Lekker setje hoor! Van harte welkom. Leuk ook dat je een Nederlandse Prisma hebt.
Veel plezier alhier.
Gr.
Rutger
Lekker setje hoor! Van harte welkom. Leuk ook dat je een Nederlandse Prisma hebt.
Veel plezier alhier.
Gr.
Rutger
Welkom hier. Geen probleem. Ik ben al lang blij dat er 25-jarigen zijn die een concentratieboog hebben die langer is dan die van de gemiddelde goudvis. Lange teksten geen bezwaar.
Sterker nog, ik kan je post niet als lang betitelen.
Dat zijn ook fijne horloges. Sterker nog, ik zou misschien eens zien of ik een knap bandje kon scoren. Dan kun je tussen leer en staal wisselen en daarmee het plezier van je grootvader’s horloges verhogen.
Ach, wellicht komt er nog eens iets van voortschrijdend inzicht. Ik vind de co-axiale driehanders van Omega leuk, maar er is heel, heel erg veel te doen in horlogeland. Ik zou je juist aan willen raden om de komende twintig jaar eens wat te rommelen in het segment tussen 200-1000 Euro zodat je er achter komt wat je liefhebberij nou eigenlijk is.
Omega staat bijvoorbeeld niet bekend om de piloten-horloges, terwijl drie van de horloges in je kist een knipoog naar de luchtvaart zijn. Stowa, bijvoorbeeld, heeft voor veel minder dan Omega-geld al een instap-flieger naar Duits ontwerp:
Ik ben bevooroordeeld, da’s de mijne.
De britse ontwerpen:
De chrono’s:
Punt is dat er meer dan genoeg luchtvaart-geïnspireerde horloges zijn. Ik zou op ontdekkingsreis gaan als ik jou was.
Dat is puur toeval haha ook al vind ik pilot watches zeer gaaf. Ben eigenlijk ook nog op zoek naar 1 uit de tweede wereld oorlog. Puur omdat ik reuze geïnteresseerd ben in die tijds periode. Maar ik denk dat dat vrij lastig gaat worden.
Omega is gewoon een soort grail voor mij vandaar dat ik ooit eens 1 in mijn collectie wil hebben. De vintages zijn nog wel betaalbaar maar de moderne worden al veel duurder helaas.
Julien, welkom op HF!
welkom op het forum bigman en een mooie verzameling die ik moet zeggen. Geniet ervan hier
Van harte welkom
Welkom en veel plezier op dit forum!
Omega is een mooi merk, vind ze alleen tegenwoordig erg overpriced.
Maar als dat jouw ultieme wens is ………………… voor iedereen die het echt graag wil wel een haalbaar doel.
Welkom, enjoy!!
Ben ik de enige die vind dat Omega misschien wel interessanter dingen doet dan Rolex op uurwerkgebied?
Co-axial heeft potentie op het gebied van smering, onderhoud en dus de waarde op lange termijn. Het doet me pijn aan het hart om het te zeggen, want het moge duidelijk zijn dat ik niet bepaald een Speedmaster fan ben.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij nooit echt heel erg heb verdiept in het co-axiale uurwerk. Weet inderdaad dat deze langer zonder service kunnen.
Ik heb gelukkig duidelijk geschreven dat ik dit vind. Niet dat het een voldongen feit is. Mijn bevinding is geheel gebaseerd op gevoel. En als ik fout zit …… Mea Culpa.
Ik zal de laatste zijn die gaat zitten zeiken als jij zegt “ze zijn alleen erg overpriced”. Zo’n “je moet er wel bij zeggen dat het je mening is hoor” ridder ben ik niet.
Het zou ook te zot voor woorden zijn. Ik grossier zelf in godliederlijk categorische uitspraken.
Uh nee? Leg eens uit?
Ik dacht: ik ligt mijn reactie even toe voordat mensen mij heel serieus gaan nemen. Ik weet dat er ooit iemand hier rond liep die van mening was dat ik nooit serieus was maar meer quasi grappig. Maar mogelijk geldt dit niet voor iedereen.
Maar hoe laat is t hier?!?
Vandaar GMT gekozen
Alleen rechtsonder de tijd, de rest is plaatje.
Zijn wij dat niet allemaal? En da’s nog het beste waar je op kunt hopen. Zeker op mijn leeftijd.
Nee.
Als je daar een herhaling van wilt ga je maar zoeken naar “Speedmaster” en “kliko”.
Nee. Njet. Non.
Monnie for life, prima. Maar er zijn grenzen, en dat was zo fout.
Haha ik zat een beetje te dollen met die watchfaces!
Welkom! Leuke collectie.
Welkom.