even voorstellen

Ik lees al een tijdje op dit forum, waarom is te lezen in het verhaal hier onder:
Mijn grootste hobby is sportauto’s, aangezien dit vaak samen gaat met racerij en dus ook tijd, zijn horloges daar ook een klein onderdeel van, altijd al gefacineerd geweest van bijzonder klokken, zo staat er in huis een Nixi klok.
Heel lang geleden een Cartier Ferrari gekocht van mijn zuurverdiende centen, mijn ouders vonden het duur maar aangezien ik er zelf voor gwerkt had hebben ze me niet tegen gehouden. Nu ca. 35 jaar later doet die het nog steeds hoewel er nogal wat "patina"op is gekomen.
Later van mijn vriendin een heel mooi Eterna (3100) horloge gekregen, die doet het ook al sinds 1995, ook hier behoorlijk patina, de wijzerplaat verkleurd langzaam van antraciet naar de onderliggende koperkleur.
Nu de reden dat ik op dit forum ben tercht gekomen. Mijn vrouw stelde voor om voor mijn 50e verjaardag een horloge te kopen, ze wilde wel dat ik zelf iets zou kiezen, tja dan krijg je dus keuzestress. In eerste instantie gekeken naar Chopard Mille Miglia GTS met die fraaie rubberen Dunlop band, een 2e hands gevonden op Chrono 24, mijn vrouw vond daar te veel beschadigingen opzitten en nieuw vindt ik ze gewoon te duur, die ging het niet worden. Toen richting TAG Heuer gaan kijken, mooi en verbinding met racerij, op naar een bekende juwelier in Breda maar die bleek op donderdag avond gesloten, in de week erna toch nog een paar alternatieven gezien, het moest er wel een worden met een witte wijzerplaat.
Uiteindelijk vond ik een Ebel Sport classic 40mm, weinig met auto’s te maken maarrrrr mijn vrouw had ook al jarenlang een Ebel, om er dan allebij een te hebben is wel leuk (zie historie van Ebel), en deze heeft voor mij net een klassieke look maar ook wat technisch door de schroeven aan de bovenzijde.
Het is een automaat, daar wist ik dus niks van, vandaar dat ik hier ben terecht gekomen. Nog minder dan 2 weken, dan magtie om de pols!

18 likes

Welkom Aero en veel plezier op het forum! Tip gebruik foto’s, houden we hier van.

Foto’s ga ik zeker nog toevoegen, moet nog even een goede gelegenheid vinden om die te maken.

Leuk verhaal, welkom, laat de foto’s tzt maar komen!

Welkom op het Horloge Forum, we moeten dus nog een kleine 14 dagen wachten op foto’s van jouw Ebel😀. Veel plezier hier!

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.


Deze is het geworden, leuk detail van dit model is de ingevallen zijkant van de kast en het feit dat er in tegenstelling tot de meeste Ebels er een schroef zit bij de kroon, maakt het geheel net wat symetrischer.

4 likes

Van harte welkom hier! :smile: :+1:

Mijn beste,

Aero, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom !

Welkom Aero!:facepunch:

Van harte welkom :clap:

Welkom op HF :+1::grinning:

Welkom

image

welkom

Welkom en veel plezier hier!

Emil, welkom op HF!

Welkom. Veel plezier op dit forum.

Welkom.