Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben een man van bijna 55, getrouwd, 1 zoon en al een tijdje “between jobs”. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door horloges, maar kan mij geen honderden, laat staan duizenden euro’s er voor veroorloven. Mijn bijdragen zullen zich daarom meer in de contreien van Casio en andere goedkope merken (c.q. 2e hands Seiko’s of zo) bevinden, dan in die van Omega, Tag Heuer en Breitling. Ik post weliswaar onder een nickname, maar dat is alleen maar omdat ik het niet fijn vind, mijn echte naam overal op internet te verspreiden. (Ben daarom ook niet te vinden op Facebook, Hyves, etc…) Ik post namelijk in velerlei forums. Mijn liefhebberij is naast m’n “horlogetik” :wink: ook audio en ‘home theatre’ (thuis-bisocoop), auto’s, i.h.b. Honda, en ben verder nogal ‘Mac’-minded en aan mijn nickname te zien, ook Science Fiction liefhebber. Al met al redelijk breed dus. Die “horlogetik” zit overigens in de familie. Mijn neef (oom-zegger) heeft die helemaal buiten mij zelfstandig ontwikkeld. Zelfs lijkt hij uiterlijk wel iets op mij! Zo zie je maar weer. :smiley:

Beste James,

welkom op dit leuke en leerzame forum(tu)!
Audioliefhebbers zijn hier ook genoeg, en Mac-ers al helemaal, kijk maar bij het Off Topic gedeelte:D
Verder zit hier ook helemaal goed met Seiko en Casio, vooral de G-Shocks zijn momenteel helemaal hot:)
Enne, we zijn gek op foto’s!

Welkom !

En onder het motto “mooi hoeft niet altijd duur te zijn”, zit je geheid goed op dit forum :slight_smile:

MVG.

Morse

Welkom op dit informatie en gezellige forum! Dure horloges, goedkope horloges en alles daar tussenin zal je hier vinden. En zoals Morse al zei “Mooi hoeft niet altijd duur te zijn”.
Veel lees en post plezier toegewenst :slight_smile:

Hi cap’tain,

1 ding hebben we alvast gemeen- ik ben ook een hevige fan van TOS, DS9, TNG, V’GER en natuurlijk al de movies. (tu)
Kom je uit het Nederlandse sterrenstelsel of het Belgische ? :smiley:
Welkom op het forum en…

Live long and prosperous !

Welkom en we zien hier graag foto’s van alle horloges.

Marc-B1 Schreef:

Hi cap’tain,

1 ding hebben we alvast gemeen- ik ben ook een
hevige fan van TOS, DS9, TNG, V’GER en natuurlijk
al de movies. (tu)
Kom je uit het Nederlandse sterrenstelsel of het
Belgische ? :smiley:
Welkom op het forum en…

Live long and prosperous !

Also “live long and prosper”. Ik ben Nederlander, maar heb Amerikaanse contacten: Mijn vrouw is Amerikaanse! :slight_smile: (Inmiddels "dual citizenship)

Van harte welkom James. Te veel hobby’s en te weinig geld komt me bekend voor.:smiley:
Ik rijd ook motor en met de huidige brandstofprijzen en hoge uurtarieven
van werkplaatsen loopt het ook behoorlijk in de papieren.
Ook ik zit in het segment van Citizen,Seiko, Swatch, Invicta e.d.
De hobby is er niet minder leuk om.
Om forumlid Dreski te citeren. “Een horloge hoeft niet duur te zijn om goed/mooi te zijn”:wink:
Gr,
Lone Ryder.

P.s.
Ook ik haat de sociale media.

Welkom op dit forum!

Ik ben zelf ook een audiofiel met horlogetik.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Het had ook andersom kunnen zijn.:+

@ lone ryder klopt maar hifi blijft nr 1.

Ik heb nog geprobeerd om een versterker om mijn pols te binden maar was geen succes!

Sorry wordt ik nu verbannen uit de roedel. (gein)

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Welkom namens een mede trekkie om het maar op zijn nederlands te zeggen.
Ben zelf ook een verwoed SF liefhebber en natuurlijk horloges.
Je zal je snel thuis voelen hier.

geniet van het weer

Lenno

Welkom!

Welkom,

zoals al gezegd, mooi hoeft niet per se duur te zijn!

gr Ron

Trekkies zijn meer dan welkom!

Met vriendelijke groet,
Patrick.

Nou fotootje dan, verwacht er niet te veel van, maar enige ‘stukken’ moeten weg, om plaats te maken voor wat beters… Door op het plaatje te klikken, zie je een grotere foto.

http://www.imagebam.com/image/1e3492124420731][img]http://thumbnails37.imagebam.com/12443/1e3492124420731.jpg[/img

Even een verklaring: Linksboven een niet zo goed werkend erftuk van m’n vader, een echte 14 karaats gouden Memphis automaat (25 jewels) die niet zo lekker meer loopt. Vervolgens een Casio AMW 320r-9a met aftermarket band. Normaal een zwart kunststof bandje, maar daar ben ik niet zo dol op. Vervolgwns een zeer fijnzinnig gestylede Edifice EF 106D 2AV, gewonnen op eBay, zou 1 jaar oud zijn, maar leek praktisch nieuw, toen die binnen kwam uit Californië!(Ben wel gek op die Edifice dingen, zeer mooie afwerking! Ik zoek er nog een met een gele wijzerplaat) Daarnaast een replica Omega Speedmaster Torino 2006. Gewoon om eens te kijken hoe dat nou is. Wel een zwaar ding, maar had liever een Speedmaster Shumacher mt gele wijzerplaat gehad, maar die zie ik nergens als replica :stuck_out_tongue: (echt is onbereikbaar zolang die Postcodeloterij prijs niet voorbij komt) Daarnaast een nette Lorus kwarts met rekband, keurig klokje voor bij ‘het pak’. Daarnaast een heel krasserige Seiko Chronograaf van een vriend gekregen, volgens mij lopen de kleine metertjes niet meer zoals het hoort, behalve de secondeteller en de andere wijzer ook niet. Onderaan van lnr: M’n oude en gestorven Seiko Digital Sports 100 (A829 loopwerkje) Eerst viel de horloge van m’n pols af: band versleten, nieuwe band erop (niet helemaal origineel) vervolgens een half jaar later was 'ie opeens dood, donkere vlekken op de wijzerplaat, ziet er erg dramatisch uit!. Daarnaast een Seiko die ik onlangs van eBay verwerfde als “battery dead, not working, sold as is”, waarbij ik begreep dat door een nieuwe batterij te plaatsen, ik 'm weer aan de praat zou krijgen, nee dus.Heb nu een dispuut lopen op PayPal. Verdikkeme een week later werd voor weinig meer een wèl werkende precies dezelfde verkocht, die er nog beter uit zag ook! Daarnaast een gek digitaal ding met een plastic band, Moet nog eens de deur uit, daarnaast een apart uurwerkje: digtaal, maar toch analoog, moet alleen een nieuw batterijtje in en dan zie je de wijzers weer(!), heeft bruin leren bandje, mag ook een keer weg voor peanuts. Daarnaast mijn TCM (Tchibo) Funkhorloge, die helaas een stuk glas heeft. Ik zoek hier op het forum een handigerd/hobby-horlogemaker, die er mij “fôôr wêinig” een vers glas in kan zetten. Het kan voor een relatief lage prijs in Brabant, maar vanwege verzendkosten, wordt het alles bij elkaar toch weer een bedrag, waar je tien keer over wil nadenken, of je dat met een jaren oud horloge van de Tchibo wil doen, maar eerlijk is eerlijk, dit is een van de meer geslaagde TCM horloges qua styling.

http://www.imagebam.com/image/3f9a25124423905][img]http://thumbnails23.imagebam.com/12443/3f9a25124423905.jpg[/img
(Dit is NIET de mijne, deze werd op ebay vanuit Oostenrijk verkocht voor slechts € 12,00! Wel hetzelfde model)
Er is ook nog een goedkoop Tchibo horloge onderweg, kostte me nog geen € 10,00 en ik heb geen idee of de staat zo is, als de persoon mij heeft laten weten. Het is er een met een analoge plaat met 2 digitale schermpjes en een blauwe chrono ring eromheen en stalen band. Ik heb gekocht van een heel onscherp plaatje!
Als die binnen is, laat ik het wel zien, dit is het plaatje:
http://www.imagebam.com/image/31eeff124423910][img]http://thumbnails40.imagebam.com/12443/31eeff124423910.jpg[/img

Ook namens mij, Welkom.

Groeten,

Martin, ook (o.a) SF liefhebber (tu)

Mijn beste,

Jim, van harte welkom op dit energieke, educatieve, doch vooral ook gezellige horlogeforum.
Een forum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
De tijd die zich in vele, vele gedaantes aan ons laat zien.
Van vintage tot nog in de verpakking, van stijlvolle Zwitsers, tot sublieme Japanners en van uitbundige Italianen tot markante Duitsers.

Veel plezier hier op het forum!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Jim, van harte welkom op dit energieke,
educatieve, doch vooral ook gezellige
horlogeforum.
Een forum welke zich met fierheid ontfermt over
het voortschrijden der tijd.
De tijd die zich in vele, vele gedaantes aan ons
laat zien.
Van vintage tot nog in de verpakking, van
stijlvolle Zwitsers, tot sublieme Japanners en van
uitbundige Italianen tot markante Duitsers.

Veel plezier hier op het forum!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3ID848I-D.jpg

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hartelijk dank, dit is een van de mooiste welkomst boodschappen tot nu toe, hoewel ik alle vriendelijke reacties zeker net zo hogelijk waardeer. Mochten er audiofielen zijn, die wellicht een blik willen werpen (niet te hard graag!);), kunnen die even werpen op mijn persoonlijke “Audiofreaks” website:
http://thurly.net/14ex

Hallo James,

welkom! Veel plezier op het forum! Zoals door velen al gezegd: aan goedkopere horloges beleef je ook veel plezier. Heb er zelf een stuk of 10, allemaal onder de 200 Euro, met slechts één echte uitschieter. Andere uitschieter is een gouden IWC zakhorloge (erfstuk), maar daar beleef ik juist minder plezier aan, omdat deze in een kluis ligt.

Als je uitbreiding zoekt: denk eens aan een Vostok Amphibian (minder dan 80 Euro), heb ik zelf onlangs via dit forum gekocht. Ook Alpha (Chinees) heeft leuke modellen.