Goedemorgen! Na een poosje rondgekeken te hebben op het forum nu toch de stoute schoenen aangetrokken en me geregistreerd. Heb een hele bescheiden budget collectie, maar wel met emotionele waarde;) Foto’s volgen nog wel, heb een vraagje over o.a. een Festina Horloge van een jaar of 15 oud.
Welkom, ben benieuwd naar je foto’s!
Welkom!
Welkom
Welkom!
Deze hobby kan een verslavende werking hebben!
Dit horloge heb ik al een jaar of 15-20, en al jaren niet meer gedragen. Nu heb ik een paar vragen:
- wat voor batterij gaat erin?
- is het glas eenvoudig te vervangen? Hij heeft wat forse krassen
- wat voor andere band zou er goed om staan? Ik wil hem wel eens een andere look geven.
Alvast bedankt!
Oh ja, voor de volledigheid, het is een Festina F6503
Welkom Okko, om gelijk met de deur in huis te vallen: tenzij de Festina emotionele waarde heeft zou ik er persoonlijk geen geld meer in stoppen (wat jij zou willen gaat minimaal 100,- kosten)?
Ah ok, dan bedoel je met name het glas denk ik? En het heeft inderdaad emotionele waarde, dus er mogen een paar stuivers heen. Maar geen 100 euro inderdaad. Wellicht gedachten over een andere band, of zou dat raar staan?
Welkom, veel lees en deelplezier
Welkom okko
Ik zou deze mensen eens benaderen, ze geven een vrijblijvende offerte. Dan kun je altijd nog zelf bepalen wat je doet. Batterijtje lijkt me 10,- max. Andere band zou ik er persoonlijk niet zo snel op doen (je zegt het zelf, staat misschien niet zo fraai). Alternatief zou een rubberen bandje zijn. Zijn op horlogebanden.com best aantrekkelijk geprijsd (paar tientjes).
httpsloge-reparatie-centrum.nl/festina-horloge-reparatie.html
Voor ik hier op HF lid werd droeg ik jarenlang net zo’n Festina als jij hebt. In die van mij zit een Miyota Quartz uurwerk die het nog steeds goed doet. Om de twee jaar stop ik er een nieuwe SR621SW batterij in, gaat prima!
Sinds m’n lidmaatschap van HF draag ik andere horloges😀. Veel plezier en welkom hier!
Als er nog een oud batterijtje in zit, staat achterop een nummer. Voer dat in zoekvakje in van bijvoorbeeld allebatterijen.nl en voor paar euro klaar.
Bandje is net wat je leuk vindt en er is veel moois te koop. Een zwarte lederen kan mooi zijn, of een canvas. Kijk even op YouTube hoe je bandje verwisselen moet, meet de maat tussen de lugs en je kan via internet zoeken naar iets moois en bent niet afhankelijk van de voorraad en prijzen van je juwelier.
Welkom op dit mooie en leerzame forum.
Ik zou er niet teveel onkosten aan spenderen.
Nieuw batterijtje erin laten zetten, en het glaasje behandelen met Peek.
Kun je weer jaren door.
Welkom.
Welkom en veel plezier op dit forum!
Mijn beste,
Okko, van harte welkom binnen de contouren van dit getalenteerde HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Okko, welkom op HF!
Van harte welkom