Begonnen met mijn eerste “zelf verdiende” horloge (SEIKO-5 automaat) welke ik op mijn eerste zeereis (1967) in Panama kocht voor USD 15,-- via diverse gewone klokjes in de eind 90-er jaren mijn eerste RADO Ceramica gekocht: nog altijd een perfect horloge en veel gedragen.
Inmiddels ook van RADO ook wat andere modellen voor mijn vrouw en mijzelf aangeschaft.
Tijdens diverse (HAL-)cruises werden wij diverse keren met de horloges van Frederique Constant geconfronteerd. Zowel het (verkoop-) verhaal alsmede de “looks” van diverse uitvoeringen wekte mijn interesses: Uiteindelijk, mede aangetrokken door de “presentatie-box” vorig jaar de Limited Edition Runabout Moonphase FC-365RM5B4 gekocht: het bleek een maandagochtendklok ! 3x heen en weer zonder resultaat: Juwelier heeft hem teruggenomen. Ik zou niet geschikt zijn voor een automaat !! NB: De Seiko 5 loopt gewoon weer na 50 jaar…ik beweeg dus kennelijk nog wel genoeg voor een Japanner !
FC bleef mij echter fascineren en toch maar een Smartwatch FC-285 gekocht: daar was (uiteraard quarts) niets mis mee !. Omdat een IWC “Portugese” wel heel duur wordt, toch recent ook mijn “mechanisch” verlangen bevredigd met een FC-775MC4S4…een in mijn ogen prachtig klassiek horloge met een boeiende mechaniek. En…hij loopt de eerste weken feilloos !! Bijgesloten een aantal kennismakings pic’s.