Even voorstellen

Hallo,

Nog niet zo lang op het forum, maar wel lang genoeg om me even netjes voor te stellen. Mijn naam is Rob. Ik ben van '72 en dat is precies het bouwjaar van een Omega Geneve die ik nog mis…:wink: Verder ben ik al heel lang gefascineerd door horloges. De werking van een mechanisch horloge kan ik zeer waarderen. Ik hoop daar ook wat meer van te leren hier op het forum. Quartz kan ik echter ook zeer waarderen om zijn betrouwbaarheid. Wat ik minder mooi vind zijn: Witte wijzerplaten, grote cijfers op de wijzerplaat of kitch. Ik houd van strakke horloges waarvan ik er al een paar gepost heb in het “wat draag je vandaag” draadje. Ik zag hier laatst een Omega met groene band voorbij komen die ik echt geweldig vond bijvoorbeeld. Cominatie Horloge en band is toch wel echt belangrijk. !Dan gelijk ook maar even een vraagje: Mijn vintage Poljot maakt best veel herrie als ik hem een beetje beweeg. Hij hapert ook en is dus niet meer accuraat. Wat kost het om een klokje als deze te servicen? Wat gebeurt er dan? Gaat deze gegarandeerd weer op tijd lopen?

Favoriete merken: Tag Heuer, Seiko, Tissot

Wielrennen is ook een passie van mij. En daarmee ook de gerelateerde merken. Hoe “fout” ze soms ook zijn. Zo wil ik toch nog eens een Festina chrono bezitten.

Ik zal regelmatig wat posten in het wat draag je vandaag draadje om niet gelijk mijn verzameling prijs te geven…:slight_smile:

Ik vind dit forum trouwens heerlijk ontspannend, en vriendelijk van toon! wat een verademing. Of heb ik gewoon niet genoeg gelezen?..:wink:

21 likes

Welkom Rob! Veel plezier hier!

Welkom!

Welkom op het hf rob !

Welkom. Veel plezier hier

Welkom!

Soms vriendelijk, dan weer ontspannend en soms ook enigzins pittig. Maar dat is prima, zoveel mensen, zoveel meningen en even zo vele smaken :sunglasses:

2 likes

Welkom hier!

Van harte welkom hier !!

Welkom Rob!

Helemaal mee eens!
Maar post eens iets wat irrelevant, kortzichtig of gewoon dom is, en je wordt genadeloos afgefakkeld

Welkom dus!

1 like

download

Vlag van Sardinië…lekker eiland :+1:

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Je kunt altijd nog voor de minder foute Seiko Shimano Dura Ace gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mijn beste,

Rob, van harte welkom bij deze enthousiaste club, horloge-passionisten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier op HF, Rob!

Of deze:

Geen idee wat het precies is, maar de fiets die je erbij kreeg was :heart_eyes:

3 likes

Ik heb altijd Batavus gereden totdat ik ploegfietsen kreeg. Nu nog een (oude) Koga Miyata in bezit.

1 like

Helaas nooit op het niveau van teamfietsen geraakt, maar het voordeel is dat ik dus altijd de vrije keuze had: door de jaren heen colnago clx, de rosa merak, colnago c60. met de vintage fietsen erbij overstijgt het mijn verzamelingen horloges :shushing_face:

2 likes