Even voorstellen

Naar een meelees periode toch maar eens een account aangemaakt, het horloge virus is weer aangewakkerd :see_no_evil:
Mijn naam is Arjan, 46 jaar, en heb een voorkeur voor horloges >42mm. Kleiner vind ik eigenlijk niet staan om mijn polsomtrek van 19,5+ cm.
Mijn eerste horloge was een Ollech & Wajs welke helaas niet meer in mijn bezit is. Maar wat hebben we wel op dit moment :
Seiko Atlas
Seiko green turtle
Timex diver


G Shock mudman GG-1000-1A3

G Shock GA-120A-7A
G Shock Dw-003 (1996)
En nog 2 Gc horloges welke ik ooit heb gekregen.
Het verlanglijstje wordt met de dag langer hoe meer ik tijd op dit forum besteed, veel voorkomende kwaal denk ik.
Er is nog 1 horloge onderweg, een Seiko snkm97.
Op dit moment maar even stoppen met aanschaffen en mij afvragen waarom ik een magische grens in mijn hoofd heb van 700 max. Ipv een paar horloges minder en echt wat moois aanschaffen (Oris bv) en ook veel dragen.
Nou dat was m voor nu, er rest me nog wel 1 n00b vraag die ik gewoon ga stellen : waar staat de forum afkorting NA voor ? :see_no_evil::see_no_evil: Genoeg gepiekert en er komt niets bij me op waar dat voor moet staan… Als ik het zo lees, en o ja roep, ga ik alvast in “the Hall of Shame” staan.

11 likes

Welkom arjan op het hf

Nieuwe aanwinst of new arrival. Een horlogeliefhebber heeft altijd een lege knip. Of een volle spaarpot die op een gegeven moment geplunderd gaat worden met tranen van geluk.

Welkom!

2 likes

Welkom Arjan!

Welkom, eigenlijk ben jij onze NA :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Welkom! :tada:

Hartelijk welkom hier en veel plezier!

Welkom Arjan!:+1:

Ehhh, ik zal meteen even uitleggen wat flipperitus is en de werking daarvan.:blush:

Flipperitus betekend dat je onrustig bent, niet uitgerust wakker wordt, in extreme gevallen een beetje haastige prikkelbaarheid ervaart, enz. De oorzaak daarvan is eigenlijk altijd dezelfde; je hebt een ander horloge gezien, je wilt die graag aanschaffen en daarom moet een bestaand horloge vertrekken.

Welnu, wanneer je de eerste echte aanval van dit virus ervaart, ben ik er direkt voor je om te helpen, immers, liefhebbers onder elkaar nietwaar?:ok_hand:

Dus ehhh, zodra de Timex aan de beurt is, zal ik je meteen uitleggen wat een PB-tje betekend… :hugs:

3 likes

:joy: dan is mijn NA de Seiko snkm97, als ie klaar ligt bij thuiskomst, voorlopig ben ik nog een weekje op Bali.

1 like

Welkom!

Welkom_XS-440x272

aXl2zWF

De Timex zal ik niet snel weg doen, maar zeg nooit : nooit :wink:

1 like

Welkom…

ik heb het virus ook al te pakken…….je komt er niet zo snel vanaf :joy:

Welkom, veel plezier hier op dit geweldige forum :love_you_gesture:

Welkom, enjoy!!

Arjan, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welk hier!

welkom op het forum en veel plezier hier! Succes met bijvoorbeeld de aanschaf een nieuwe Oris, benieuwd welke het gaat worden!

Hoi Arjan, welkom op het Horlogeforum (HF)! Een andere afkorting waar ik mijn hoofd over brak was OHPF. Dit zie je staan op horlogemarkt.nl in het blauwe gedeelte. Het staat bij sommige horloges die bijna verkocht zijn. Het betekent On Hold Pending Funding.