Even voorstellen: vanhasph

Hallo,

Ik ben Philippe uit Kortenberg (België) en eigenlijk nieuw in de mooie wereld van horloges.
Op dit forum terecht gekomen via mijn zoektocht naar extra onderdelen en hopelijk kan ik hier een paar vragen stellen.
Eerste vraag:
Ik heb een oudere Rodania horloge (type 23086) waar ik graag bijkomende schakels voor wil kopen maar deze nergens vindt. Ook het glas zou ik willen vervangen indien mogelijk. Kunnen jullie mij helpen waar ik schakels kan vinden en waar ik het glas kan laten vervangen aub? Ik wil dit horloge graag in orde brengen omwille van nostalgische redenen.
Tweede vraag: Na veel te zoeken/lezen over horloges heeft de microbe mij gebeten en wil ik een nieuw horloge kopen. Er is zoveel keuze dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Beperkt budget van 500 euro. Mag nieuw en/of tweede hands zijn. Voorkeur voor blauwe wijzerplaat en geen te grote kast want dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Liefst met een leren bandje aangezien bij schakels mijn haar er tussen komt vast te zitten. Subtiel en klassevol en wat de waarde behoud indien mogelijk. Kunnen jullie mij wat voorstellen doen aub?

Mijn excuses voor de vele vragen die ik waarschijnlijk nog ga stellen in de toekomst en alvast bedankt voor alle hulp nu en in de toekomst. Ik kijk er naar uit om meer te leren over horloges en in de toekomst mijn nu onbestaande collectie uit te breiden.

Philippe

32 likes

Welkom :hugs:!

1 like

Welkom op het forum, Philippe! :+1:

1 like

Welkom bij de club Philippe.
Microbe zijn bij ons noorderlingen virussen :rofl:
Untitled-9_15_1000x~2

Enkele suggesties.

5 likes

Welkom bij de club Phillipe!

Voor wat betreft een eventueel nieuw horloge: De Seiko Presage Cocktail Time heeft een prachtige dial, en je kan van het geld dat over is een mooie lederen band erbij kopen. Ben je nieuw voor 500€ klaar.

Dit model is ook in donkerblauw verkrijgbaar, ook heel mooi.

3 likes

Hoi Philippe en welkom op dit mooie forum.

Ik kan jou niet adviseren mbt jouw technische vragen.

Wat betreft jouw zoektocht, zijn er legio keuzes. Nog meer specifiekere wensen kunnen bijdragen aan specifiekere suggesties.

Maar… Blauw is gevaarlijk. Eenmaal met blauw besmet, maakt het moeilijker om in de toekomst ook naar andere kleuren te kijken. :rofl: Althans bij mij dan.

Wil je een dresswatch, sporty watch, duiker, toolwatch?.. En ga zo maar door, zoveel keuze, zoveel modellen.

Ik wens je in ieder geval een hele mooie horlogereis.

1 like

Welkom Phillippe !

1 like

1 like

welkom-home

1 like

welkom streekgenoot.
Foto’s van het desbetreffende horloge en band kunnen bijdragen tot hulp op je vragen!

1 like

Hoi Phillips, welkom hier :+1:.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Philippe emot-tiphat

1 like

Welkom hier bij HF !
Kijk ook eens in het blauw hier.

1 like

Juist wat gekeken en idd heel mooi. Bedankt ik voeg deze toe aan mijn lijstje voordat ik beslis.

1 like

liefst een dresswatch :slight_smile:

1 like

Bij deze

1 like

Welkom!

Ruim binnen budget en houdt z’n waarde.

3 likes

Daar kan ik helaas niks over zeggen, omdat ik me nog niet in die categorie heb verdiept. Maar je zult nu wel een legio aan suggesties ontvangen. :smiling_face:

Veel succes!

1 like

De “Bulova Marine Star 96B256 Horloge - Staal - Zilverkleurig - Ø 44 mm” is ook heel mooi - ook aan mijn lijstje toegevoegd. thx