Dag allemaal,
Ik ben al paar weken lid, maar had me nog niet voorgesteld. Bij deze dus.
Mijn ‘verzameling’ omvat 9 klokkies, waarvan de drie via Wach2day zijn aangeschaft. Mijn kick krijg ik voornamelijk van titanium automaten met duikring. Duiken doe ik niet, maar die duikring is zo makkelijk bij het koken!
Ooit liepen mijn vrouw en ik langs een juwelier op Curacao. We keken wat in de etalage en plotseling zei mijn vrouw “dat horloge daar, die wil ik hebben!”. Ze wees een Rado van slechts )pfff) 1450 dollar aan. Geintje, dacht ik, maar nee, ze was serieus. Nog nooit had ze ook maar iets met horloges gehad - en ik ook niet- dus ik was echt verbaasd. Ik kon twee dingen doen: boos worden dat iemand met een modaal inkomen 1450 dollar wilde uitgeven aan een klokje of zelf ook een leuk horloge uitzoeken (an dat zelfde modale salaris). Ik had het eerste moeten doen, maar koos voor de tweede optie. Je kent dat wel: Zon, zee, vakantie lekker eten & drinken, schaars geklede dame aan je zij en net je vakantiegeld ontvangen. Zo ga je voor de bijl.
Vrouwlief liep dus met een Rado de deur uit en ik was verliefd geworden op een titanium Omega Seamaster met blauwe wijzerplaat ref# 22318000). Ja, ik heb hem een paar dagen later gekocht. Ik heb hem nog steeds en de verliefdheid is inmiddels overgegaan in liefde. Dat heeft wel wat hoofdbrekens gekost, want het was in den beginne eigenlijk een 'bagger’horloge. De constructie van de sluiting was dusdanig slecht (niet stijf genoeg), dat na precies één jaar na aankoop een pinnetje brak en het horloge spontaan van mijn pols viel. Een nieuwe, gemodificeerde sluiting kostte 150 Euro extra. En door de klap liep hij niet lekker meer, zodat ik na een paar jaar een dure reparatie moest laten uitvoeren. Ook snorkelen in zout water is geen goed idee, ondanks dat het een duikhorloge is. Maar nu loopt hij als een zonnetje!!
Mijn laatste aankoop is een Oris Aquis Small Second, Date (ref# 01 739 7674 7754-07 4 26 34BTE). Hij lag te liggen bij een juwelier op Aruba. Na enig onderhandelen mocht ik hem meenemen voor 1100 Euro. Een beest van een klok!
Welkom! Mooie Aquis!!
Van Harte Welkom, hoe modaal ook, het zijn bovenmodaal mooie horloges. Veel plezier hier!
Welkom
Mooie intro, welkom!
Je vrouwlief klinkt als eentje om te koesteren… die horlogegesprekken lopen hier wel eens anders
welkom
Top die Oris, welkom!
Mijn beste,
Leuk!!
Weer een enthousiast horloge-passionist er bij!!
Van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum.
Orologio Signaturis Temporis.
Welkom.
Welkom hier!
Van harte welkom hier!
Graag een foto van die Seamaster! Uiteraard belangrijkste horloge uit je verhaal.
Veel plezier nog.
Welkom! Erg mooi, die zwarte Oris.
Mooi verhaal. Dito horloge
Veel plezier!
Welkom, welkom!
Zit wel goed met vrouwlief zo te lezen, ik heb me net laten verleiden om thuis af te spreken 3 maanden lang geen klokje te kopen…
Gelukkig heb ik vorige week wel kunnen ruilen…