Ik zal mij even netjes voorstellen, ik ben Martijn en ik woon in het oosten van Groningen, ook wel “Siberië” genoemd
Ik heb voornamelijk Seiko’s, veel aangeschaft in de tijd dat Seiko’s niet zo populair waren. (“wat moet je met die ouwe zooi”)
Verder nog wat “bijvangst”, mido’s, enicar sherpa e.d.
Gauw even wat foto’s gemaakt. (ik had meer dan ik dacht) Alvast sorry voor de mensen met een langzame verbinding…
In die chronograaf zit een Landeron 48 uurwerk. Ik moet de secondewijzer nog eens netjes op nul zetten. Lijkt los te zitten. Zelf ben ik meer van de Seiko chrono’s, helaas worden die steeds duurder.
Welkom Martijn!
Mooie collectie horloges; leuk dat er ook een Enicar tussen zit. Was een mooi horlogemerk met goede ingekochte calibers (Valjoux 72) en mooie eigen calibers.
Leuk spul hè
Veel gekocht, maar er zit bijvoorbeeld ook een Seiko 5 tussen die mijn kapper in 1975 kreeg toen hij zijn eerste lading spullen kocht. Mensen hebben vaak “dat ouwe horloge” ergens nog in een la hebben en weten soms niet eens wat ze bezitten. Ik heb de seiko van mijn vader van een nieuw glas laten voorzien en nu zit het ding “vastgelijmd aan zijn pols”. Erg leuk model uit 1970, met waterproof op de wijzerplaat en waterresistant op de achterkant.
Martijn, van harte welkom op dit respectabele horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
@ Géjé: Die ovale mido is zelfs een Chronometer! Met wat gebreken, wijzerplaat niet mooi en rotor van de automaat zit los. Hij werkt prima maar het rammelt er op los, lager versleten.
(Nog) niet te koop, tenzij je een leuke Seiko hebt
@ Stony: hij is leuk hè? die van mij is uit 1970, staat nét niet meer waterproof op maar is al waterresistant. Er is ook nog een nieuwere “5” variant. lume is ook een leuk gezicht in het donker.
@ Stony: hij is leuk hè? die van mij is uit 1970,
staat nét niet meer waterproof op maar is al
waterresistant. Er is ook nog een nieuwere "5"
variant. lume is ook een leuk gezicht in het
donker.
DX vind ik net effe kekker dan 5-jes. en trouwens, deze DX is een hacking uitvoering, de mijne uit mei '71.