Even voorstellen

Ik zal mij even netjes voorstellen, ik ben Martijn en ik woon in het oosten van Groningen, ook wel “Siberië” genoemd :slight_smile:
Ik heb voornamelijk Seiko’s, veel aangeschaft in de tijd dat Seiko’s niet zo populair waren. (“wat moet je met die ouwe zooi”)

Verder nog wat “bijvangst”, mido’s, enicar sherpa e.d.

Gauw even wat foto’s gemaakt. (ik had meer dan ik dacht) Alvast sorry voor de mensen met een langzame verbinding…

Ik hoop mijn steentje bij te kunnen gaan dragen :slight_smile:

Welkom, je zult een hoop plezier beleven op dit forum :wink:

Enne leuke verzameling heb je daar :~

cheers
Eric

Welkom op dit forum Martijn!

Met al die Seiko’s zit je wel goed op dit forum.
Zelf vind ik die oude chronograaf op de laatste foto wel wat hebben(tu)

:slight_smile:

In die chronograaf zit een Landeron 48 uurwerk. Ik moet de secondewijzer nog eens netjes op nul zetten. Lijkt los te zitten. Zelf ben ik meer van de Seiko chrono’s, helaas worden die steeds duurder.

Welkom Martijn!
Mooie collectie horloges; leuk dat er ook een Enicar tussen zit. Was een mooi horlogemerk met goede ingekochte calibers (Valjoux 72) en mooie eigen calibers.

Hi Martijn, welkom en leuke collectie heb je (tu)
Veel lees, kijk en post plezier gewenst op dit geweldige forum!

mvg, Frans

Bedankt allemaal :slight_smile:
Die enicar is trouwens een rommelmarktvondst. (nederlands dagwiel!)

Welkom Martijn uit het verre Noorden .

Leuke collectie heb je .
Bij voorbaat dank om je volgende foto’s te verkleinen :wink:

Yo , Manu .

Welkom op het fprum…een geweldige collectie!

Groet, Justin

Welkom op dit forum.
Al die “ouwe zooi” bij elkaar vormt toch een fantastische verzameling.(tu)

M.vr.gr.,
Flip.

Leuk spul hè :slight_smile:
Veel gekocht, maar er zit bijvoorbeeld ook een Seiko 5 tussen die mijn kapper in 1975 kreeg toen hij zijn eerste lading spullen kocht. Mensen hebben vaak “dat ouwe horloge” ergens nog in een la hebben en weten soms niet eens wat ze bezitten. Ik heb de seiko van mijn vader van een nieuw glas laten voorzien en nu zit het ding “vastgelijmd aan zijn pols”. Erg leuk model uit 1970, met waterproof op de wijzerplaat en waterresistant op de achterkant.

Leuke collectie!
Ik vind vooral de “bijvangst” leuk en dan met name die ovale Mido Commander.

Ik vraag me af of het gepast zou zijn om te vragen of hij te koop is…

ah, altijd goed om te zien dat er meer seiko’s bestaan dan alleen maar chrono’s en duikerts.

en de linker van deze foto heeft de graal status bij huize-stony, had ik trouwens vandaag om!

Mijn beste,

Martijn, van harte welkom op dit respectabele horlogeforum.
Hét forum, waarbij de passie der materie, hand in hand gaat met het kameraadschap van de mens achter het horloge!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom; dit forum is een bron van kennis en vermaak!
Enne… een Mido Chronometer is voor mij een vette vangstX(

@ Géjé: Die ovale mido is zelfs een Chronometer! Met wat gebreken, wijzerplaat niet mooi en rotor van de automaat zit los. Hij werkt prima maar het rammelt er op los, lager versleten.
(Nog) niet te koop, tenzij je een leuke Seiko hebt :slight_smile:

@ Stony: hij is leuk hè? die van mij is uit 1970, staat nét niet meer waterproof op maar is al waterresistant. Er is ook nog een nieuwere “5” variant. lume is ook een leuk gezicht in het donker.

En nu moet ik weer aan het werk, “Tempus Fugit” :wink:

MartijnV Schreef:

@ Stony: hij is leuk hè? die van mij is uit 1970,
staat nét niet meer waterproof op maar is al
waterresistant. Er is ook nog een nieuwere "5"
variant. lume is ook een leuk gezicht in het
donker.

DX vind ik net effe kekker dan 5-jes. en trouwens, deze DX is een hacking uitvoering, de mijne uit mei '71.

ik heb er nog een paar uit deze serie:

en de “kopse” lume is prachtig, maar helaas maar voor korte duur bij mijn exemplaren… :frowning: