Even voorstellen

Beste forummers,

Ik lees al geruime tijd mee op dit leuke forum en heel af en toe zou ik willen reageren, maar dan moet je zijn aangemeld. Bij deze dus.
Mijn nickname is Brutus. Mijn eerste Omega kocht ik nieuw in 1975 en heb dit horloge nog steeds en het loopt perfect.
Vroeger vond ook ik het leuk om zoveel mogelijk toeters en bellen op een horloge te hebben, maar daar ben ik van teruggekomen.
De interesse gaat tegenwoordig vnl. uit naar vintage- en nieuwe horloges met weinig opsmuk; mooi door eenvoud dus.

Mijn beste,

Welkom Brutus, op dit veelzijdige horlogeforum.
Het forum waar men het horlogeverleden koestert en de huidige generatie horloges stevig aan de tand voelt.

Wellicht dat een foto van je gekoesterde Omega onze nieuwsgierigheid kan bevredigen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een Brutus , zonder opsmuk .
Nu al een man naar mijn hart , welkom .

Nu nog enkele foto’s van je Omega’s en het kan niet meer stuk .

Yo , Manu .

Welkom Brutus!

Welkom op dit forum! Het eerste horloge was ik zelf kocht was ook een Omega, in 1973 of 74, (weet het niet meer zeker).
Hij is ook nog steeds in bezit en na een restauratie (zo mag je dat wel noemen als een horloge dat je bijna 25 jaar gedragen hebt, weer in draagbare staat teruggebracht wordt) draag ik hem weer af en toe.

O ja: foto’s, foto’s, foto’s…:D:D

Hier die van mij:

Welkom Gij Brutus

M’n eerste Omega was een Genève uit 1975 en enkele recente aanwinsten zijn

een Omega Calender uit 1954

en een Seamaster automaat zonder datum uit de 60er jaren

Mooie Speedmaster Tom!
Mijn Speedmaster is er één uit 1964 in originele staat met cal. 321

Welkom Brutus; leuke verzameling Omega’s heb je daar :)-D

pimobiel Schreef:

Welkom Gij Brutus

:smiley:

Hartelijk dank aan iedereen voor het leuke welkom!

Ook namens mij van harte welkom!
Had je gemakshalve al verwisseld met een andere nieuwkomer en jullie als één samengevoegd :frowning:
Mijn postje voor jou stond dus in een ander topic :S
Ouwe mannen wat moet je er mee (ik spreek voor mezelf, hihi) :wink:

Ik ga mezelf dus maar herhalen met excuus voor mijn vergissing.

De Seamaster date is werkelijk prachtig in deze staat, je ziet ze zelden voor een redelijke prijs (met de datum op 6) :frowning:
De Speedy cal. 321 is jammer genoeg ook boven mijn budget ik doe het met een 861 :wink:

Bedankt voor het delen van de foto’s (tu)

mvg, Frans

Klopt Frans, de Calender doet met een opnieuw opgemaakte plaat al vaak een duizend dollar… Ik ben dan ook erg blij met een nagenoeg smetteloos exemplaar met nog de originele kroon, plaat, wijzers en het gesigneerde Omega-glaasje.
Ik heb het serienummer niet nageplozen, maar het horloge moet net zo oud zijn als ikzelf.
Tja, de Speedmaster zonder kroonbeschermers…, ik heb jaren naar een mooi en origineel exemplaar gezocht. Vorig jaar begon op de Rikketik mijn hartje erg snel te kloppen toen ik dit exemplaar zag liggen. Gelukkig was de oorlogskas op dat moment op sterkte! :wink:
De 861 is niks mis mee,ik draag hem ook erg vaak. Fantastische klok! :~

Ook jij bedankt voor het leuke welkom!(tu)

Eenzelfde kalender 6 kwam ik van de week ook nog tegen op een van de andere horlogeforums, die zag er overigens ook smetteloos en origineel uit.
De eigenaar had hem dacht ik van zijn vader gekregen en was aan het dubben over een service beurt, horloge had geloof ik meer dan 20 jaar in een la gelegen.
Dubben over een service beurt van zo’n mooie Seamaster :S
Ik heb 'm geadviseerd om een volledige service te laten doen bij een goede horlogemaker omdat het horloge 't dubbel en dwars waard was en dragen met uitgewerkte smering zal het uurwerkje slopen, ik denk dat hij wel overtuigd was :wink:

Met mijn 861 ben ik onwijs blij hoor, laat daar geen misverstand over bestaan, hij loopt echt subliem na de service bij W&V, het is inmiddels mijn favoriete horloge!
Maar ja een cal. 321 is toch iets zeldzamer en dat prikkelt best wel :wink:

mvg, Frans

Prachtige verzameling Brutus!!

Welkom op het forum, veel lees en post plezier!!

Groet, Justin

Wat een geweldige Speedmaster.

Dat is een Yummie 321! Proficiat en welkom!

Hans (861 met een ‘321-plaat’ :wink:

Hoi Brutus,

Ook namens mij, hartelijk welkom (tu)

Groeten,

Martin

Van harte welkom op het forum waar vele Omega’s worden verzameld.
Met de zoekfunctie kan je veel vinden.
Mooie verzameling.