Even voorstellen

Even voorstellen, Ik ben Eric 47 jaar, zoals mijn gebruikersnaam al doet vermoeden, en ben een jaar lid van dit forum. Mijn interesse in horloges is weer opgebloeid nadat ik een drietal horloges, ooit van mijn vader, in bezit kreeg. Een Onso uit de jaren 60 een Seiko uit 1980 en een Raymond Weil van rond de millenniumwisseling.


Rond m’n tiende levensjaar kocht ik mijn eerste horloge, een kinderhorloge bij de Vroom en Dreesman van Fl 25,00, wat een magie, even opwinden en hij kwam tot leven! Ik heb hem nog ergens liggen met het glas compleet on door zichtbaar na een “oppoetsbeurt” door mijzelf met schuurpapier.

In 1990 kocht ik een in mijn ogen geweldig mooi horloge, de Seiko: 7T24-7A00, nog steeds lijk ik de enige te zijn die hem mooi vind.


In 1993 nam ik een abonnement op de Panorama en kreeg als welkomstgeschenk een horloge met kompas.

Bij de wisseling van de Gulden naar de Euro kocht ik een guldenhorloge.

In 2005 kocht ik mijn eerste Zwitsersklokje de Miros chronograaf van Maurice Lacroix.

Omdat ik de Miros te mooi vond om te dragen kocht ik deze Seiko 5.

Het enige horloge wat nu nog ontbreekt aan mijn verzameling is een Seiko uit mei 1971, dat wordt een leuke zoektocht, er zijn veel mooie Seiko’s in die tijd uitgegeven!

17 likes

Welkom. :sunglasses:

Welkom en veel plezier op het forum Eric, wat een gave collectie heb je al en succes met de zoektocht!

Van harte welkom :clap:

welkom :+1:

Zo dat is even binnen komen. Welkom!

Welcom Erik, wat een bijzondere collectie! Net of er een tijdcapsule opengaat :+1:t2:. Veel plezier hier op ‘t forum. Zoek je nog een bepaald model Seiko uit ‘71? Ik ben (net als veel anderen hier) wat bezig met vintage dus zal m’n ogen openhouden. Kijk ook even in het bruine deel! Willem-Jan

Mijn beste,

Erik, van harte welkom in die sfeervolle kring van HorlogeForum!!
Veelzijdige horloge verzameling heb. Leuk dat “gulden-horloge”.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte welkom!

Welkom van een ander nieuw lid, ook mooie collectie.

Dankje Alkazur, mooie klokjes ook!

Hoi Tissot, hartelijk dank, zeker een sfeervolle forum!

1 like

Welkom hier, veel plezier op dit forum en succes met de zoektocht naar je geboortejaar-horloge.

Iedereen bedankt voor de welkomstgroet, het is nog even wennen met een antwoord schrijven, alles lijkt onderelkaar te komen staan, niet individueel.
Willem-Jan, ik ben opzoek naar een mooie Seiko van mei 1971, het liefst een hi-beat, lord marvel of king Seiko, een Lord matic spreekt me ook wel aan!
Seiko.nl gaf als tip, kijk eens op de beurs rikketik in Houten!

Eric, welkom op HF!

Van harte welkom Eric!!

Als je op iemand anders reageert, zie je dat in principe middels de avatar van de ander jouw bericht, maar dat hapert nogal eens, vooral op de telefoon merk ik.

Helder wat je zoekt. Rikketik is een prima plek lijkt me als ik hier de verhalen lees. Als eerste is er natuurlijk het blauwe gedeelte op dit forum :sunglasses::sunglasses:. Daarnaast kun je bijvoorbeeld chrono24 en ebay in de gaten houden maar vlak marktplaats ook niet uit. En al een beeje in de richting, op catawiki staat nu een nette bell-matic uit oktober ‘71 :grimacing::grimacing:, wat scheelt het :wink:

Suc6!

Welkom! :smiley:

Heerlijk die Onsa en de Seiko met rijstpapier wijzerplaat :ok_hand:
Welkom op HF!

Welkom!