EVEN voorstellen

Begonnen met mijn eerste “zelf verdiende” horloge (SEIKO-5 automaat) welke ik op mijn eerste zeereis (1967) in Panama kocht voor USD 15,-- via diverse gewone klokjes in de eind 90-er jaren mijn eerste RADO Ceramica gekocht: nog altijd een perfect horloge en veel gedragen.
Inmiddels ook van RADO ook wat andere modellen voor mijn vrouw en mijzelf aangeschaft.
Tijdens diverse (HAL-)cruises werden wij diverse keren met de horloges van Frederique Constant geconfronteerd. Zowel het (verkoop-) verhaal alsmede de “looks” van diverse uitvoeringen wekte mijn interesses: Uiteindelijk, mede aangetrokken door de “presentatie-box” vorig jaar de Limited Edition Runabout Moonphase FC-365RM5B4 gekocht: het bleek een maandagochtendklok ! 3x heen en weer zonder resultaat: Juwelier heeft hem teruggenomen. Ik zou niet geschikt zijn voor een automaat !! NB: De Seiko 5 loopt gewoon weer na 50 jaar…ik beweeg dus kennelijk nog wel genoeg voor een Japanner !

FC bleef mij echter fascineren en toch maar een Smartwatch FC-285 gekocht: daar was (uiteraard quarts) niets mis mee !. Omdat een IWC “Portugese” wel heel duur wordt, toch recent ook mijn “mechanisch” verlangen bevredigd met een FC-775MC4S4…een in mijn ogen prachtig klassiek horloge met een boeiende mechaniek. En…hij loopt de eerste weken feilloos !! Bijgesloten een aantal kennismakings pic’s.

22 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit vermaarde HorlogeForum!!
Heldere introductie van je horloges. Leuk.
Goede foto’s ook, van een mooi merk “Frederique Constant”!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

Welkom en prachtig die perpetual!

welkom

Welkom op HF en veel lees en schrijfplezier gewenst .

Welkom!

Welkom

Hartelijk welkom!
By the way: @marnixmoed is back again! Ook welkom!

1 like

Mooie horloges welke we hier niet vaak voorbij zien komen. Leuk!
Enne, welkom natuurlijk :wink:

Welkom! Je hebt een aantal mooie, niet aller daagse horloges! Top! :ok_hand:t4::+1:t4:

Welkom!

Welkom bij HF, en veel plezier hier!
Mooie plaatjes, trouwens … !

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Wees welkom!

ook welkom terug. !

1 like

Welkom!

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.
Groet. Richard