Even voorstellen!

Dag allen,

Na een tijdje op het forum te hebben meegelezen wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Lucas, kom uit Enschede en ben al lange tijd horloge liefhebber.

Ongehinderd door horlogekennis heb ik mn eerste mechanische horloge, een YRSA II van YRSA Reykjavik, gekocht als souvenir in IJsland. Ondanks het Chinese uurwerk (Seagull?) loopt deze na 5 jaar nog steeds verrassend goed.

Vorig jaar heb ik een Rossling en Co. Metropolitan gekocht, een microbrand uit Canada waarover op het forum nog weinig is geschreven. Ook heb ik het model zelf hier nog niet voorbij zien komen. Het is een dresser die me zeer goed bevalt, het heeft een fraaie sunburst, saffier glas, AR coating en Miyota 90S5/9015 uurwerk.

Daarnaast heb ik nog 2 Russen, een originele USSR Raketa Big Zero (op een andere band gezet) en een 710 Vostok Amphibia “Scuba Dude”. De looks van de Amphibia en de comfortabele cushion case heeft mijn interesse voor duikers aangewakkerd.

Gezien mijn voorliefde voor Japan ben ik me momenteel aan het oriënteren op Japanner, een Citizen (full lume), en/of een Seiko SKX007 op president band en/of een Seiko Turtle. Ik houd me dan ook warm aanbevolen voor de Fiffer, om te kijken of het bij mij past!

27 likes

Hoi Lucas,
Welkom en veel plezier hier op het forum :+1: :grinning:

Een vriendelijke welkom van een beginnende Seiko verslaafde. :rofl:

Welkom Lucas!
Veel plezier hier!:+1:

Dank heren!

Inderdaad… en kan me eigenlijk wel voor de kop slaan dat ik afgelopen mei niet een mooie JDM op de kop heb getikt in Japan …

Welkom …

Hoi Lucas! Leuk dat je ons wat onbekendere horloges toont. Veel plezier hier!

Als je die Raketa wil verkopen kun je hem bij @Jan kwijt in ieder geval :joy:

Groetjes uit het pittoreske Roombeek!

1 like

Dank Han, inderdaad… ik zag 'm voorbijkomen! Groeten van 2km verderop

1 like

Welkom hier en groeten vanuit het Deppenbroekse!

Welkom! Misschien oriënteren op een oriënt horloge? :wink:

Welkom! En leuk, Russen :grinning:

Bedankt! Mooie Bulova Snorkel heb je trouwens!

Thnx! :slightly_smiling_face:

Ja, inderdaad een goede. Ik zat een tijdje te kijken naar een full black en de Ray Raven 2 stond op mn shortlist

Welkom hier.

1 like

Welkom Stratos! De sunburst van de Rossling is idd oogverblindend mooi. Veel plezier hier.

Klopt inderdaad, al is het moeilijk om de “diepte” van de sunburst mooi op de foto te krijgen. Zal later nog wel wat betere foto’s maken

Lucus, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom Lucas!