Even voorstellen

Hallo Allemaal,

Na al ruim een half jaar dit forum bijna dagelijks te hebben bezocht is het nu toch wel tijd geworden me in te schrijven en mezelf even voor te stellen. Ik ben 39 en werkzaam bij een pijpleiding bedrijf. Nadat ik een jaartje geleden mijn eerste automatische SEIKO 5 te hebben gekocht bij Gerrit Nanne is er bij mij ook geen houden meer aan. Ik bezit nu de volgende klokken:

Seiko 5 seamaster SNK029K
Seiko SKX779K2 Black Monster
Seiko SKX007K2
Seiko SRH003P1 Velatura direct drive
CASIO Pro Trek triple sensor PRW-1500-1VER
Victorinox Maverick II
Orient CEM65002D Blue Mako

Mijn laatste aanwinst heb ik vorige week binnen gekregen SEIKO 7005-7120:

Gekocht op marktplaats voor EUR 25,-. Dit horloge is in perfecte staat. Het heeft sinds ik hem draag (vorige week woensdag) een afwijking van slechts + seconden.Ik heb er een zwart leren bandje opgezet. Het valt me wel op hoe klein dit klokje is t.o.v. mijn andere horloges. Wie kan me iets meer vertellen van dit horloge en/of uurwerk?

Mooi man, echt fraai!
Er zijn vast en zeker anderen die het een en ander van het model en het uurwerk afweten.
Ik niet.
Wat ik wel weet is dat 'ie heel mooi is.
Gefeliciteerd!

Welkom!

Het is een vintage, en die zijn meestal kleiner. Aan het nummer te zien op het achterdeksel is de Seiko van October 1975. Mooi hoor (tu)

goede koop gedaan. leuk, dat gele streepje bij de kwartieren. en de lume dotjes zijn ook nog erg netjes.

de 7005 is dacht ik een voorloper van de 7s26 kalibers die in de goedkope moderne 5jes zitten.
hier een mooi verhaal erover:

http://people.timezone.com/msandler/Articles/Workbench/Seiko/Seiko7005.html

veel plezier ermee

Alsnog welkom, namens mij (tu)

(beetje late reactie. Vakantie hè)

Welkom (tu)