even voorstellen

Ik ben forumlid sinds 2 april dit jaar en ik heb mij nog niet voorgesteld, bij deze dan. mijn naam is Fred en al een tijdje gek van m.n. mechanische horloges. mijn collectie is nog niet zo heel groot en bestaat op dit moment uit een Seiko premier kinetic, een Christian Ward C8, een Meistersinger Perigraph, een Raymond Weil tango en een Seiko perpetual, deze laatste twee zijn quartz.
Binnenkort ga ik naar Duitsland om daar een seminar van Schaumburg te volgen en daaruit voortvloeiende zal de collectie uitgebreid worden met 2 nieuwe horloges, ik kan niet wachten :slight_smile: tot zover maar even.
groet Fred

Welkom op dit forum. Wij zien erg graag foto´s van je mooie horloges. Mooie collectie.

Welkom!
Geniet van het lees- en kijkplezier!

ga ik zeker doen, kan even duren, ben niet zo handig op de computer:(

welkom op het forum. veel lees kwijl en kijkplezier gewenst.:wink:

Welkom Fred (tu)

Groeten,

Martin

Welkom Fred. Veel plezier op dit forum en bij Schaumburg!!

groet,
Arno.

Welkom…hoop wel dat deze fred het beter doet dan die andere…

Welkom op dit forum Fred. Wat voor moois houdt dat seminar van Schaumburg in?

Beste Fred,

Welkom op dit mooie forum!
Hier staat een uitleg over foto’s plaatsen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Veel plezier hier. Groeten, Stijn

Welkom Fred
Pas op dit verslavend forum met talrijke leden en hun prachtige horloges etc.
Voor dat je het weet heb je al een vitrine vol.
Veel plezier.
Jack Willen
http://horloges.vijftigplusser.nl

Mijn beste,

Aangenaam Fred, op dit geweldige horlogeforum!!
Een forum voor de ware Aficionado, die de tijd wikt en weegt,
op het aangename ritme zoals het uurwerk beweegt.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Fred, hartelijk welkom op dit forum.
Het lezen hier leidt zeker tot verbreding van je kennis.

Ik vind het soms verrassend wat er uit een topic kan rollen; zoals de link die Jack Willen gaf naar zijn site.

@ Jack; Dat is geen bescheiden Breitling-verzameling meer! (tu):}
Hier is de gemiddelde AD jaloers op.
Ik zag dat er zelfs nog een stoel in je kamer past.:smiley:

Groetjes,
Flip.

Welkom hier, en heel veel plezier.

Maar wel stoppen met liegen he, al in je tweede regel.

(quote: mijn collectie is nog niet zo heel groot en bestaat op dit moment uit een Seiko premier kinetic, een Christian Ward C8, een Meistersinger Perigraph, een Raymond Weil tango en een Seiko perpetual,… unquote)

zucht…

Hoi Fred, ook namens mij van harte welkom!

pimobiel Schreef:

Maar wel stoppen met liegen he, al in je tweede
regel.

(quote: mijn collectie is nog niet zo heel groot
en bestaat op dit moment uit een Seiko premier
kinetic, een Christian Ward C8, een Meistersinger
Perigraph, een Raymond Weil tango en een Seiko
perpetual,… unquote)

zucht…

Tja, kwantiteit is geen kwaliteit. Een handvol kermisklokjes halen 't niet bij 1 van de jouwe. En de liefde voor horloges wordt niet door allen uitgedrukt in 't aantal horloges. Een kennis van me is dol op horloges en heeft ze van dure merken, maar nooit meer dan een handje vol. Hij verruilt ze namelijk regelmatig voor iets nieuws. Zo te horen ben je iemand die em gestaag uitbreidt. Of verruil je zo ook?

in dit 2-daagse seminar bouw je 2 horloges,een automaat en een handopwinder, eerst theorie over de werking van uurwerken, de verschillende onderdelen en de functies daarvan, daarna omgaan met het uurwerkgereedschap en tot slot het leukste, het demonteren en weer opbouwen van de uurwerken, dit alles in een groep van max.10 personen onder leiding van een meesterhorlogemaker

speciaal voor jackwillen, ik heb nog een andere ''hobby cq passie", n.m. tekenen, zal zo spoedig mogelijk een foto plaatsen, denk dat je het wel leuk vind.

Bedankt voor de uitleg, lijkt me leuk(tu)

Nee hoor, wilde eignlijk ook alleen maar aangeven dat als men zich aanmeld niet zo nederig moet doen over hun eigen collectie, omdat zij waarschijnlijk al even hebben meegelezen.

Zelf denk ik altijd dat ik maar 1 horloge heb, maar als ik dan even eerlijk nadenk heb ik er toch zeker vijf heb, en nog twe die ik alleen draag als ik aan het klussen ben.

Meer wil ik er voor mijzelf niet, omdat ik eenhorloge nooit verkoop, hoogstens weggeef, en dat dan weer jammer vind als ze het niet dragen.

Ik heb voor drie collega’s een horloge uitgezocht, wat ik dacht dat bij hen zou passen, zij dragen ze dagelijks, (resp. 10, 6, & 3 jaar) zijn er erg blij mee en daar geniet ik even zoveel van als dat ik de horloges zelf in mijn bezit zou hebben.

Het gaat niet altijd om het bezitten van eenhorloge, en,…

Welkom!