Hallo allemaal!
Mijn naam is Sipke, begin dertiger jaren en ik woon in het mooie Friesland.
Ik ben niet van Russische afkomst maar vanaf mijn jongere jaren is dit altijd mijn nickname geweest op (auto)fora en online spelletjes.
Eind 2021 ben ik dankzij het algoritme van Youtube gezogen in de wereld van horloges en dan met name het kijken van filmpjes hoe uurwerken worden gerestaureerd en later ook wat alle verschillen zijn in soorten horloges, wat complicaties zijn en wat alle termen betekenen.
Na aanleiding van die introductie heb ik mijn eerste automatische horloge gekocht.
Dit betreft een Seiko 5 SNK805K2 in de groene kleur
Dit was voor even leuk maar eigenlijk was het niet zo’n goede keuze doordat ik hem wat te klein vond voor mijn pols maar vooral ook dat het kleur bandje niet echt te matchen is met outfits voor het kantoor. Uiteraard kan je bandjes wisselen maar bij ging toch al weer snel terug in z’n originele doos omdat ik toch voorkeur had voor m’n Apple Watch. Daarmee doofde de initiële interesse uit.
Niet zo gek lang geleden heb ik promotie mogen maken en ik wilde mijzelf hier toch wel voor belonen. Ik probeer zoveel mogelijk het minimalisme te omarmen waardoor het idee van een echt leuk klokje de interesse weer wat opwekte. Het kon geen duizenden euro’s kosten maar het leek mij wel leuk om iets te hebben wat met het juiste onderhoud zou kunnen doorgeven maar ik wou vooral iets wat ik ook echt zou gaan dragen.
Uiteindelijk is in oktober mijn oog gevallen op de Orient Star RE-AV0B09N vanwege zijn chique uitstraling in combinatie met het zichtbare uurwerk aan de voorzijde van het horloge.
Daarbij moet ik ook toegeven dat het hebben van één van de slechts 1000 ook wel het gevoel gaf van exclusiviteit.
Behalve dat dit mijn interesse in horloges weer nieuw leven in heeft geblazen bracht het werk mij ook in contact met een forumlid (Riemersma) die mij ook uiteindelijk heeft gewezen op deze plek vol met enthousiastelingen. Omdat van een afstandje afluisteren niet mijn ding is leek het mij leuk om hier ook een account aan te maken.
Deze week heb ik toevallig ook nog de knoop doorgehakt voor een horloge die ik in 2021 ook al aan het bekijken was maar uiteindelijk niet gekocht heb. De prijzen voor beide versies zijn enorm gestegen maar deze heb ik nog voor een nette prijs kunnen bemachtigen.
Voor nu zal ik de bovengenoemde modelletjes rouleren samen met m’n Apple Watch Ultra.
Ik snap dat velen dat niet een echt horloge vinden maar ik vind het wel heel prettig om af en toe m’n telefoon thuis te laten en alleen weg te hoeven gaan met m’n horloge en een setje oordopjes.
Eerst maar weer even sparen en zoeken naar wat ik eventueel nog zou willen hebben.
Een Quartz Frederique Constant leek mij nog wel wat maar ik heb hier ook een prachtige groene Junghans Meister Chronoscope voorbij zien komen en een Reverso zie ik ook wel zitten.
In ieder geval voordat er weer meer geld uitgegeven wordt maar even goed nadenken wat het moet worden en ondertussen sparen. er zijn nog wat meer hobby’s die wat centjes kosten namelijk