Even voorstellen, watch accuracy en andere afwijkingen

Begin december ben ik na wat aarzeling lid geworden van het forum en heb een aantal bijdragen mogen leveren. Ik heb me alleen nog niet fatsoenlijk voorgesteld, bij deze. Ik ben een man van 62, heel lang getrouwd, twee volwassen zoons, gelegenheidsreiziger, bescheiden fotograaf en schrijver, automobilist, vinylplaten liefhebber en bovenal gek van mechanische horloges.

Die liefde is van begin jaren tachtig en begon met een Fortis Flieger, in 2003 een GMT1 en mei dit jaar een nieuwe GMT2 BLNR Batman. Daarnaast heb ik een Seiko Persage en een Cubaanse Longines die waarschijnlijk mij in leeftijd overtreft. Verder ben ik denk ik vrij normaal, met twee ā€œafwijkingenā€. De minutenwijzer en de secondenwijzer van mijn horloges moeten op de 12 uur positie in lijn zijn en ik hecht grote waarde aan de nauwkeurigheid van het uurwerk.

Om meteen eventuele reacties voor te zijn zoals ā€œkoop dan een quartz horlogeā€, die heb ik in de vorm van een kanariegele G-Shock als ik ga mountainbiken. Jaren terug proefondervindelijk vastgesteld dat je dat niet met een GMT1 moet doen, gelukkig geen grote schade, maar mā€™n Zwitserse vriendin was flink van slag.

Mijn aarzeling om lid te worden van het forum kwam voort uit sommige reacties op topics die ik lastig vind om te begrijpen. Zoals laatst met een wat naĆÆeve vraag van een jongeman die even een nieuwe Submariner wilde kopen bij een AD en vervolgens bijna tot zijn schoenzolen werd afgefakkeld. Deze topic is gelukkig al snel verwijderd. Het Horlogeforum is wel een geweldig leuk platform om een hoop te weten te komen over horloges en ervaringen van anderen te kunnen lezen.

Ten slotte de ongelofelijke accuratesse van +0,45 seconde per dag van mijn GMT2 Batman , gemeten met de App Atomic Clock & Watch Accuracy Tool. Ben benieuwd naar ervaringen met de GMT2 op dit item.

9 likes

Welkom hier ! Dat de wijzers netjes uitlijnen is geen afwijking volgens mij :grin: ā€¦ uitlijning van de duikring is ook wel een veel gehoord ā€œpuntjeā€ hier ā€¦

De Rolex loopt zeer netjes op een halve seconde per dag ! :+1:

1 like

Mooie binnenkomer!
Welkom en veel forumplezier!!!

1 like

Welkom !!

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

Hoi! Veel plezier hier!

1 like

Kan me wel vinden in je openingspost. Zowel met betrekking tot de jongeman en zijn sub als je GMT BLNR, die ik ook draag. ā€œOud uurwerkā€, maar superstrak lopend!! Ik leg hem op zā€™n kroon ā€˜s nachts. Jij?

1 like

Welkom binnen het intimiderende HF en veel plezier gewenst nog :slight_smile:
Tja, soms gaat het er wel is vreemd aan toe hier met de ballotagecommissie :joy:

2 likes

Welkom! Mooie collectie en helaas heb ik ook die nauwkeurigheids tic, gelukkig laatste tijd wat minder.
En als nieuwkomer beginnen over het kopen van een Sub bij een AD ligt inderdaad wat gevoelig want dat wordt ongeveer elke week besproken :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op het forum!

1 like

Peter, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

image

1 like

Van harte Welkom op HF.
Veel plezier.

1 like

Welkom Peter.
Iedereen heeft wel een of meerdere afwijkingen. Denk dat jij je voor de jouwe niet hoeft te schamen :ok_hand:t4:

Veel plezier hier.

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie!!
Van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit tijdloze HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom :grin:

1 like

Bedankt voor de mooie welkomswoorden, een prettige oudejaarsavond en een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst.

Welkom !

1 like

Welkom :+1:

1 like