Even voorstellen

Hallo mede HF-leden,

Mijn naam is Ramon, ik ben 24 jaar oud en woonachtig in Overijssel. Ik zou niet willen zeggen dat ik altijd al erg geïnteresseerd was in horloges, ik heb het sieraad an sich altijd wel mooi gevonden maar verdiepte me nooit in bepaalde modellen of uurwerken.

Maar nadat ik ongeveer een jaar geleden dit forum ontdekte is deze interesse eigenlijk steeds meer aangewakkerd met het gevolg dat ik steeds vaker op dit forum te vinden ben. Wat een schat aan informatie is hier te vinden op dit forum, en ik ben ook telkens verbaasd (in de goede zin van het woord) hoe behulpzaam de community is naar elkaar.

Nu zullen jullie waarschijnlijk denken waarom heeft hij zich aangemeld op dit forum. Om daar antwoord op te geven is het misschien leuk dat ik eerst even een uitleg geef over mijn ‘horlogeverleden’. Zoals ik al aangaf was ik ‘vroeger’ niet erg geïnteresseerd in welk horloge ik om had en heb daarom ook nog ‘maar’ 3 horloges in mijn bezit gehad.

Mijn eerste horloge was een plastic Lorus horloge (model weet ik niet meer), die ik kreeg van mijn opa toen ik in groep 8 zat. Een horloge waar ik van weet dat ik hem niet veel heb gedragen, blijkbaar was mijn interesse voor horloges er toen nog helemaal niet.
Het volgende horloge kocht ik toen ik 15 jaar was. Dit was een Pulsar chronograaf 100m horloge (hiervan weet ik het model ook niet), deze kocht ik omdat mijn Lorus het begeven had. De Pulsar was mijn eerste serieuze aankoop van een horloge en had hier dan ook lang voor gespaard en ik was er destijds ook erg blij mee. Helaas door een lek, bleek later, ging het horloge steeds vaker stilstaan. Nadat ik de achterkant bij een juwelier had laten open maken bleek alles van binnen geoxideerd te zijn.
Door dit voorval was ik klaar met een horloge met chronograaf, ik had waarschijnlijk een keer tijdens het zwemmen de knoppen ingedrukt of de kroon uitgetrokken dus het was eigenlijk mijn eigen schuld. Ik had dit horloge nog net geen 2 jaar gehad. Daarom besloot ik dat mijn volgende horloge een horloge moest worden die de barre krachten van buitenaf kon weerstaan en tegen een stootje kon, het werd een Casio G-Shock dus. Hiervan weet ik het model nummer wel, hehe, omdat ik deze nog steeds in bezit heb. Dit Is de Casio G-Shock GW-9200-1ER Riseman. Tot op de dag van vandaag beleef ik hier nog steeds veel plezier aan, ik draag hem eigenlijk dagelijks, en nadat er enkele weken geleden een nieuwe band aan gezet is voelt hij weer als nieuw!

Nu ben ik beland bij het antwoord op de vraag waarom ik me op dit forum aangemeld heb. Want, het klinkt cliché, maar nu ik bijna 25 jaar ben vind ik het tijd worden voor een ‘echt’ horloge. En in mijn ogen leent het forum zich perfect voor een zoektocht naar mijn eerste ‘echte’ horloge. Kijk begrijp me niet verkeerd ik vind mijn G-Shock een mooi en functioneel horloge, maar een ‘echt’ horloge is in mijn ogen toch een mechanisch horloge. Het forum heeft mij het afgelopen jaar enorm geholpen in deze zoektocht. Waar ik voorheen gefocust was op een horloge dat zoveel mogelijk functies moest hebben (met drukke wijzerplaten e.d.) ben ik door dit forum ook de kracht van relatief eenvoudige uurwerken (in design) gaan inzien.

Bij mijn zoektocht heb ik verschillende horloges horloges de revue laten passeren zoals Tag Heuer Aquaracer, Longines Heritage diver, Tissot Seastar en Omega Seamaster. Zoals je ziet zijn dit allemaal divers, dit vind ik een mooi model omdat het in mijn ogen sportiviteit combineert met elegantie. Op dit moment ben ik op het punt beland dat ik weet voor welk horloge ik wil gaan, dit is de Omega Seamaster Diver 300M. De reden hiervoor is omdat ik, na de verschillende merken te hebben geprobeerd bij een juwelier, tot de conclusie ben gekomen dat ik de Omega Seamaster het meest verfijnt vind t.o.v. de anderen. Nu zie ik dat er met enige regelmaat een Omega Seamaster Diver 300M aangeboden wordt maar ik kan eigenlijk maar moeilijk kiezen tussen de zwarte (212.30.41.20.01.003) of de blauwe (212.30.41.20.03.001) variant. Nu weet ik dat dit uiteindelijk een persoonlijke keuze is maar misschien kan iemand mij redenen geven waarom ik voor een bepaalde kleur zou moeten gaan, wetende dat dit vooralsnog mijn enige horloge is (de G-Shock buiten beschouwing gelaten omdat ik dit gewoon een geheel ander type is).

Hopelijk heb ik jullie niet teveel verveeld heb met mijn horlogeverleden en hoe ik tot het punt ben gekomen dat ik me aangemeld heb op dit forum, ik zie nu namelijk dat het een lang bericht is geworden. Ik hoop dat ik nog veel kennis ga op doen over horloges (want gezien de actieve community ben ik hier nooit uitgeleerd) en leuke gesprekken ga hebben op dit forum. Als laatste, laat me vooral weten als je zelf misschien nog een Omega Seamaster Diver 300M met bovenstaande modelnummers hebt die je eventueel wilt verkopen, Ik hou dit zelf natuurlijk ook in de gaten op de desbetreffende verkoop pagina.

Groeten,
Ramon

21 likes

Ramon,
Welkom op HF, en veel leesplezier gewenst!

1 like

Welkom hier en veel plezier🖒☺

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Welkom en succes met de zoektocht en of kleurkeuze.

1 like

Als het (voorlopig) je enige horloge wordt zou ik voor zwart kiezen, ik heb zelf een blauwe maar ook meerdere horloge’s. :wink:
@Boetje hier op het forum heeft er een te koop, succes. :+1:

2 likes

6 likes

Welkom!!!

Aangezien Omega mijn favoriete horlogemerk is kan ik slechts beamen dat je een perfecte keuze hebt gemaakt! :smirk:
Omega’s zijn nderdaad zeer verfijnd en een sierraad om elke pols. (Dat in tegenstelling tot die Tag Heuers en Breitlings; anyway, genoeg geprovoceerd!) :sunglasses:

Mijn eigen voorkeur zou trouwens naar blauw uitgaan; vind dat een echte Omega kleur voor de Seamasters.
Maar dat is persoonlijk; ik zou simpelweg gaan voor de kleur die jij mooi vind en die bij je outfit past en toekomstige horlogebandjes mocht je graag swappen!

Enjoy!!

2 likes

Mijn beste,

Leuk weer een nieuw lid erbij!!
Ramon, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit sympathieke HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers,vóór liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

“Verveel” ons gerust vaker met dit soort verhalen :wink:
Ben benieuwd welke je uiteindelijk kiest!

1 like

Welkom op HF en veel plezier met het maken van je keuze(s) :slight_smile:

@Zulu: Ik zag je eigenlijk nooit zo staan maar daar krijg ik bijna spijt van :sweat_smile:

2 likes

Hahah ouwe charmeur dat is mijn Vicoria’s favorietje :grin:

Welkom !

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en een mooi verhaal! Hoewel ik een paar best wel mooie horloges heb, is eigenlijk Omega ook m’n favoriete merk (Speedmaster en Seamaster), zelf heb ik een paar maanden geleden een niet lopende Omega Quartz aangeschaft die momenteel wordt herstelt. Het wachten is nog op een kroon met stift die van Omega moet komen. Mijn keuze zou een blauwe Seamaster zijn😀, succes met het uitzoeken, veel plezier!

1 like

Welkom Ramon!
Ik zeg zwart : mooi rustig, onopvallend, chique.
Je voelt en ziet de klasse bij een SMP.
Verfijnd maar ook een stoer sierraad.
Veel plezier !

Jeroen

1 like

Er staat een zwarte te koop op dit forum voor 2400 meen ik.

Ik persoonlijk zou de zwarte nemen want dat is denk ik het meest neutraal en minst trend gevoelig.
Maar het is een close call

1 like

Welkom Ramon, goede keus die Omega!

1 like

Welkom! Have fun here!

1 like

Welkom hier op het Forum, en zoals ook mij verteld werd bij mijn voorstelronde.
Schaf vast een Horlogebox aan want eenmaal hier actief op het forum wil de collectie vaak snel groeien :innocent: begon met 2 horloges en zit na een krap half jaartje al op 12. Haha

1 like