Even voorstellen

Beste allemaal,

Een halfuur geleden stond ik op het punt om een account aan te maken. Dit omdat ik de afgelopen twee maanden stiekem en zeer regelmatig allerlei discussies volg, plaatjes van erg mooie horloges bekijk, etc etc. zonder ook maar iets bij te dragen aan al het moois wat hier te lezen en beleven valt.

Ik wil(de) dus deel uitmaken van deze mooie community. Daarom leek het me een goed idee om een nieuw account aan te maken, erg logisch allemaal. Toevalligerwijs koos ik voor de bijnaam ‘undertje’, en kreeg ik hier een foutmelding bij (‘niet beschikbaar’). Was deze bijnaam al in gebruik?, dacht ik in mezelf. En dat was inderdaad het geval. Wie zou deze persoon dan zijn, met de o-zo-originele bijnaam? Dus ik ging op onderzoek uit. En waarschijnlijk raden jullie het al; het reeds bestaande account was van niemand minder dan mijzelf. Dit account had ik acht jaar geleden (als tiener!) aangemaakt, omdat ik toen op zoek was naar een nieuwe, degelijke automaat. Ik had immers al ‘genoeg problemen’ gehad met mijn quartz klokje van toen. Bij het teruglezen van mijn berichten ging er een bijzonder gevoel van nostalgie door me heen.

Goed, nu zijn we dus een hele tijd verder, en mijn voorliefde voor horloges is er sinds die tijd zeker niet op achteruit gegaan. Ik heb nu meer dan zes jaar een SKX007, en sinds dag één ben ik helemaal gek op dit horloge. Het Seikovirus; dit was iets waarvoor ik destijds al op het forum was gewaarschuwd. En ik maar denken: haha, overkomt mij niet. En nog steeds kan ik echt genieten van dit robuuste horloge. Omdat iedereen hier houdt van foto’s, bij deze een wristshot:

Graag zou ik nog een Seiko pilot kopen, zoals de SARG009/011 of SRPB07. Ik heb helaas wel begrepen dat ze niet meer in productie zijn…

Er is overigens een nieuwe horloge onderweg! Een Christopher Ward, en niet zomaar één:

[deze foto’s zijn van de website van CW. Zodra de mijne binnen is, volgen uiteraard eigen foto’s!]
Helaas ben ik nu al zo’n 7 weken aan het wachten op dit horloge. Hopelijk maakt hij mijn verwachtingen waar :slight_smile:

Voor de rest zie ik op HF heel veel foto’s langskomen, waardoor ik de kans (lees: het risico) groot acht dat mijn collectie zeker niet blijft zoals die nu is. De vraag blijft natuurlijk of dit nou zo erg is…:joy:

Hoe dan ook: tips om op een (financieel) verstandige manier met deze hobby om te gaan zijn zéér welkom.

Groetjes,

Undertje

19 likes

Ik denk dat door dit forum de financiën alleen maar achteruit gaat in plaats van vooruit :smile: Welkom! Probeer @Logie en @25tien samen te ontwijken en dan vermaak je je hier wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Groetjes :nerd:

2 likes

Welkom :grinning:

Enkele financieel verstandige tips:

• Geen relatie beginnen, laat staan trouwen.
  • Een tweede, en eventueel derde, baan erbij nemen.
  • koop uitsluitend kwartshorloges bij de kijkshop.
3 likes

Welkom!
De enige manier om op een financieel verstandige manier met deze hobby om te gaan is door zsm je account op te zeggen en nooit meer in te loggen. :wink:

1 like

Welkom (terug) op het forum!

1 like

Welkom hier,
.
Tips? Je zou kunnen proberen het op een set van 3 te houden. Duiker, dresser en chronograaf. Ik wens je sterkte en plezier!

Welkom :back:

Van harte welkom (terug). :clap:

Pieter.

Welkom!

Ons krijg je er niet under hoor!

Weesch welkom!

2 likes

Welkom terug!

Dat zijn fieldwatches. Worden niet meer gemaakt, maar er zwerven er een paar binnen het HF circuit.

Vraag de mods om je IP adres te permabannen. Er is geen weg terug.

Wederom welkom, welkom! :+1::blush:

Welkom terug, en gefeliciteerd met die aankomende Christopher Ward, die ziet er cool uit, en ik ben benieuwd naar de NA/review.

welkom!

Welkom, mbt financien: je kunt altijd nog bezuinigen op de horloge banden :slight_smile:

zie topic Kwaliteitsverschil merk(loze) banden

1 like

Welkom!

Welkom😀

De eerste tip is kolder. Die moet luiden: trouw in gemeenschap van goederen een rijke vrouw

2 likes

Veel plezier hier :+1: