Even voorstellen vanuit België

Hallo iedereen. Bij deze stel ik me even voor. Ik ben Sebastiaan, een rijpe veertiger uit het Gentse.
De schoonheid van uurwerken ben ik beginnen te ontdekken op mijn tiende. Toen kreeg ik voor de goede score op mijn eindrapport een pop swatch (zo met een felle fluo roze band :smiling_face:). We gaan niet over smaak spreken.
Nadien overgestapt naar rodania. Maar vanaf een jaar of 15 ben ik volkomen stapel geworden van Breitling. Dat zou ooit mijn droommerk worden. Geen twijfel aan. Ik stond dan ook letterlijk op mijn benen te trillen toen ik op mijn achttiende een mooie diepblauwe Breitling Chronograph Colt kreeg. Sindsdien heb ik eigenlijk niet meer omgekeken naar enige andere horloges. Ik had mijn droomhorloge.
Deze heb ik eigenlijk altijd en overal gedragen in alle mogelijke omstandigheden gedurende enkele decennia. Dat zegt eigenlijk ook iets over mij. Een horloge zal ik dragen en niet in de kast laten liggen.
De Breitling letterlijk gedragen tot de lume volledig versleten uit de wijzer lag en in minieme stukjes overal in de kast lagen.
Met de opkomst van de technologie, smartphones en het uitstellen van een herstelling en revisie in Zwitserland, verwaterde de interesse volledig. Wel wat goedkope fossil achtige uurwerken gekocht (met een opstartend gezin en gebouwde woning was er ook niet direct budget) en een houten Oaklee. Andere hobbies en natuurlijk het gezinsleven hadden voorkeur.
Met het overlijden van mijn vader enige tijd geleden en het erven van diens Tissot en Omega Constellation werd de aandacht terug opgewekt. De Tissot, Omega en mijn eigen Breitling allen terug in ere laten zetten in Zwitserland. En nu stilaan terug aan het ontdekken wat deze mooie wonderen van techniek en inventiviteit te bieden hebben.
Ik benieuwd waar mijn interesse en voorkeur gaat eindigen. Ondertussen zijn er wat hommages bijgekomen om mijn smaak en voorkeur te leren kennen en te testen en is er een Oriënt bambino anniversary edition bijgekomen. Foto’s zullen er wel komen op tijd en stond.
Bedankt voor ontvangst! Vraag maar raak :wink:

79 likes

Van harte welkom Sebastiaan :+1:

We gaan het zien en meemaken!

1 like

Welkom Sebastiaan

2 likes

Welkom :pray:

2 likes

Welkom!

Ben benieuwd naar de foto’s…

2 likes

A. Lange & Sohne zou niet slecht zijn.

1 like

Welkom hier!

2 likes

Die komen er zeker nog aan. Al vind ik de Omega eigenlijk te klein voor mijn pols. Maar ter ere van mijn vader zal hij wel nog om mijn pols hangen.

3 likes

Welkom, veel plezier hier!

2 likes

Zijn inderdaad prachtig. Momenteel ligt mijn lange termijn doel op een Jaeger LeCoultre master control calendar

2 likes

Best leuk! Comfortabel en mooi afgewerkt.

4 likes

Inderdaad! Vind de eenvoud en afwerking van de wijzerplaat aanspreken zelf met alle complicaties erop.

2 likes

Welkom op HF, Sebastiaan! Leuke intro en we kijken uit naar de foto’s!

2 likes

Welkom! Mooi verhaal…

2 likes

Welkom hier Sebastiaan :wave:t2:

Herkenbare horologische reis en we kijken uit naar je foto’s (in de verschillende topics).

2 likes

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

2 likes

Welkom!

2 likes

Welkom op HF :+1:t2:

2 likes

Van harte welkom!

2 likes

Welkom Oostvlaming. Ik ben van Brugge West-Vlaanderen en hier al een twaalf jaar lid. Zalig forum.
Bij mij begon het met een digi Texas Instruments met zonnetje-maantje aanduiding die ik kreeg van mijn grootvader toen ik een jaar of acht was. Daarna een digi Citizen voor mijn communie gekregen en al snel geruild tegen mijn vader zijn afgedragen Seiko 7009 Automatic. Fast forward 30 jaar later deze in ere hersteld en een Rodania quartz aangeschaft, en de rest laat zich raden. Sinds 2011 me volledig gedompeld in de horloge hobby. Benieuwd naar je foto’s :+1:

2 likes