Even voorstellen

Beste forumleden, na maanden regelmatig (in)lezen, heb ik mij vandaag aangemeld voor dit forum. Ik ben altijd wel enigszins geïnteresseerd in horloges, maar nog steeds een groentje en dat terwijl ik inmiddels pensionado ben!!
Begonnen met een Junghans op twaalfjarige leeftijd. Jaren daarna een Omega en veel later een aantal Swatch(en). De laatste 10 jaar zonder uurwerk om mijn pols en lees ik de tijd op mijn smartphone.
Een tijd geleden wilde ik een Apple Watch te kopen, maar vroeg mij af: waarom geen mechanisch horloge in plaats van een smartwatch! Gezeten achter mijn iMac ging er een boeiende wereld open. Via het Horlogeforum, Uhr-forum, Watchuseek, enz, enz. werd mijn interesse vooral gewekt voor microbrands. Favorieten tot nu toe: Aevig, Magrette & Benarus. Hoewel de laatste, naar mijn weten, alleen dive watches maakt en ik nooit van plan ben om te gaan duiken.

20 likes

Welkom. En de meeste bezitters van duikers hier duiken nooit. Ik ook niet, en heb een prachtige Benarus.

1 like

En als je om soortgelijke redenen geen flieger zou willen kopen: de meeste bezitters daarvan besturen nooit zelf een vliegtuig. Sommigen dragen een toolwatch maar hebben twee linkerhanden. En ik draag zonder blikken of blozen een dresser op een t-shirt.
Welkom!

3 likes

image

Van harte welkom :clap:

Welkom en geniet van al het moois hier

Welkom!

Snel je avatar wijzigen anders blijf je een groentje! :joy:

Veel plezier hier!

2 likes

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier! (Benieuwd naar foto’s van een aanschaf😀).

1 like

Dat is nieuw beleid Chlorophyl. Alle nieuwe leden krijgen de eerste drie maanden een groen rondje met hun eerste letter als avatar. Zo zijn ze herkenbaar als rookies :joy:.

1 like

Kun jij zeggen, 3 dagen langer lid.:smirk:

1 like

Iedereen bedankt voor het warme welkom.

@Chlorophyl, goed gezien ;-))

@HansT, ik ben ook benieuwd, want inmiddels lijd ik, zoals de Duitsers zo mooi zeggen, aan ‘die Qual der Wahl’.

1 like

Nou en of. Ik laaf mij thans met volle teugen aan mijn vastegebruikerschap, zoals je hebt gemerkt.
Mijn volgende stap zal zijn het roepen van “heeee groentje!” tegen leden die net ietsje korter lid zijn dan ik.

1 like

Welkom!

Welkom in de wondere horlogewereld :+1:

welcome-smileys

Welcome, enjoy!

Van harte welkom!

En hoeveel van ons zoeken met een Flieger het hogere luchtruim op behalve in economy class?
En trotseren de ruige gebergtes met een G-shock om op de bank met een 3D bril?

En net als velen hier kom ik met duiken niet verder dan deskdiving. Dus schroom je niet om een duikhorloge te nemen, zonder dat je een duiker bent. Ik gebruik die ring niet meer dan om een eitje te koken en wanneer het tijd is om de sauna te verlaten :see_no_evil:

2 likes

Die bergen kom ik nog wel op, alleen dan wel met een duiker :joy: niet helemaal de bedoeling maar ach, kleinigheid hou je altijd.

Demian, welkom op het forum!

1 like

Welkom op het forum.