Even voorstellen

Welkom op het HF! Leuke hobby heb je.
Heb gelijk een vraagje voor je. Bij alle foto’s van een duikhorloge in z’n natuurlijke habitat zie ik altijd dat de bezel nog precies op “12” uur staat. Kan ik hieruit concluderen dat dat ding dus eigenlijk niet gebruikt wordt?

2 likes

Mijn beste,

Peter, van harte welkom in die inspirerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik gebruik de bezel wel tijdens de duik als bottomtimer altijd in combinatie met een schrijfleitje. Erg handig voor als ik met meerdere gassen duik. Heb ook al een paar duiken gemaakt met alleen het horloge samen met een analoge dieptemeter. Dan komen de duiktabellen op tafel en word er wel eerst een flinke duikplanning geschreven. Lijkt een beetje ouderwets maar is erg leuk om te doen.

3 likes

Samen met de suunto viper. Zo te zien ook nog in Nederland genomen

1 like

Ik dacht dat een bottomtimer een dieptemeter was🤔

Nee, deze foto is in Portugal genomen bij Porto in de Atlantische Oceaan. Dook wel regelmatig in Nederland en wil in de toekomst zeker wel weer gaan duiken. Tijdgebrek en intussen moet alles naar de service.
Maar goed, goede voornemens genoeg.

1 like

Klopt een bottomtimer meet beide diepte en tijd. Maar aangezien mijn duiker alleen de tijd doet gebruik ik hem altijd in combinatie met een analoge diepte meter.

1 like

Ah ok. Thanks voor de uitleg.

Welkom op HF, prachtig om een duiker (horloge😀) in actie te zien. Zelf doe ik m’n Seamaster af als ik ga zwemmen, verkeerde zuinigheid? Veel plezier hier!

2 likes

Welkom :sweat_drops::sweat_drops::sweat_drops:

1 like

welkom,schitterende foto’s

1 like

Welkom!

Wat romantisch :blush:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom.

1 like

Peter, welkom op HF!

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum.
En foto’s onder water …altijd leuk!!!
Ook van je deep blue😉

1 like

Welkom👍

1 like

Forumleden

Mijn naam is Krijn. Woonachtig in den haag
Ik wil eens een goed horloge aanschaffen. Via Google zag ik dit forum en het lijkt me goed om me hier aan te melden
Ik denk dat er veel kennis aanwezig is. Ik ga eerst wat inlezen en dan misschien een vraag stellen

Vr Grtn

Krijn

Welkom tussen de desk divers :grinning:
Hele mooie foto’s :+1:

1 like

Welkom, enjoy!!!

1 like