Even voorstellen

Hallo allemaal,

ik ben gisteren lid geworden van het forum en wil mij graag even voorstellen.
Ik ben 37 jaar, woon in Rotterdam en ben sinds een aantal jaar bezig met het verzamelen van horloges. In het begin waren daar ook quartz horloges (seiko, tissot) bij, maar het laatste jaar zijn mijn aankopen ofwel handwinders ofwel automaten. Want daar kan ik zelf zo lekker aan sleutelen :slight_smile:

Volgende maand begin ik aan mijn tweede jaar uurwerktechniek kleinwerk (deeltijd) in Schoonhoven, een heel leuke en leerzame opleiding en bovendien prima te combineren met m’n (partime) baan als adviseur bij de Gemeente Rotterdam.
Ik hoop de komende jaren actief deel te gaan nemen aan de discussies hier en ben op termijn van plan een blogje bij te gaan houden over horloges, de techniek, onderhoud, reparaties en divers knutselwerk dat me bezig houdt…

Een greep uit mijn horologeverzameling:

Rechts drie Seamasters uit de jaren 60, dan een Meistersinger, een oude Seiko, een Citizen chrono met hoorntjes en tenslotte een Wittnauer met een kalendercomplicatie.

uiteraard welkom (tu)

Welkom en leuke verzameling, die word nog wel uitgebreid door dit forum.
En weer iemand uit Rotterdam erbij :slight_smile:

Welkom en mooie collectie (tu)

Welkom :)-D

Mooie collectie inderdaad :~

Welkom hier.

Je intentie om je kennis, ervaring en verrichtingen met ons te delen wordt hier warm ontvangen.

Groet,
Flip.

Welkom!
Mooie collectie, die rechter Omega is echt een topper!

welkom… veel lees kijk en verzamelplezier;) enuh leuke verzameling heb je(tu)

Hoi,

Allereerst hartelijk welkom. Leuk dat je de moeite neemt om je fatsoenlijk voor te stellen. Interessant ook dat je naast het verzamelen, ook serieus je best doet om je te verdiepen in de techniek.

Vintage is over het algemeen niet zo mijn ding, uitzonderingen natuurlijk daargelaten…

Veel plezier met dit forum, en de verdere ontwikkeling van je collectie in combinatie met de opleiding.

Groet,

Nico.

Ook namens mij welkom,fijne collectie heb je.
GR harb

Van harte welkom en een mooie verzameling. Leuk dat je zo een opleiding volgt. Uit hobbyisme heb ik zelf een paar klokjes in elkaar gezet. Maar zo een opleiding lijkt me ook leuk.

Welkom!

Groeten,

Martin