Ben al enige tijd lid van het forum, heb al veel tips gekregen en gevonden… Graag stel ik jullie mijn horloges voor, ik hoop dat er nog veel volgen !
commentaar en tips uiteraard zeer welkom.
De eerste is mijn stokpaardje, komt via mijn vader van bij een antiquair, vorig jaar volledig opgekuist en onderhouden, als ik het merk tevo op internet intik komen er niet veel hits, als iemand iets meer weet…
De volgende heb ik enige tijd geleden gekocht, een wima duiker met prachtige kleuren en een origineel tropic bandje dat ik er heb afgedaan, na tips op het forum, want ik ging het bandje weggooien, zal ik het er maar terug aandoen…
De Chronographe Suisse horloges hebben een ‘gewoon’ Landeron uurwerk terwijl de L.A. Leuba is voorzien van een Venus 188 uurwerk. Deze werd destijds ook gebruikt in horloges van Breitling en Heuer. De Venus uurwerken gingen later over in Valjoux.
Juist, de gouden kasten zijn daarnaast verstevigd door een soort van metalen ring erin, waar het uurwerk in zit.
De goudhoeveelheid is minimaal, enkele grammen. De lugs zijn dan ook zeer zwak en zullen snel verbuigen/scheuren etc. Dit is haast niet te repareren. Ben er dus erg voorzichtig mee en zuinig op!
Hoi Williams ook namens mij van harte welkom!
Mooie horloges heb je, ook ik ben in het bezit van een Chrono Suisse met hierin een Venus 175 gemonteerd. Het gaat dus niet altijd op dat er alleen Landeron calibers inzitten.
Hij is compleet gerestaureerd door Freddy en die heeft me ook gewaarschuwd om hem voorzichtig te dragen, dus niet te strak om de pols ivm. het scheuren van de lugs.
Van harte welkom Williams op dit magnifieke horlogeforum.
Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie steeds verder weten te doorgronden.
En dat je de smaak al flink te pakken hebt, moge duidelijk zijn.
Want dat stokpaardje van jou, dat smaakt naar meer!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Een oplossing voor de zwakke holle lugs is vullen met epoxypasta dit wordt keihard en zet niet uit(krimpt ook niet in).
Heb ik met een paar van deze horloges al gedaan en geloof me zelfs na intensief gebruik zullen de lugs niet beschadigen lees, deuken.
Welkom op het forum. Tja, duikers en chrono’s… Daar zijn wel liefhebbers en bewonderaars van hier. Wil je echt serieus genomen worden, moet er eigenlijk nog wel een Seiko’tje bij.
Ik had het niet over ons, Tom. Wij nemen inderdaad natuurlijk alleen mensen met een Rus om serieus. Maar om nieuwen op het forum nu ook te adviseren die Don Quichotte-rol op zich te nemen? En we moeten natuurlijk oppassen met concurrentie bij de veilingen…
Ik had het niet over ons, Tom. Wij nemen inderdaad
natuurlijk alleen mensen met een Rus om serieus.
Maar om nieuwen op het forum nu ook te adviseren
die Don Quichotte-rol op zich te nemen? En we
moeten natuurlijk oppassen met concurrentie bij de
veilingen…
Frank
Ik neem iedereen serieus:# Maarruuhhh… vechten wij tegen windmolens:D:D