Even voorstellen

Beste forumleden,

Mijn naam is Rene en volg al enige tijd dit leuke en leerzame forum.
Zelf heb ik nog maar een kleine verzameling, die ik jullie natuurlijk niet wil onthouden, want ik ben (denk ik) niet de enige die best trots is op zijn bezit. :wink:
De meeste hebben een emotionele waarde - lees geerfd -.

De Breitling SuperOcean Prof.(A17345), heb ik zelf in 2001 gekocht,omdat ik het een eenvoudig mooi model vond en die ook nog eens betaalbaar was.
Dit horloge geef ik straks aan mijn zoon en hoop dat hij het met net zo veel plezier gaat dragen als ik nu doe (bijna dagelijks).
Nu twee jaar na een full service loopt deze nog heel netjes, ongev. 5 sec./24h achter.

De Seiko (bj 1996), draag ik alijd als ik ga klussen, dit is ook wel te zien…

De Pontiac 907386 / 21010 (bj?) is van mijn moeder geweest,loopt goed, maar wordt niet meer gedragen. Jammer is dat deze niet meer zo gaaf is.

De Prisma incabloc 14K 0.585 is een verhaal apart; deze heeft mijn opa gekregen ter gelegenheid van het XX jaar vrijwilliger zijn van de voetbalclub, wel uniek vind ik zelf.
Dit horhoge heeft ongev. 20 jaar geleden een nieuw uurwerk gekregen en nieuw glas ehh plastic.
Volgens zij is het uurwerk destijds vervangen omdat het een keer de wasmachine van binnen had gezien.
Deze draag ik af en toe bij speciale gelegenheden, o.a. tijdens mijn trouwen.

Als laatste wil ik het zakhorloge laten zien die ik we hebben gekregen van mijn mijn schoonvader.
Omdat er geen merk op staat, denk ik dat het ook niet veel waarde heeft, maar meer emotionele waarde. Hij ligt dus ook al jaren bij ons op de kast.
Ook deze loopt nog prima.

Mocht er iemand meer informatie kunnen geven van de vintage modellen, dan is dat natuurlijk van harte welkom.

Nu de foto’s…

Gr. Rene

Welkom hier en leuk rijtje heb je daar!
mooi gebaar naar je zoon (tu)

Welkom!

Welkom en een horloge in de familie houden is heel mooi (heb zelf geen kinderen dus ik hoop dat mijn stiefdochter een leuke vriend krijgt).

Welkom en veel plezier hier.

Leuk, die horloges met voor jou emotionele waarde!

Welkom!

Bij elk horloge een leuk verhaal, helemaal super(tu)

Mijn beste,

Rene, van harte welkom op dit misschien wel meest informatieve horlogeforum binnen onze contreien.
Jou karaktervolle horlogeverzameling vormt een mooie aanvulling op de veelzijdigheid van dit enerverende horlogeforum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuk rijtje al hoor!

Welkom

Welkom. Aparte verzameling. Erg leuk.
Gr,
L.R.

Welkom op dit leerzame, interessante en vooral gezellige forum!
Je collectie mag er zeker wezen!

Welkom; veel lees en post-plezier!!

Het sterretje op je eerste foto is echt super!! :slight_smile:

Welkom en leuke verzameling…

Bidle Schreef:

Her sterretje op je eerste foto is echt super!! :slight_smile:

Ik had hem ook gezien ja! Ik twijfelde nog of het echt was, ziet er wel heel mooi uit;)

Welkom en idd is de foto van de Breitling wel erg gaaf.

Klopt, is een optie van de camera :wink:

Warm onthaal op het forum, mijn weekend kan niet meer stuk :}:~

Hallo Rene,

Mooie verzameling en natuurlijk welkom in deze omgeving.
Ik herken je emotie in de transitie vader/zoon. Mooi om te zien.
Veel plezier gewenst.

Ook namens mij, Welkom (tu)

Groeten,

Martin

-edit- typo :frowning:

Welkom!

Welkom, veel plezier gewenst op dit leuke forum !

Gr. Thomas