Beste mede-enthousiasten,
Mijn naam is Vince, 20 jaar en ik heb sinds anderhalf jaar geleden een enorme passie voor (met name) Zwitserse horloges. Nadat ik al één jaar met jullie heb meegelezen en twee horloges heb gekocht via de horlogemarkt, vond ik dat het tijd werd om mijzelf eens voor te stellen.
Ik vind vooral vintage Rolex horloges prachtig. Ik ga de komende tijd proberen in bezit te komen van een vintage Datejust 1601. Andere modellen waar ik een zwak voor heb zijn de GMT-Master en de Day-Date. Buiten Rolex heb ik specifiek een zwak voor vintage Glycine Airman. Verder vind ik Omega Speedmaster en JLC Reverso geweldig. Mijn grailwatch is een vintage Rolex Day-Date.
Huidige collectie
Mijn collectie begon met een Seiko chronograaf. Op zich best een fraai ding waar ik toch een tijdje plezier van heb gehad. Dit was tot ik me begon te ergeren aan de kille secondewijzer. Deze krijgt nu dus helaas weinig draagtijd en wordt uitsluitend gebruikt als ik ga werken op de bouw.
Een half jaar na de aankoop van mijn Seiko ben ik in het bezit gekomen van een prachtige vintage Longines Grand Prize. In mijn opinie nog steeds een van de beste deals als je een vintage dresswatch wilt. Helaas is dit horloge twee maanden geleden gestopt met tikken, dus deze ga ik nog laten repareren. Dit weerhoudt mij er echter niet van om hem nog steeds zo nu en dan te dragen!
Als daily beater heb ik een Hamilton Khaki Automatic. Zeer fijne horloge en doet zijn taakje uitstekend.
In Maart ben ik in het bezit gekomen van de Speedmaster Reduced van @Jelle. Echt een puik horloge waar ik enorm veel plezier van heb gehad. Deze heb ik in bezit gehad tot twee weken geleden toen ik hem weer verkocht heb om plaats te maken voor een ander horloge waar ik nog wat vragen over heb. Hier maak ik nog een gezocht topic voor aan.
Fijne dag nog!
Vince24