heb een aardig alternatief gevonden: 3dprinten.
Door andere hobby(fpv droneracen) eens een printer aangeschaft en inmiddels staan er 2.
Ik kwam tijdens mn zoektocht naar leuke ontwerpen zowaar ook tourbillons tegen en zelfs een geprint horloge met een tourbillon.
Om even op dat mais terug te komen, het gebruikte materiaal is PLA en is gemaakt van melkzuur wat onder andere uit maïs gewonnen wordt.
Hier een voorbeeld van 1 van de tourbillons die ik gemaakt heb: alles is van PLA op de stalen veer en de boutjes na
Qua horloges heb ik nooit echt wat bijzonders gehad, ooit eens een citizen duiker gehad maar dat was het wel. Ik weet nog dat jaren geleden een Rolex Sub 4000 euro was, had ik het toen maar gedaan
En dan kom je op het punt, je hebt wat geld gespaard, de aandelen schoten lekker omhoog en dan is een luxe horloge ineens binnen bereik. De keuze is uiteindelijk op een Tudor Blackbay 39mm gevallen. Grappig hoe dit eerst heel veel geld leek maar als je dan filmpjes ziet van veel duurdere horloges is die paar 1000 ineens een koopje.
Heb het horloge vorig jaar hier van een lid overgenomen. Helaas stopte het horloge na een jaar ermee. Naar Schaap en Citroen gegaan en horloge heeft een volledige revisie gehad.
Draag het horloge echt elke dag en kan haast niet in woorden omschrijven hoe mooi ik het horloge vind.
Het kriebelt wel eens om er een Pelagos bij te halen maar gezien de verhalen op het forum ben ik juist bang dat dan de onrust ontstaat. Ik probeer het voorlopig dus even bij 1 horloge te houden.
Hey Peter, welkom op HF! En leuke intro!
Over een volgende aankoop. Mijn eerste gedachte was: koop nou juist wat heel anders. Bijvoorbeeld een mooie chrono of een dress watch. Dan kun je een beetje variëren en heb je voor meer momenten/scenario’s een passend horloge. Maar toen bedacht ik dat je natuurlijk gewoon lekker moet kopen wat jij gaaf vindt. Heb ik ook altijd gedaan. En ja, ik heb best veel duikers. So what? Die draag ik gewoon graag, dus…
Nou ja, veel succes en plezier met het vinden van jouw volgende!
Creatieve intro. Gaaf zo’n 3D geprinte tourbillon. Heel aardig hebbedingetje, waar ongetwijfeld meer tijd en moeite in zit dan ik kan vermoeden. Veel plezier hier, met de Tudor en het moois dat je toevoegt!
Wat vet, die geprinte tourbillion!! En die Tudor staat je goed… neem lekker je tijd met het kiezen van je volgende, zou ik zeggen. Welkom iig, van deze andere nieuwkomer