Even voorstellen

Allen,

Als beginnend horlogefreak lid geworden van dit forum.
Heel vroeger een Seiko Chronometer gehad, maar die is ermee gestopt. Helaas tijdens een van mijn verhuizingen spoorloos verdwenen. Plaatje is van Internet.
.
Daarna veel budget klokjes gehad, onder andere ook een Seiko 5. Die is na een onverhoedse beweging in de haven van Hong Kong terecht gekomen, vlak bij Kai Tak.
Helaas van mijn vaartijd geen gebruik gemaakt om een lex te bemachtigen. Andere prioriteiten.
Recent op horlogejacht geweest. De meeste herenhorloges vind ik te groot tegenwoordig, dus is het een dameshorloge geworden.

Doet het prima overigens. Erg veel functionaliteit in een kaliber.

Ik ben nog op zoek naar een 36mm DJ (eventueel een (goede!) hommage), een klassieke regulateur en een maanfase horloge (een echte 29.53 dagen periode aanduiding, geen opgeleukte 24 uurs zon/maan wijzerplaat dus).

Ik denk dat ik hier nog wel vaker langs kom!

Veel plezier, en hopelijk tot ziens,
Harold

8 likes

Welkom! Erg zonde dat je de Seiko verloren bent, mooi horloge was dat!

Welkom Harold! :metal:

Hoi Harold, mooie wishlist!

welkom

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Welkom.
:waxing_crescent_moon:

Iedere horlogeliefhebber hoort minsten 1 Seiko 5 in zijn verzameling te hebben, dus die komt nog wel een keer bij je terug. Veel plezier hier op het forum.

Welkom🖒… ook wel eens aan zitten denken…dames horloges zijn tegenwoordig de herenmaten van vroeger…goed idee🖒
Mooie Citizen trouwens😊…veel plezier op het forum!

Welkom, welkom! :+1:

Mijn beste,

Van harte welkom Harold in die energieke kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom op dit mooie forum.

Hoi Harold,

Leuk, een mede-zeevarende hier te ontmoeten. Stuurman, neem ik aan? Vanwege de moonphase opmerking…

Hartelijk welkom!

Welkom :relaxed:

Welkom!
Veel plezier op dit mooie forum :thumbsup:

Welkom hier!

Allen: dank voor de warme belangstelling!

Nee, radio-officier (oftewel “sparks”). Van 1975 t/m 1985. Toen zag ik GMDSS op me af komen en wist ik dat ik wat anders moest gaan doen. Die maanfase opmerking komt vanuit een andere hobby: astronomie. Om het erger te maken, ik ben ook nog eens zendamateur (zie QRZ.com, zoekterm pa0qrb). Immers, het (radio/morse code) bloed kruipt waar het niet gaan kan. Vandaar die Citizen dual time (kleine wijzerplaat op LON zonder DST correctie, effectief UTC dus).
Misschien moet er bij de wish list ook nog een GMT master (of zoiets) komen. We zien wel.

1 like

Welkom hier Harold,
Ik adviseer duik horloges. :wink: Veel plezier nog!

Hoi Harald welkom hier even inhaken op de persoon boven mij :wink: ik adviseer Dames Duikhorloges :joy::wink: