Even voorstellen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marco en ik ben al langere tijd bekend met het forum. Sinds eind oktober heb ik een account aangemaakt en lees op bijna dagelijkse basis lukraak allerlei topics. Ik heb horloges altijd al leuk gevonden. Vroeger moest een horloge zoveel mogelijk kunnen dus kwam per definitie uit bij digitale horloges. Later gingen analoge horloges me meer aanspreken, maar nog steeds met zoveel mogelijk functies dus het waren met name quartz chronografen, eventueel met atoomklok synchronisatie. Ik ben altijd op zoek geweest naar de ene perfecte horloge wat alles had!

Ondertussen hoeft een horloge niet meer zoveel mogelijk functies te hebben, als ik veel functies wil dan gebruik ik mijn telefoon wel. Nu moet een horloge alleen nog maar de tijd aangeven, en dan het liefst met een hoge afleesbaarheid (veel functies vermindert de afleesbaarheid heb ik geleerd over de jaren).

Eigenlijk heeft Seiko me altijd aangesproken vanwege de hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Ik “baal” alleen van de onbegrijpbare type aanduidingen. Op basis van de type aanduiding kan ik niet voorspellen wat voor horloge het is en welk kwaliteitsniveau het heeft, ik moet het altijd opzoeken. Ook blijf ik het jammer vinden dat Seiko zo stug met hardlex bezig blijft. Na mijn eerste kras op het glas van een horloge heb ik me zelf voorgenomen om nooit meer een horloge zonder saffier glas te kopen. Dit betekent wel dat ik een zeer groot deel van de Seiko collectie uitsluit. Laat ik op dit moment nu heel gecharmeerd te zijn van de MM300…

Qua formaat houd ik van forse horloges en kom dan eigenlijk altijd in de duiker categorie uit. De dresser categorie spreekt me dan bijvoorbeeld ook totaal niet aan.

Dankzij het forum heb ik hier ook al een eerste aanschaf gedaan, de Maurice Lacroix Pontos diver. Ook mijn eerste horloge in de hogere prijsklasse. Wel balen dat ML z’n merk zo te grabbel gooit door zulke bizarre tijdelijke pricedrops te doen voor de Pontos diver.

Verder sla ik de Rolex/Omega/Breitling/Panarai topics allemaal zoveel mogelijk over. Stel je voor dat ik daar ook nog gave modellen tussen zie, die categorie ik me helemaal niet veroorloven. :wink:

Hier een foto van de 4 horloges die ik afwisselend draag. De rest krijgt geen polstijd (ook m’n SKX009 niet).

Met vriendelijke groet,

Marco

28 likes

Welkom. Een leuke verzameling heb je.

Welkom

Welkom. En dromen van horloges mag altijd, dat is gratis. (rolex, omega, breitling, panerai, maar ook kun je dromen van audemars, patek,cartier enzovoorts)
Ik droom ook.

Welkom!

Welkom op HF! Leuk 4-tal van favorieten, veel forumplezier toegewenst!

welkom

Welkom!

Welkom en veel plezier!:slight_smile:

Welkom op het forum.

Mijn beste,

Marco, van harte welkom binnen de contouren van deze opwekkende club van Tijd-Wijzers!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom! Leuke verzameling al…

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom, misschien is het ook wel leuk om ook naar Tissot te kijken. Veel plezier hier!

1 like

Welkom op dit mooie forum. Zeker een leuke collectie wat je hebt. Veel plezier hier

Welkom hier, mooie horloges, vooral de ML😍

Dank allemaal! :slight_smile:

Welkom !!!

Je kan natuurlijk ook saffierglas laten plaatsen :wink::+1:

1 like

Welkom :slight_smile:

Welkom hier en veel plezier.