Even voorstellen

Goedenavond allemaal!
Hierbij even een kort voorstel rondje.
Ik ben Simon en woonachtig onder de rook van Rotterdam samen met mijn vrouw en 2 dochters.
Al enige jaren gek van horloges en heb er dan ook wel een aantal aangeschaft in de tussentijd. Hier zit dan ook van alles tussen, Esprit, Breil, Danish Design, TW Steel, Pulsar, Diesel, Seiko en sinds begin dit jaar een Mondaine.

In mijn zoektocht naar een nieuw horloge ben ik op deze site terechtgekomen en al de nodige dingen gelezen. Hoewel veel wijzer geworden, is de twijfel voor wat het nieuwe moet worden alleen maar groter geworden :wink:. Maar goed, weet zeker dat jullie mij met de nodige tips en tricks door de bomen het bos weer kunnen laten zien.

11 likes

Welkom!

Ten eerste moet je je budget vaststellen, daarna zou ik kijken wat ik zou willen, een vlieger, duiker, dresser etc etc.
Daarnaast moet je even nadenken of je een quartz wil of iets meer techniek dan kies je voor een automaat of opwind horloge.
Dan kun je je gaan verdiepen in merken om te kijken wat je smaak is en welke kwaliteit het merk levert.

image

Dank je wel.

Budget is max €500,- en mijn voorkeur gaat uit naar een quartz. Automaat is overigens niet per definitie uitgesloten.
Ter referentie zit ik te kijken naar o.a. Tissot Courturier en Le Locle en Bruno Söhnle diverse modellen
, hoewel ik van die laatste niet goed kan nazien hoe dit merk qua kwaliteit is. Draag meestal een overhemd en colbert, dus moet wel een beetje passen, maar mag best een ‘twist’ hebben.
Verder ben ik niet echt thuis is wat een beetje kwalitatief hoogwaardige horloges zijn binnen dat budget.
Wil wel sowieso een nieuwe, dus geen tweedehands.
Sta zeker open voor suggesties.

Nou dan zou ik een Tissot overwegen, veel leuke modellen die perfect passen bij een overhemd en colbert.
Zo voor rond de €300 kom je al een heel eind met een Tissot. Heb mijn broertje er 1 cadeau gegeven en ik moet zeggen dat je voor het geld een hele mooie afwerking krijgt.

Bruno Söhnle is een prima merk! Voor je budget kun je mooie quartzen kopen, maar ook wel bijvoorbeeld een mooie automaat van Seiko!
Veel plezier hier op het forum en koop wat je leuk vindt, bij onzekerheid hier even laten zien wat je hebt gevonden. Adviseurs genoeg😀!

Welkom! Kijk rustig rond hier. Davy91 geeft je al de beste tips. Neem de tijd (haha :smirk:). Ga vooral voor iets wat jij blij van wordt en waar jij emotie bij voelt.

Welkom en we zijn gek op fotos :grinning:

aXl2zWF

Xwelkom

Mijn beste,

Welkom Simon, binnen de contouren van dit energieke tijdvullende forum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij de club en veel plezier met het horloge virus!!!

Dank jullie wel.
Wie kan mij wat meer vertellen over de kwaliteit van Tissot vs Bruno Söhnle?
Is dit vergelijkbaar met elkaar en waar zou jullie voorkeur liggen?

Welkom hier ! Bereid je voor op een uitbreiding van je zoektocht :grin:

Net eens even bij Bruno Söhnle geneusd… de Hamburg spreekt mij zeer aan :heart_eyes:

Suc6 met de zoektocht…

Ja, die is inderdaad erg mooi!
Ook de Frankfurt Big ziet er goed uit.
Voor nu ben ik wel heel erg gecharmeerd van de Padua Chrono. Hoewel deze met €570,- boven mijn budget ligt, weet ik vrij zeker dat ik bij mijn vaste juwelier op budget kan eindigen :wink:.

Als jouw juwelier dit merk voert zeker gaan kijken, passen en eens vast houden, tijd verzetten etc… kijken of het horloge goed degelijk aanvoelt.

Glashutte heeft een naam hoog te houden dus ik denk dat het met de kwaliteit wel snor zit … :grin:

Iig geen 13 in een dozijn horloge / merk :ok_hand:

Zeker doen lijkt me … Tissot is ook goed maar gewoner… meer middle of the road… (minder mijn ding maar dat is persoonlijk) :innocent:

Welkom hier en veel plezier met je zoektocht.

Ben inderdaad even gaan kijken en hoewel hij dit specifieke model niet heeft liggen, wel 2 andere om de pols gehad. Voelde zeer goed aan, degelijk en comfortabel. Hadden dezelfde afmetingen als de Padua, dus wel een goed beeld kunnen vormen.

Dat het geen 13 in dozijn merk is, is inderdaad ook iets dat mij heel erg aanspreekt.

Zoektocht komt langzaamaan richting het einde, nog maar even goed nadenken over de verschillende opties :sunglasses:

Van harte welkom :clap: