Even voorstellen

Beste Horlogeforum,

Bij deze stel ik mij (even) voor! Mijn naam is Thomas en ben 23 jaar oud. Een jaar of twee geleden ben ik begonnen met deze mooie hobby, en een jaar of anderhalf geleden heb ik me voor het eerst echt verdiept in horloges, maar meer daar over straks. In het dagelijks leven studeer ik (geen fotografie of Nederlandse taal, wat ongetwijfeld duidelijk wordt na dit voorstel rondje ;). Verder lees ik nu ongeveer een jaar een beetje af en aan mee op het horlogeforum, maar de laatste 3 maanden redelijk intensief, vandaar dat het ook wel tijd is om mij even voor te stellen. Maar nu het belangrijkste mijn “collectie” met een klein verhaaltje erbij hoe en waarom dat horloge, en dat allemaal op volgorde van het verkrijgen.

Mijn allereerste horloge ligt nu ergens in de prullenbak in Duitsland dat was namelijk deze (foto van internet)

Als eerste horloge was ik er helemaal “over the moon mee” zoals gezegd wordt door the urban gentry (zie youtube), maar mijn huwelijk met dit horloge was van korte duur. Want na twee fantastische weken met dit horloge op een hele beschaafde manier gedragen te hebben besloot de seconde wijzer dat het ook saai was om te werken, maar veel leuker is om gewoon los te laten en aan de onderkant van de wijzerplaat stil te liggen. Dit was dan ook het begin voor mijn zoektocht naar “kwaliteit” en het lezen van reviews/ kijken van video’s, en het einde van “fashion watches”.

Het volgende horloge is een Seiko Quartz, deze gekozen om de mooie blauwe wijzers en de worldtime functie.

Dit horloge is nog steeds in mijn bezit (dat geld ook voor de overige horloges) en krijgt ook met enige regelmaat nog wel wat draagtijd. (PS de seconde wijzer zit nog vast en functioneert nog).

Daarna besloot ik dat ik een dresswatch nodig had en dat werd mijn eerste Tissot (volgens mij de tradition)

Gekozen om de mooie wijzerplaat en toch wel de klassieke look, zit inmiddels op een nato (wat natuurlijk eigenlijk niet kan), maar hé het gaat er uiteindelijk alleen maar om wat jezelf leuk vind toch?

Toen ging ik zoeken naar mijn eerste mechanische uurwerk (geïnspireerd door de werking, de techniek en het “zo ging dat dus vroeger” idee). Dat werd een automaat, de bekende seiko Sarb033

Dit horloge krijgt nog steeds de meeste draagtijd en gebruik ik als dagelijks horloge, nog steeds erg blij mee!

Na de sarb steeds meer interesse gekregen in mechanische uurwerken en complicaties zoals tourbillons, minute repeaters, chronographs, gmt etc. En ook steeds meer gerealiseerd dat al deze complicaties voorlopig nog uit mijn prijs range vallen. Onvermoeid zocht ik door en werd het weer een tissot maar deze keer de le locle COSC

Nog steeds vind ik de wijzerplaat fantastisch en blijf ik het knap vinden dat horlogemakers (in het geval van tissot met de ETA waarschijnlijk machines, maar idee is hetzelfde) het voor elkaar krijgen een mechanisch uurwerk zo precies te reguleren, en dit artikel was voor mij de doorslag gevende factor (https://www.hodinkee.com/articles/a-week-on-the-wrist-the-tissot-le-locle-chronometre)

Dan was het toch tijd voor een diver dus kwam ik na onderzoek al snel uit op de skx of de oris aquis. Het werd een G-shock ;), mede omdat ik bij het strand in de buurt woon en ik watersport erg leuk vind gekozen voor de gulfmaster.

Ook nog steeds mijn go to reishorloge, niet kapot te krijgen en al die functionaliteiten zijn nog handig ook!

Daarna zijn er nog 4 horloges bijgekomen een woodwatch (daar krijg veruit de meeste complimenten op) een seiko 5 (gewoon echt een leuk ding) een Rodina (even kijken of ik bauhaus wat vind, antwoord:nee) en een swatch sistem 51 (90h power reserve :O, gaaf ding) waarbij ik de laatste twee hier op het forum heb gekocht.

Ik heb nu nog een paar horloges die ik graag wil kopen (onder andere de SKX en Seiko Presage SPB059J1) maar ik ben een beetje aan het wachten tot er meer funds zijn en er een killer deal hier in het blauwe gedeelte komt. Er is echter op dit moment maar één grail voor mij en dat is geen speedmaster of submariner maar een Frederique Constant flyback chronograph manufacture deze:

Wat een mooi ding, en flyback chronographs zijn natuurlijk erg sexy!

Als jullie nog leuke horloge tips of vragen/reacties hebben zie ik die graag tegemoet, en bedankt voor het lezen!

Thomas

23 likes

Welkom hier Thomas!

Mooie collectie heb je al opgebouwd. Veel plezier met het verder uitbouwen en van, dat gaat vast lukken op HF!

Groeten Maichel

Welkom! Fraaie collectie en moet zeggen dat de Frederique Constant zeker niet zal misstaan in je collectie, wat een mooi ding!

Thomas, welkom op HF!
Mooi verhaal trouwens. :+1:

Welkom hier en je hebt al een leuke collectie in korte tijd en lekker divers ook!

Veel plezier op het HF!:slight_smile:

Welkom!

Redelijk uitgebreide collectie al :+1:
De FC is zeker een beauty!

Welkom en veel plezier hier :+1:. Je hebt een eigen stijl die zich steeds verder ontwikkelt, leuk om te zien! Hopelijk blijf je dit met ons delen :smiley:.

Welkom! Al een aardige collectie opgebouwd :+1:

Welkom :grinning:

Welkom! :slightly_smiling_face:

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Mijn beste,

Thomas, van harte welkom in die smaakvolle kring van HorlogeForum!!
En zo te zien heb je de smaak al goed te pakken,
getuige je energieke horloge collectie!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom en veel plezier op het forum!:+1:

Welkom!

Welkom! Leuke verzameling horloges al. Veel plezier op het horlogeforum.

Van harte welkom. Zo te lezen ben je voorlopig nog niet klaar met je ontdekkingsreis. De reis zelf is vaak interessanter dan de eindbestemming. Veel plezier!

Goed voornemen die FC, prachtig!

Welkom en veel plezier op dit forum!

Hallo Thomas,

Van harte welkom op het enige echte horlogeforum van Nederland en omstreken! :sunglasses:

Je hebt als binnenkomer al een heel mooie collectie en een zeer interessant verhaal erbij!

Heel veel plezier gewenst hier! :+1::relaxed:

Welkom