Even Voorstellen

Hallo Allemaal,

Bij deze wil ik mezelf even voorstellen op dit forum. Na maandenlang veel op dit forum gelezen te hebben, toch een account aangemaakt.

Mijn voorliefde voor horloges is begonnen door mijn vader. Toen ik geboren werd (1983) krijg hij van zijn moeder een prachtige Omega Seamaster. In de jaren heb ik het horloge altijd graag bekeken en gedragen aan mijn toen veel te smalle polsen. Mijn pa had altijd wel ergens een nieuwe catalogus liggen om te bekijken en we gingen regelmatig etalages kijken en af en toe echt shoppen.

Een aantal jaar geleden en een aantal horloges later gingen mijn vader en ik weer op horlogejacht en kwamen bij een nieuw Nederlands merk. Een paar maanden later mocht hij zijn mooiste horloge, een Van der Gang, met trots dragen.

Mijn eigen collectie is van een wat mindere kwaliteit (die Staatsloterij wil maar niet op mijn lot vallen) maar het zijn in mijn ogen wel allemaal eye catchers.
-Rosenberg Paris (model?)
-Seiko - Diver uit de SKA serie
-Profuomo - Horloge van kledingmerk (model ?) Deze draag ik wel het meeste :slight_smile:

Mijn vader is helaas onlangs overleden en ik mag zijn horloges nu ook aan mijn collectie toevoegen maarja…

Sinds ik dit forum heb gevonden ben ik me steeds meer gaan interesseren voor het binnenwerk van verschillende horloges en niet zo zeer het uiterlijk. Veel op Wikipedia gelezen etc. Wat ik in ieder geval wel heb gemerkt is dat er een goede vibe op dit forum heerst dus ik ben benieuwd wat alles gaat brengen.

Cheers,

Jan

Welkom Jan,

je wish-list zal alleen maar groeien als je al dat moois voorbij ziet komen;)

gr Ron

Welkom Jan,

het lijkt me prachtig als je Vader horlogegek is, wat heeft hij zoal nog meer aan jou nagelaten, naast de Seamaster?

Naast de Seamaster heb ik ook de Van der Gang gekregen. 1e serie Blauwe wijzerplaat met blauwe band. Ik vind deze zelf iets te klassiek voor mijn smaak maar misschien met een andere kleur band wat jonger te maken.

Hallo Jan,

:~Welkom:~

Met vriendelijke groet,

Herman

welkom

Welkom op het forum,

Groet,
Alex

Ook namens mij, Welkom (tu)

Martin

Hartelijk welkom op dit prachtige forum Jan. :slight_smile:

MVG,

Chris.

JaNnN Schreef:

Naast de Seamaster heb ik ook de Van der Gang
gekregen. 1e serie Blauwe wijzerplaat met blauwe
band. Ik vind deze zelf iets te klassiek voor mijn
smaak maar misschien met een andere kleur band wat
jonger te maken.

Welkom. Die Seamaster blijft je waarschijnlijk altijd bij. Mijn vader heeft (gelukkig tegenwoordige tijd) een simpele Citizen. Destijds was het super-high-tech met ana-digi tijdsaanduiding. Als klein kind keek ik er altijd met bewondering naar. En vond het altijd bijzonder dat ie zonder problemen mee het zwembad in kon. Waterdichtheid was voor mij magie. Mijn elektra speelgoed overleefden namelijk een potje spelen in bad niet…
Mijn pa draagt al jaren geen horloge meer, maar als ik aan vaders en horloges wordt herinnerd, dan moet ik er toch even aan denken.

Die van der Gang is een juweeltje. Zeer mooi afgewerkt. Misschien dat ie met een glanzend zwarte kroko leren band moderner oogt?

Hallo Jan,

Het is voor jouw te hopen dat het horlogevirus niet direct in alle hevigheid toeslaat want dat gaat je anders een klap geld kosten :wink:

Maar alle gekheid op een stokkie veel leesplezier en wijsheid toegewenst op dit prachtige forum.:~

Groet,

Aviator

Hallo allemaal,

Druk weekend gehad maar bij deze bedankt voor de reacties. Nu maar snel even gaan kijken op de ‘Franse Marktplaats’ uit de andere post… :slight_smile:

Cheers,

Jan

Mijn beste,

Jan, hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum. Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom op dit forum, Jan.

welkom op dit forum der horlogegestoorden;)
mvg arie.

Welkom op dit forum.
Erg om te horen dat je je vader onlangs hebt verloren, ik zou zijn horloges koesteren en nooit meer wegdoen.
Plaats eens wat foto’s van je collectie(seamaster, van der gang)

valjoux 7750 Schreef:

Welkom op dit forum.
Erg om te horen dat je je vader onlangs hebt
verloren, ik zou zijn horloges koesteren en nooit
meer wegdoen.
Plaats eens wat foto’s van je collectie(seamaster,
van der gang)

Ja de horloges wegdoen is zeker iets wat nooit in mij op zal komen. Zodra ik de horloges ook daadwerkelijk in mijn bezit heb zal ik dit draadje weer omhoog toveren met wat foto’s. Maaruh, de andere horloges ben je niet echt in geinterreseerd dus :slight_smile:

Uiteraard willen we plaatjes zien van je hele collectie, dus ook de andere horloges! Ook namens mij welkom trouwens.

Eerst gecondoleerd met het verlies van je dierbare vader.
Je hebt vast mooie verhinderingen die je de rest van je leven mag koesteren dankzij je vader.
Tevens heeft hij jou wat nagelaten wat qua emotionele waarde onbetaalbaar is een van der gang en een seamaster.
Bewaar ze goed en koester ze als een kind.
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen zijn we verslaafd aan foto´s en seiko´s maar das een ander verhaal.
Zou het leuk vinden om foto´s te zien van je horloges.
oscar

Beste Jan,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik ben werkzaam bij van der Gang Watches en kijk derhalve wel op het Forum. Ik begrijp uit je tekst dat je de Van der Gang met blauwe band wat klassiek vindt en daarom wilde ik je adviseren er een oranje band aan te doen, dat maakt hem direct jonger en sportiever.

Daarnaast hebben wij voor onze naderende fabrieksdag onder de noemer “Tijd voor Tijd” al onze klanten uitgenodigd en waarschijnlijk ook je vader. Dit kan pijnlijk zijn, derhalve zou ik je willen vragen contact met mij op te nemen zodat ik één en ander kan wijzigen in onze gegevens. Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite & sterkte komende tijd.

Vriendelijke groet,
Natasja Santema
Van der Gang Watches
T. 0515-442327