Even voorstellen + vraagje Seiko 5

Bij deze zou ik mij graag even voorstellen! :grin:

Ik ben Dennis, 24 jaar, afkomstig uit België. En sinds dik een jaar ben ik, mede dankzij veel rond te snuffelen op dit forum en dus ook dankzij jullie, besmet geraakt met het zeer agressieve horlogevirus. :yum:

Vorig jaar oktober werd het dan tijd, na maanden overwegen en rondkijken, voor de aankoop van mijn eerste ‘échte’ horloge. Dit werd de Longines Hydroconquest. Een prachthorloge, waar ik dan ook heel trots op ben.

Enkele weken geleden kocht ik mij een 2de horloge, een Seiko 5, waar ik per slag verliefd op werd. Nu merkte ik reeds op dat wanneer ik deze na een tijdje niet dragen terug instel, ik een soort lichte weerstand voel wanneer ik de wijzers terugdraai. Het is een 4R36a. Iemand een idee of dit normaal is?

Binnen enkele maanden ben ik ook van plan mezelf een Khaki Field van Hamilton aan te schaffen, en misschien ook de Nautilus van Obris Morgan.

Aangename kennismaking :grinning:

9 likes

Welkom Dennis op het hf !!!

1 like

welkom dennis

1 like

Welkom!

“Voorruit draai” neem ik aan? Mooi vijfje overigens. Kun je toevoegen aan het topic over vijfjes :wink:

1 like

Is de weerstand dan heel anders dan als je vooruit draait? Is die weerstand constant of onregelmatig? Voelde het meteen na aanschaf al zo?
Heb je er wel op gelet om niet datum/dag te verstellen tussen grofweg 9 en 4 uur?

1 like

Je bedoelt tussen 21 en 4 uur.

Welkom Dennis !

1 like

Dennis, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Ik ging er van uit dat de lezer begrijpt dat ik 9 uur 'savonds bedoel, maar 21 uur sluit inderdaad elk misverstand uit. :nerd_face:

2 likes

De weerstand is weliswaar zeer licht, maar toch voelbaar. En enkel bij het terugdraaien inderdaad. Ik houd ook rekening met het niet verstellen tijdens de uren dat dit schadelijk kan zijn :slight_smile:

Welkom op HF Dennis!

1 like

Welkom op HF

1 like

Welkom en veel plezier op het Forum :+1:

1 like

Mijn beste,

Goed hoor, al die nieuwe leden!!
Dennis, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom en veel plezier hier. Hoe bevalt de Longines? Die staat ook nog op mijn hebben hebben hebben lijstje.

1 like

Schitterend horloge. Enorm hoge kwaliteit voor de prijs. Als ik 1 nadeel mag noemen is het misschien dat hij ietwat zwaar aanvoelt, maar het is natuurlijk dan ook een diver :yum:

1 like

Dan zak je makkelijker naar de bodem zullen we maar zeggen. Heb je de automaat?

1 like

Welkom hier ! Misschien beter om niet terug te draaien … en zeker niet in de tijdspanne waar de datum versteld… ook hier de datum niet verstellen… zie ook de gebruiksaanwijzing.

1 like

Ik heb het model met zwarte wijzerplaat, 44m, automaat :slight_smile:

1 like