Even voorstellen

Beste HF-ers,

Als nieuwbakken lid, stel ik mij graag even voor. Mijn naam is Martin en ben horlogeliefhebber. Goh, is dat er maar uit :grinning: Ben sinds kort lid en heb inmiddels al een leuk aantal topics / draadjes met veel plezier gelezen. Erg leuk om zoveel kennis voorbij te zien komen. Waarvoor dank! En dat zal vast nog wel even zo doorgaan :wink:.

Van jongs af aan ben ik geĆÆnteresseerd in horloges. Weet nog goed dat ik na het behalen van een schooldiploma ergens in de jaren zeventig een horloge mocht uitzoeken. Het werd een Timex. Weet nog precies hoe die eruit zag Ć©n klonk overigens. ā€™s Nachts hield ik hem om mā€™n pols om zo naar het mooie tikkende geluid te kunnen luisteren. Een soort ā€œkloinkā€-geluid kwam eruit. Helaas is het horloge zoekgeraakt.

Vanaf mei 2003 ben ik echt met het verzamelen van horloges aan de gang gegaan. Alle (betaalbare) merken kwamen voorbij en in huis: o.a. Citizen, Pierre Balmain, Seiko, Jacob Jensen, Festina. Op een gegeven moment dacht ik: dit is lastig in de hand te houden. Er moest toch een soort beperking gaan komen. Die begon een jaar later met de aanschaf van een Seiko 6M13-0010 met witte wijzerplaat. Een model van de Age of Discovery serie die Seiko in 1992 uitbracht ter gelegenheid van het feit dat Columbus 500 jaar eerder Amerika had ontdekt. Deze serie heb ik tot halverwege 2015 actief verzameld met weinig ā€œuitstapjesā€ naar andere modellen / merken.
Tien jaar later kwamen ook de duikers en chronoā€™s van Seiko goed in beeld. Het begon eind 2014 met een 6139-6002 met gele wijzerplaat. Een prachtig horloge. Wat hem bijzonder maakt werd duidelijk tijdens de zoektocht over het internet. Het bleek namelijk dat dit model begin jaren zeventig was gedragen door Colonel Pogue, commander Skylab, getuige de foto van hem in ruimtepak met 6139 om zā€™n pols en de ruimte in is geweest (http://moonphase.fr/seiko-6139-6002-du-colonel-william-pogue-la-premiere-montre-automatique-a-avoir-ete-dans-lespace/). Die moest er dus komen.
En om het verhaal niet te lang te maken maar wel af te ronden: vervolgens via o.a. het Oranje Monster (SRP309), de SKX009 (welke Seikoliefhebber heeft er niet een SKX?), en een Sumo (SBDC057), ben ik sinds enkele dagen de trotse eigenaar van een heuse Seiko Tuna MarineMaster 300m (SBBN031). Met dank aan HansvV voor de beschikbaarstelling!

Nogmaals dank voor alle kennis, kunde en leuke, interessante conversaties. Ik zal hier geregeld te vinden zijn. :wink:

Groet,
Martin

14 likes

Welkom op dit forum. Risico op besmetting met het horlogevirus is er zo te zien bij jou niet, je hebt het allang te pakken. :sweat_smile:
Veel plezier hier op het forum!

Welkom Martin, jij bent lekker bezig.
En je weet, we houden van fotoā€™s :+1:

welkomleendert

Van harte welkom!

Mijn beste,

Martin, van harte welkom!!
Ik wens je aangenaam verblijf binnen de contouren van dit getalenteerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier en een prettige voortzetting gewenst mogelijk met nieuwe inspiraties :grin:

9100ceb46a924583a104eb64ab39775258928351_hq

Martin, welkom en veel plezier op ons mooie forum"

Van harte welkom hier!

Welkom Martin! :+1:

Zo, de uploadbutton is gevondenā€¦ :slight_smile:

De laatste NA:

1 like

Welkom, enjoy!!

Dank voor het hartelijke welkom!

Een plaatje van de ooit eerste NA van de AOD-serie; de 6M13-0010:

3 likes

Welkom en veel plezier hier. Fraai horloge hoor!

Welkom

image

Van harte welkom :clap:

Daar proest ik toch bijna mā€™n water uit.
Je beperken tot Seikoā€™s ā€œeen beperkingā€ noemen :rofl:

Zelfde heb je met Citizen - praat maar eens met @Slin :innocent:

Welkom!

Welkom hier.