Even voorstellen ...

Na menig uurtje op deze fantastische site te hebben doorgebracht, bij deze dan de officiele kennismaking. Horloges hebben me al van kinds af aan geboeid. Kan me nog goed herinneren dat ik altijd even door de etalageruit van de juwelier keek als ik aan het handje van mn ouders door de winkelstraat liep. Met het ontdekken van deze site is de fascinatie voor die kleine bewegende wondertjes weer aangewakkerd! Direct maar mijn “pasfoto’s”:

Alweer 6 jaar trouw aan mijn pols, een representatief en tijdloos horloge, Maurice Lacroix PT6027 met ETA uurwerkje. Mooie donkerblauwe secondewijzer, maar op de foto niet zo goed te zien.

Verder sinds kort aanwezig een iets gewijzigde SKX007. Wilde hem eerst bij Rob bestellen in gemodde vorm, maar heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het zelf gedaan. Vooral de nu al klassieke post van Morse
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,77932
gaf me voldoende moed om die gloednieuwe seiko open te schroeven. Dus gereedschap aangeschaft bij dehobbysite.nl, en met trillende handjes de klus geklaard. Sindsdien steeds meer respect gekregen voor de betere horlogemakers onder ons… Ideetje van mijn volledig stofvrije, professionele horlogemakerswerkplaats :wink:

Maar de voldoening was er niet minder om!! Betrap mezelf erop dat ik naar mn eigen mod kijk zonder uberhaupt de tijd af te lezen :slight_smile:

Ik weet dat sommigen van jullie die mods maar niets vinden. Ik vond het origineel ook erg mooi, maar het was me meer te doen om het zelf “sleutelen”. Echt gaaf om te doen. Wellicht dat de oude wijzerplaat+wijzers een keer terug komen als ik hier op uitgekeken ben.

Als je zelf ook aan de slag wilt met een SKX007 (of iets anders met een 7s26 werkje), dan zijn deze links de moeite waard. De ene link met wat minder profi uitleg dan de ander, maar ja, je moet ergens beginnen!

http://yamahaki3.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1748
http://dmuk.turtle-forum.net/modified-diver-watch-discussion-f4/diy-diver-watch-modding-it-s-all-here-t190.htm
http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=40092

Groeten,
Hanzo

Welkom en een hele leuke eerste post. Ik zit de laatste tijd ook steeds naar mijn SKX007 te kijken en denk dan aan andere wijzers. Wie weet doe ik het ook nog eens…

welkom

welkom ben zelf ook net nieuw…

mooie klok die maurice lacroix!! heel stijlvol

Welkom Hanzo,

Hele mooie mod en ik kan het weten, want ik heb hem zelf ook.:slight_smile:
Wel knap dat je het zelf aangedurfd hebt, de mijne is door Rob gemaakt en als het goed is, komt de volgende mod van Rob er binnenkort aan (basis skx009).
Nog even een foto van mijn mod.

Wim

Welkom,

mooi hoor die ML en leuk dat je zelf aan het modden bent gegaan,je moet het maar doen(en durven)
Mod ziet er ook goed uit.

o ja, bedankt voor de links.(tu)

gr Ron

Welkom op het forum!

Mooie mod en super bedankt voor de links!

Wat een prachtige en stijlvolle Maurice Lacroix! Wow

Hartelijk welkom op dit Forum Hanzo !

Het resultaat van deze “mod” mag er zijn, een geslaagde combinatie (tu)

En het doet me ontzettend plezier dat dit forum mensen ertoe aanzet om hun “liefhebberij” ook stilaan op te tillen naar een hoger niveau.

Kopen is één ding, verzamelen is al een hele stap verder, maar succesvol sleutelen aan je horloges is meteen vele stappen verder !

Met Bewonderende Groeten,

Morse.

Welkom, Hanzo. Wat goed, zeg, die eigen mod. Ziet er geslaagd uit! (tu)
Blijf ons verrassen.

Hallo Hanzo,

Welkom op het forum.

Je horloges zijn echt mooi.

Veel moed en succes in je nieuwe projecten toegewenst.

Groet,
Alex

Goed gedaan, die mod!

Hoi Hanzo,

Welkom hier (tu)
Wat goed dat je het hebt aangedurfd, dat geeft je horloge toch een extra dimensie.
Zelf heb ik ook het plan, en wat onderdelen, deels nog onderweg, maar of ik het zelf durf…

Groeten,

Martin

Welkom! En leuk hoor, dat je dat zelf onderneemt.

Vraagje: hoe zit dat met de waterdichtheid van je modje?

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Goede vraag Eddy C…
Heb de rubber afdichtingsring gewoon hergebruikt, en het deksel weer goed aangedraaid. Onder de kraan heeft het modje het inwendig nog droog gehouden, dus ik heb goede hoop dat het goed gaat.

Een beetje laat, maar hartelijk welkom op dit ‘getikte’ forum.

En… moedig hoor: die mod(tu)