Even voorstellen + WTH

Beste Horlogefanaten,

ik ben nieuw, en vandaar dat ik me even wil voorstellen.

Mijn naam is Thijs ter Steeg, en ben woonachtig in het kleine plaatsje Etten (ca. 1800 inwoners), in de buurt van Doetinchem. Naast motorrijden, raken horloges ook een gevoelige snaar bij mij. Ik ben een beginnend horlogefanaat, en ben bescheiden begonnen met een Sicura Digital van '70 (ouder dan ikzelf).

Vanwaar een Sicura hoor ik jullie roepen? Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk, apart en betaalbaar horloge. Een groot deel van die zoektocht heeft plaatsgevonden via EBAY Duitsland. Op vrijdagavond 7 september was het zover. Het bieden begon op een Sicura (in mijn ogen leuk, apart en betaalbaar), en ik won. Een week later had ik hem in huis, en ben er zeer over te spreken. The seventies are back man!!!

En dan nu het What The Hell deel van mijn verhaal…

Sicura Digital met een Baumgartner 866 movement (of vergis ik mij?), met naar verluiding op de wijzerplaat: 17 jewels…
Toch vreemd, want na mijn bescheiden mening, en ook die van www.christophlorenz.de (Metatechnical Cabinet), heeft een Baumgartner 866 caliber maar 1 jewel! What The Hell is hier aan de hand? Wat was de heer Schneider van Sicura uit Grenchen voor een man? Liet hij zijn horloges beter voorkomen dan dat ze eigenlijk waren? Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

b.v.d. voor jullie reacties.

m.v.g. Thijs ter Steeg

Hallo Thijs,

Welkom op dit forum. Ik denk dat je je snel thuis zal voelen tussen de andere fanaten.
Ik heb even zitten zoeken over jou vraag over de Sicura Digital. Maar er eigenlijk niet veel over te vinden.
Op deze site (http://www.hknebel.de/Uhren/Art/Digitaluhren/Mechanisch/Customtime/customtime.html) staat ook dat er slechts één jewel in zit. Dus zou het er op kunnen lijken dat er in jou geval 17 jewels opstaat om de kwaliteit van het uurwerk beter te doen voorkomen dan het in werkelijkheid is.

Heb je ook foto’s van jou aanwinst, die je kan laten zien? Dat vinden we op dit forum erg leuk.

Groeten, Tom Vreeken.

zitten er de toen soms gebruikelijke sierjewels in het uurwerk om het meer te laten lijken ?

Welkom Thijs. Foto’s, foto’s, foto’s, f…!!!
Kan het zijn dat iemand het originele uurwerk heeft vervangen?

Beste Horlogefanaten,

Hier zijn de foto’s.

m.v.g. Thijs ter Steeg