Ik ben Philippe uit Kortenberg (België) en eigenlijk nieuw in de mooie wereld van horloges.
Op dit forum terecht gekomen via mijn zoektocht naar extra onderdelen en hopelijk kan ik hier een paar vragen stellen.
Eerste vraag:
Ik heb een oudere Rodania horloge (type 23086) waar ik graag bijkomende schakels voor wil kopen maar deze nergens vindt. Ook het glas zou ik willen vervangen indien mogelijk. Kunnen jullie mij helpen waar ik schakels kan vinden en waar ik het glas kan laten vervangen aub? Ik wil dit horloge graag in orde brengen omwille van nostalgische redenen.
Tweede vraag: Na veel te zoeken/lezen over horloges heeft de microbe mij gebeten en wil ik een nieuw horloge kopen. Er is zoveel keuze dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Beperkt budget van 500 euro. Mag nieuw en/of tweede hands zijn. Voorkeur voor blauwe wijzerplaat en geen te grote kast want dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Liefst met een leren bandje aangezien bij schakels mijn haar er tussen komt vast te zitten. Subtiel en klassevol en wat de waarde behoud indien mogelijk. Kunnen jullie mij wat voorstellen doen aub?
Mijn excuses voor de vele vragen die ik waarschijnlijk nog ga stellen in de toekomst en alvast bedankt voor alle hulp nu en in de toekomst. Ik kijk er naar uit om meer te leren over horloges en in de toekomst mijn nu onbestaande collectie uit te breiden.
Voor wat betreft een eventueel nieuw horloge: De Seiko Presage Cocktail Time heeft een prachtige dial, en je kan van het geld dat over is een mooie lederen band erbij kopen. Ben je nieuw voor 500€ klaar.