Even voorstellen!

Beste allemaal,

Intussen ben ik alweer enige maanden actief op het horlogeforum, gezien dit forum mijn nieuwe hobby praktisch heeft laten escaleren, wordt het onderhand tijd dat ik me eens voorstel!!

Ik ben Rutger (a.k.a. Bertus), 31 jaar, 12 jaar samen, 2 jaar getrouwd en ik heb een pracht van een dochter van 11 maanden oud. Ik ben woonachtig in de regio van Amersfoort en werkzaam als strategisch inkoper bij een telecombedrijf.

Ik ben sinds april 3 horloges rijker, een Seiko Prospex Limited Edition SBP081j1, een Oris Acquis Small Second 500m en de G-Shock Rangeman 9400-1ER is mijn laatste NA sinds eergister. De Casio G-Shock GMW-B5000D-1 staat in reservering, deze hoop ik rond 3e week van augustus te ontvangen.

Voor de start van deze beginnende escalatie had ik al een Seiko Astron SSJ045J uit NYC én een Seiko Velatura SRH005p1. (ja, ik ben gek van Seiko’s). Hoewel horloges mij altijd hebben aangetrokken is het bezoek in New York met haar vele horlogewinkels én de aankoop van de Astron wel het begin geweest van verdere interesse in de horloges en met name achterliggende techniek.

Ik heb ook nog een Seiko Quartz van ca. 15 tot 20 jaar oud, staat niet op de foto’s. Deze ligt op moment bij de juwelier ter reparatie, een opknapbeurt en een saffier glas i.p.v. mineraal. Als deze terug is meld ik me op HF voor advies voor een nieuwe (Seiko) strap, de huidige is te klein voor mijn pols nu ik volwassen ben. De emotionele waarde maakt het de investering waard.

Vandaag heb ik ook mijn Ferocase Uhrenbox ontvangen die ik via Amazon heb besteld. Prachtige doos, goede afwerking en voor de 2/3 van het geld dat je in NL bij de webshop of juwelier betaald. Nog zat ruimte om verder uit te breiden:) :joy: :rofl: :yum:

Grailwatches (for the moment):

  • Een omega Aqua Terra en/of Grand Seiko Spring Drive. Misschien ooit een Rolex, wel eentje die niet opvalt want mijn horloge hobby wordt maar slecht begrepen bij vrienden en familie.

Hierbij nog een foto van mijn collectie, nu genieten van het weekend. Het Guess horloge is trouwens ooit cadeau gegeven door mijn vrouw, voorzien van nieuwe batterij en bijpassende band voor verkoop.

Cheers!

29 likes

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiasteling erbij!!
En al ben je dan reeds een paar maanden actief op ons onvolprezen HorlogeForum,
van harte welkom Rutger binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Thanks, HanDavinci, je snapt dat ik stiekem hoop op jouw advies voor een nieuwe Seiko Strap op de Quartz binnenkort :stuck_out_tongue:?

Welkom Rutger, veel plezier hier.

1 like

Wilkommen :+1::+1::+1:

1 like

Welkom

1 like

Dank Michel. Ik vraag me vaak af wat voor werk je doet gezien de pictures van jouw Casio, die is overigens ook al op leeftijd of niet? Tof ding, master van alle beaters op HF gok ik zo. Die zwarte Carrera is overigens --> :heart_eyes:

1 like

Welkom Rutger en veel plezier op het forum! Maar dat komt wel goed aan de wensen en huidige horloges te zien!

1 like

Welkom! En wat een fraaie collectie alvast. Goede binnenkomer dit, hoor!

Wacht maar tot je het vintage virus krijgt…

Haha, be careful what you wish for. Dat wordt óf een überfeaute NATO, óf een jubilee.

2 likes

Mijn advies; weg met die quartz :sunglasses:

Edit:

Ik zat vanmiddag met een SARB065 in m’n handen, maar de lugs zijn te dun om er een jubilee aan te bakken :cry:

Maar je snapt inderdaad hoe ik rol :sunglasses:

2 likes

Welkom!
Veel plezier hier! :+1:

1 like

Hartelijk welkom op dit gezellige en leerzame forum !

1 like

hehe, fair enough :slight_smile: Gaat niet gebeuren, cadeau van moeders.

1 like

Welkom, veel lees en deelplezier :+1:

1 like

Die casio is ongeveer een maand oud :grin::grin::grin:. Hij zal wel snel aan vervanging toe zijn .
Logisch met mijn werk ( sloop).

1 like

Welkom Rutger!

1 like

Ah nu lees ik het. Mijn mammie kan mij niks meer geven, ik heb ook een Fossil in de doos die om die reden niet weg kan.

Dus dan zeg ik inderdaad…bak er lekker een jubileeband aan. Had @Mafkees toch gelijk :sunglasses:

2 likes

Welkom :grin:

1 like