Even voorstellen

Beste Horlogeliefhebbers,

Sinds kort ben ik lid van het horlogeforum en derhalve wil ik mij voorstellen.
Ik ben Guy, 36 jaar en vader van een zoon. Woonachtig in Brabant, maar oorspronkelijk uit provicie Utrecht.

Om de geboorte van mijn zoon te vieren zoek ik een sieraad om mijn pols. Mijn polsen zijn vrij smal, dus ik denk aan bijvoorbeeld een rolex explorer I 36mm (114270) of een een Sub (16610 of vergelijkbare no date).

Wellicht kan iemand me nog tippen voor een goed en betaalbare toolkit.

Dank en groetjes,

G

8 likes

Welkom! :grin:

Welkom. Leuke gelegenheid om een horloge te kopen!

Misschien is dit wat. Denk dat 39mm ook wel gaat

1 like

Die had ik natuurlijk al gezien ;), maar evengoed bedankt.
Zeker een mooi horloge, maar voor die prijs kies ik wellicht liever voor een 114270.

1 like

Welkom :grin:

Van harte welkom :clap:

PIeter.

Als nog iemand een tip heeft voor een toolkit om alleen echt de basis zaken zelf te doen, namelijk bandje verwisselen en inkorten.

Dank!

Van harte welkom!

Welkom Guy! Have phun!

Welkom op het forum en gefiliciteerd met de geboorte van je zoon! :+1:t2:

Mijn beste,

Van harte welkom Guy, binnen de contouren van dit temperamentvolle HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

thanks!

Hallo Guy!

Van harte welkom op het enige echte horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Heel veel plezier toegewenst hier en uiteraard heel veel mooie horloges toegewenst! :+1:

Zo’n setje kan je b.v. hier kopen:

https://www.mooihorloge.nl/accessoires/horloge-gereedschap/setjes-1.html

Goed bedrijf. Heb ik vaak zaken mee gedaan. Bezorgen zeer snel. Succes!

Harry.

Ik heb iig zojuist de Bergeon 6767-F gekocht. Kan ik hiermee ook de meeste stalen banden inkorten?

1 like

Een hoop links van het ‘Gereedschap (banden swap)’ topic doen het helaas niet.
Dit lijkt mij ook een mooi setje.

https://www.gereedschapcentrum.nl/bruder-mannesmann-11760-horlogemaker-set-in-alu-koffer.html?gclid=EAIaIQobChMIvqmrg4TB2gIVV-cbCh20qwDeEAQYASABEgLI_fD_BwE

Zeer nuttig tooltje ( spring bar tool) en van uitstekende kwaliteit. Onontbeerlijk ook. Het is echter niet om banden in te korten, maar om banden mee van je horloge af te halen en eraan te zetten. Het is een tool om pushpins te verwijderen en te plaatsen (de pinnetjes waarmee de band aan de horlogekast zit) Om je een lang verhaal van mij te besparen kan je dat het beste even op YouTube intikken; dan zie je meteen waar dat exact voor dient. :slightly_smiling_face:

De link die ik je doorgaf van horlogesetjes werkt gewoon hoor.:+1:

Zeker :ok_hand:

Welkom!

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.